Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ OKUMA VE YAZMA I | ELT1114939 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler, geniş bir yelpazedeki akademik ve edebi metinlerle okuduğunu anlama ve eleştirel analiz becerilerini geliştirirken, aynı zamanda çeşitli akademik yazı türlerinde yeterlilik kazanacaklardır. Bu ders, edebi ve akademik okuma ve yazmada kapsamlı bir dizi beceriyi geliştirmeyi ve öğrencileri çok çeşitli metinlerle eleştirel bir şekilde ilgilenebilen yetkin okuyucular ve yazarlar haline getirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı ve beklentiler. Yazmaya giriş. Düzgün cümleler yazma. Akademik yazının özellikleri. Tarama. ,Yazma süreci: Fikirleri keşfetme, ön yazma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme. Seyahat. Tahmin etme. ,Fikirleri keşfetme, ön yazma ve düzenleme. Ana Fikir için Gözden Geçirme Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.,Paragraf nedir? Konu cümlesi, destek, bütünlük, tutarlılık. Bağlamdan Anlamı Belirleme. Paragraf İçinde Ana Fikirleri Belirleme. ,Paragraf Türleri: Tanımlayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları. Neden ve Sonuçların Belirlenmesi. Önizleme. ,Paragraf Türleri: Neden-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları. İçeriği Tahmin Etmek için Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma. ,Paragraf temellerini gözden geçirme. Çıkarım Yapma. Çevrimiçi araştırma yapma.,Daha iyi paragraflar oluşturma. Paragraflardaki Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. Tahmin Etme. ,Makaleye giriş. Tez cümlesi, giriş, gelişme paragrafları, sonuç. Ana ve Destekleyici Fikirlerin Belirlenmesi. Çıkarım Yapma.,Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş kelimeleri ve cümleleri. Gerçekleri ve Görüşleri Tanıma. Önizleme. ,Karşılaştırma denemeleri. Bir karşılaştırma denemesinin organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu. Bir Konunun Lehinde ve Aleyhinde Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme. ,Karşılaştırma denemeleri. Karşılaştırma denemesinin ana hatları. Özgün öğrenci yazısı. Paragraflarda Ana Fikirlerin Belirlenmesi. Tarama. ,Sebep-Sonuç Denemeleri. Bir Neden-Sonuç Kompozisyonunun Organizasyonu. Örnek Sebep-Sonuç Kompozisyonu. Olay Sırasını Tanıma. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. ,Sebep-Sonuç denemeleri. Bir Neden-Sonuç denemesinin ana hatları. Bir Neden-Sonuç denemesinde dil ile çalışma. Özgün öğrenci yazıları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersi alan öğrenciler, ana fikirleri, destekleyici ayrıntıları, mantıksal veya anlatı dizilerini belirleyerek bir pasajın anlamını tespit etmek için kapsamlı okuma becerileri uygular. | 9 | A |
Yazılı bir eserin altında yatan örtük varsayımları ve değerleri tanır. | 6 | A |
Bir metinde sunulan fikirleri ve argümanları mantıksal geçerliliklerini, çıkarımlarını ve metnin ötesindeki fikirlerle ilişkilerini belirleyerek analiz eder. | 6 | A |
Okuyucuları ikna etmek için yazılı eserlerde kullanılan retorik yapıları tanır ve gerçekler ile fikirler arasında karşılaştırma yapar. | 6 | A |
Bir hedef kitlenin ihtiyaçlarını ve değerlerini analiz ederek yazılı iletişimi yapılandırır. | 10 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı ve beklentiler. Yazmaya giriş. Düzgün cümleler yazma. Akademik yazının özellikleri. Tarama. | |
2 | Yazma süreci: Fikirleri keşfetme, ön yazma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme. Seyahat. Tahmin etme. | |
3 | Fikirleri keşfetme, ön yazma ve düzenleme. Ana Fikir için Gözden Geçirme Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. | |
4 | Paragraf nedir? Konu cümlesi, destek, bütünlük, tutarlılık. Bağlamdan Anlamı Belirleme. Paragraf İçinde Ana Fikirleri Belirleme. | |
5 | Paragraf Türleri: Tanımlayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları. Neden ve Sonuçların Belirlenmesi. Önizleme. | |
6 | Paragraf Türleri: Neden-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları. İçeriği Tahmin Etmek için Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma. | |
7 | Paragraf temellerini gözden geçirme. Çıkarım Yapma. Çevrimiçi araştırma yapma. | |
8 | Daha iyi paragraflar oluşturma. Paragraflardaki Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. Tahmin Etme. | |
9 | Makaleye giriş. Tez cümlesi, giriş, gelişme paragrafları, sonuç. Ana ve Destekleyici Fikirlerin Belirlenmesi. Çıkarım Yapma. | |
10 | Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş kelimeleri ve cümleleri. Gerçekleri ve Görüşleri Tanıma. Önizleme. | |
11 | Karşılaştırma denemeleri. Bir karşılaştırma denemesinin organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu. Bir Konunun Lehinde ve Aleyhinde Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme. | |
12 | Karşılaştırma denemeleri. Karşılaştırma denemesinin ana hatları. Özgün öğrenci yazısı. Paragraflarda Ana Fikirlerin Belirlenmesi. Tarama. | |
13 | Sebep-Sonuç Denemeleri. Bir Neden-Sonuç Kompozisyonunun Organizasyonu. Örnek Sebep-Sonuç Kompozisyonu. Olay Sırasını Tanıma. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. | |
14 | Sebep-Sonuç denemeleri. Bir Neden-Sonuç denemesinin ana hatları. Bir Neden-Sonuç denemesinde dil ile çalışma. Özgün öğrenci yazıları. |
Kaynak |
Folse, K. S., Solomon, E. V., Clabeaux D. (2014). Great Writing: From Great Paragraphs to Great Essays (New Edition) - Edition 3. Cengage LearningInternet Anderson, N. J. (2013). Active Skills for Reading 3 - Edition 3. Cengage LearningInternet |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 4 | 32 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 4 | 56 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(212/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ OKUMA VE YAZMA I | ELT1114939 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan İNCEÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler, geniş bir yelpazedeki akademik ve edebi metinlerle okuduğunu anlama ve eleştirel analiz becerilerini geliştirirken, aynı zamanda çeşitli akademik yazı türlerinde yeterlilik kazanacaklardır. Bu ders, edebi ve akademik okuma ve yazmada kapsamlı bir dizi beceriyi geliştirmeyi ve öğrencileri çok çeşitli metinlerle eleştirel bir şekilde ilgilenebilen yetkin okuyucular ve yazarlar haline getirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ders programı ve beklentiler. Yazmaya giriş. Düzgün cümleler yazma. Akademik yazının özellikleri. Tarama. ,Yazma süreci: Fikirleri keşfetme, ön yazma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme. Seyahat. Tahmin etme. ,Fikirleri keşfetme, ön yazma ve düzenleme. Ana Fikir için Gözden Geçirme Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.,Paragraf nedir? Konu cümlesi, destek, bütünlük, tutarlılık. Bağlamdan Anlamı Belirleme. Paragraf İçinde Ana Fikirleri Belirleme. ,Paragraf Türleri: Tanımlayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları. Neden ve Sonuçların Belirlenmesi. Önizleme. ,Paragraf Türleri: Neden-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları. İçeriği Tahmin Etmek için Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma. ,Paragraf temellerini gözden geçirme. Çıkarım Yapma. Çevrimiçi araştırma yapma.,Daha iyi paragraflar oluşturma. Paragraflardaki Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. Tahmin Etme. ,Makaleye giriş. Tez cümlesi, giriş, gelişme paragrafları, sonuç. Ana ve Destekleyici Fikirlerin Belirlenmesi. Çıkarım Yapma.,Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş kelimeleri ve cümleleri. Gerçekleri ve Görüşleri Tanıma. Önizleme. ,Karşılaştırma denemeleri. Bir karşılaştırma denemesinin organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu. Bir Konunun Lehinde ve Aleyhinde Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme. ,Karşılaştırma denemeleri. Karşılaştırma denemesinin ana hatları. Özgün öğrenci yazısı. Paragraflarda Ana Fikirlerin Belirlenmesi. Tarama. ,Sebep-Sonuç Denemeleri. Bir Neden-Sonuç Kompozisyonunun Organizasyonu. Örnek Sebep-Sonuç Kompozisyonu. Olay Sırasını Tanıma. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. ,Sebep-Sonuç denemeleri. Bir Neden-Sonuç denemesinin ana hatları. Bir Neden-Sonuç denemesinde dil ile çalışma. Özgün öğrenci yazıları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersi alan öğrenciler, ana fikirleri, destekleyici ayrıntıları, mantıksal veya anlatı dizilerini belirleyerek bir pasajın anlamını tespit etmek için kapsamlı okuma becerileri uygular. | 9 | A |
Yazılı bir eserin altında yatan örtük varsayımları ve değerleri tanır. | 6 | A |
Bir metinde sunulan fikirleri ve argümanları mantıksal geçerliliklerini, çıkarımlarını ve metnin ötesindeki fikirlerle ilişkilerini belirleyerek analiz eder. | 6 | A |
Okuyucuları ikna etmek için yazılı eserlerde kullanılan retorik yapıları tanır ve gerçekler ile fikirler arasında karşılaştırma yapar. | 6 | A |
Bir hedef kitlenin ihtiyaçlarını ve değerlerini analiz ederek yazılı iletişimi yapılandırır. | 10 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, ders programı ve beklentiler. Yazmaya giriş. Düzgün cümleler yazma. Akademik yazının özellikleri. Tarama. | |
2 | Yazma süreci: Fikirleri keşfetme, ön yazma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme. Seyahat. Tahmin etme. | |
3 | Fikirleri keşfetme, ön yazma ve düzenleme. Ana Fikir için Gözden Geçirme Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. | |
4 | Paragraf nedir? Konu cümlesi, destek, bütünlük, tutarlılık. Bağlamdan Anlamı Belirleme. Paragraf İçinde Ana Fikirleri Belirleme. | |
5 | Paragraf Türleri: Tanımlayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları. Neden ve Sonuçların Belirlenmesi. Önizleme. | |
6 | Paragraf Türleri: Neden-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları. İçeriği Tahmin Etmek için Alt Başlıkları Kullanma. Olay Sırasını Tanıma. | |
7 | Paragraf temellerini gözden geçirme. Çıkarım Yapma. Çevrimiçi araştırma yapma. | |
8 | Daha iyi paragraflar oluşturma. Paragraflardaki Ana Fikirleri Belirleme. Tarama. Tahmin Etme. | |
9 | Makaleye giriş. Tez cümlesi, giriş, gelişme paragrafları, sonuç. Ana ve Destekleyici Fikirlerin Belirlenmesi. Çıkarım Yapma. | |
10 | Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş kelimeleri ve cümleleri. Gerçekleri ve Görüşleri Tanıma. Önizleme. | |
11 | Karşılaştırma denemeleri. Bir karşılaştırma denemesinin organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu. Bir Konunun Lehinde ve Aleyhinde Tartışma. Bağlamdan Anlamı Belirleme. | |
12 | Karşılaştırma denemeleri. Karşılaştırma denemesinin ana hatları. Özgün öğrenci yazısı. Paragraflarda Ana Fikirlerin Belirlenmesi. Tarama. | |
13 | Sebep-Sonuç Denemeleri. Bir Neden-Sonuç Kompozisyonunun Organizasyonu. Örnek Sebep-Sonuç Kompozisyonu. Olay Sırasını Tanıma. Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme. | |
14 | Sebep-Sonuç denemeleri. Bir Neden-Sonuç denemesinin ana hatları. Bir Neden-Sonuç denemesinde dil ile çalışma. Özgün öğrenci yazıları. |
Kaynak |
Folse, K. S., Solomon, E. V., Clabeaux D. (2014). Great Writing: From Great Paragraphs to Great Essays (New Edition) - Edition 3. Cengage LearningInternet Anderson, N. J. (2013). Active Skills for Reading 3 - Edition 3. Cengage LearningInternet |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |