Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLÜ İLETİŞİM I | ELT1114941 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Sözlü İletişimin Temellerini Anlayın: Sözlü iletişimin temel ilkelerini, bileşenlerini ve önemini kavrar. 2. İngilizce Telaffuzda Ustalaşın: Netliği artırmak ve bölgesel aksanları azaltmak için standart İngilizce sesleri, vurgu kalıplarını ve tonlamaları tanımlayın ve uygulayın. 3. Konuşma Netliğini Geliştirin: Konuşmanın net ve etkili olmasını sağlamak için ses modülasyonunu, perde varyasyonunu ve doğru tempoyu kullanın. 4. Etkili Dinleme Becerileri Geliştirin: Konuşma egzersizleri sırasında aktif olarak dinleme ve akranlarına yapıcı geri bildirim sağlama becerisini gösterin. 5. Çeşitli Konuşma Senaryolarına Katılın: Sunumlar, grup tartışmaları, mülakatlar ve günlük konuşmalar gibi farklı konuşma senaryolarına güvenle katılın. 6. Sözsüz İletişim Tekniklerini Kullanma: Sözlü iletişimi tamamlamak ve geliştirmek için beden dilini, yüz ifadelerini ve jestleri tanıma ve kullanma. 7. Konuşma Kaygısının Üstesinden Gelme: Topluluk önünde konuşma sırasında veya alışılmadık ortamlarda iletişim kurarken kaygıyı yönetmek ve azaltmak için stratejiler uygulayın. 8. Değerlendirme ve Yansıtma: Sözlü iletişim tekniklerini zaman içinde iyileştirmek ve geliştirmek için sürekli olarak kendini değerlendirin ve geri bildirimi kabul edin. 9. Farklı Kitlelere Uyum Sağlama: Dinleyicilerin geçmişine, bağlamına ve konuya aşinalığına bağlı olarak konuşma içeriğini, tarzını ve tonunu değiştirme ihtiyacını anlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözlü İletişime giriş,C1 Listening Skill Development IPA ,Diyalog Tamamlama Akademik Konferans Rol Oyunları,Dinleme Çemberleri Dinle ve Sür,Anlatı Zinciri Elllo - Kötü Alışkanlıkları Kırmak,Haber Muhabirliği,Podcast Oluşturma,IELTS Dinleme,IELTS Dinleme 2,Yerinde Konuşma Sunumları,Farklılıkları Bulun Resimde Yanlış Olan Ne Bil Bakalım Kim Oyunu Kulaktan Kulağa,Akademik Sunum Tabu oyunu,Çevrimiçi Konuşma Geri Bildirimi,Ders Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sözlü iletişim becerilerine giriş, akademik durumlarda iletişim, seminerler ve tartışmalar, metinden bilgi sunma, fikir alışverişinde bulunma, fikirlerinizi desteklemek için bir metin şarkı söyleme, aktif olarak dinleme, bilgi alışverişi, başkalarının söylediklerine atıfta bulunmayı içerir. Her konu, aşağıdaki konularla ilgili tartışmalar ve sunumlar içerir: başarılı bir öğrenci olmak, çevrimiçi öğrenmek, ailedeki rolleri değiştirmek, sağlıklı bir yaşam tarzı ve medyanın etkisi. | 10, 11, 19, 6 | E, F |
Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir: -İngilizce sözlü iletişim becerilerini kendi konuşmasında kullanmak, -sözlü iletişimi daha doğal ve akıcı hale getirmek için daha yaygın kullanılan ifadeleri kullanmak, -daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurmak, -İngilizce derslerde daha etkileşimli iletişim kurmak, - İnsanlarla temas halindeyken sınıf dışında İngilizce konuşmak, - Tartışma, sunumlar ve doğaçlama gibi iletişim temelli ortamlarda İngilizce'de daha etkili iletişim kurmak. | 10, 11, 19, 5, 6 | D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözlü İletişime giriş | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | C1 Listening Skill Development IPA | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Diyalog Tamamlama Akademik Konferans Rol Oyunları | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Dinleme Çemberleri Dinle ve Sür | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Anlatı Zinciri Elllo - Kötü Alışkanlıkları Kırmak | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Haber Muhabirliği | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Podcast Oluşturma | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | IELTS Dinleme | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | IELTS Dinleme 2 | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Yerinde Konuşma Sunumları | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Farklılıkları Bulun Resimde Yanlış Olan Ne Bil Bakalım Kim Oyunu Kulaktan Kulağa | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Akademik Sunum Tabu oyunu | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Çevrimiçi Konuşma Geri Bildirimi | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Ders Değerlendirmesi | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
Mc CORMACK, S., WATKINS, J. (2012). English for Academic Study: Speaking Course Book - Edition 2. Garnet Education |
Internet, haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 3 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLÜ İLETİŞİM I | ELT1114941 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Sözlü İletişimin Temellerini Anlayın: Sözlü iletişimin temel ilkelerini, bileşenlerini ve önemini kavrar. 2. İngilizce Telaffuzda Ustalaşın: Netliği artırmak ve bölgesel aksanları azaltmak için standart İngilizce sesleri, vurgu kalıplarını ve tonlamaları tanımlayın ve uygulayın. 3. Konuşma Netliğini Geliştirin: Konuşmanın net ve etkili olmasını sağlamak için ses modülasyonunu, perde varyasyonunu ve doğru tempoyu kullanın. 4. Etkili Dinleme Becerileri Geliştirin: Konuşma egzersizleri sırasında aktif olarak dinleme ve akranlarına yapıcı geri bildirim sağlama becerisini gösterin. 5. Çeşitli Konuşma Senaryolarına Katılın: Sunumlar, grup tartışmaları, mülakatlar ve günlük konuşmalar gibi farklı konuşma senaryolarına güvenle katılın. 6. Sözsüz İletişim Tekniklerini Kullanma: Sözlü iletişimi tamamlamak ve geliştirmek için beden dilini, yüz ifadelerini ve jestleri tanıma ve kullanma. 7. Konuşma Kaygısının Üstesinden Gelme: Topluluk önünde konuşma sırasında veya alışılmadık ortamlarda iletişim kurarken kaygıyı yönetmek ve azaltmak için stratejiler uygulayın. 8. Değerlendirme ve Yansıtma: Sözlü iletişim tekniklerini zaman içinde iyileştirmek ve geliştirmek için sürekli olarak kendini değerlendirin ve geri bildirimi kabul edin. 9. Farklı Kitlelere Uyum Sağlama: Dinleyicilerin geçmişine, bağlamına ve konuya aşinalığına bağlı olarak konuşma içeriğini, tarzını ve tonunu değiştirme ihtiyacını anlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözlü İletişime giriş,C1 Listening Skill Development IPA ,Diyalog Tamamlama Akademik Konferans Rol Oyunları,Dinleme Çemberleri Dinle ve Sür,Anlatı Zinciri Elllo - Kötü Alışkanlıkları Kırmak,Haber Muhabirliği,Podcast Oluşturma,IELTS Dinleme,IELTS Dinleme 2,Yerinde Konuşma Sunumları,Farklılıkları Bulun Resimde Yanlış Olan Ne Bil Bakalım Kim Oyunu Kulaktan Kulağa,Akademik Sunum Tabu oyunu,Çevrimiçi Konuşma Geri Bildirimi,Ders Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sözlü iletişim becerilerine giriş, akademik durumlarda iletişim, seminerler ve tartışmalar, metinden bilgi sunma, fikir alışverişinde bulunma, fikirlerinizi desteklemek için bir metin şarkı söyleme, aktif olarak dinleme, bilgi alışverişi, başkalarının söylediklerine atıfta bulunmayı içerir. Her konu, aşağıdaki konularla ilgili tartışmalar ve sunumlar içerir: başarılı bir öğrenci olmak, çevrimiçi öğrenmek, ailedeki rolleri değiştirmek, sağlıklı bir yaşam tarzı ve medyanın etkisi. | 10, 11, 19, 6 | E, F |
Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir: -İngilizce sözlü iletişim becerilerini kendi konuşmasında kullanmak, -sözlü iletişimi daha doğal ve akıcı hale getirmek için daha yaygın kullanılan ifadeleri kullanmak, -daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurmak, -İngilizce derslerde daha etkileşimli iletişim kurmak, - İnsanlarla temas halindeyken sınıf dışında İngilizce konuşmak, - Tartışma, sunumlar ve doğaçlama gibi iletişim temelli ortamlarda İngilizce'de daha etkili iletişim kurmak. | 10, 11, 19, 5, 6 | D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözlü İletişime giriş | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | C1 Listening Skill Development IPA | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Diyalog Tamamlama Akademik Konferans Rol Oyunları | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Dinleme Çemberleri Dinle ve Sür | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Anlatı Zinciri Elllo - Kötü Alışkanlıkları Kırmak | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Haber Muhabirliği | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Podcast Oluşturma | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | IELTS Dinleme | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | IELTS Dinleme 2 | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Yerinde Konuşma Sunumları | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Farklılıkları Bulun Resimde Yanlış Olan Ne Bil Bakalım Kim Oyunu Kulaktan Kulağa | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Akademik Sunum Tabu oyunu | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Çevrimiçi Konuşma Geri Bildirimi | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Ders Değerlendirmesi | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
Mc CORMACK, S., WATKINS, J. (2012). English for Academic Study: Speaking Course Book - Edition 2. Garnet Education |
Internet, haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |