Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL I (ALMANCA) | ELT1176850 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nesrin GÜNDOĞDU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, temel Almanca bilgisini tanıtır ve öğrencilerin yalnızca gramer kalıplarını kullanmalarını sağlamakla kalmayıp aynı zamanda okuma, yazma, konuşma ve dinleme anlama becerilerini geliştirmeyi de amaçlar. A1.1'e ve A1 CEFR seviyesinin A1.2 kısmına ayarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Kişilerin tanıtılması,Modül 1. Aile.,Modül 2. Danışmanlık ve yardım.,Konuşma: Söz istemek ve söz söylemek; tekrar isteyin; bir şeyi tarif et; Teşekkür etme.,Dinleme, telefonla konuşma stratejileri.,Ünite 7. Dinleme: boş zaman etkinlikleriyle ilgili ifadeler Konuşma: iltifat etme; hobiler / beceriler hakkında konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür,Ülkeler ve alfabe. Fiil çekimi tekil W soruları,Konuşun: randevu alın; bir öneride bulunun ve ona cevap verin Okuyun: SMS, sohbet Mektup: davet / ret,Dinleme: Yemek tercihleri hakkında konuşmak Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak; Akşam yemeğinde sohbet oku: komik,Dinleme: duyurular Konuşma: kendini bilgilendirmek; telefon görüşmesini sonlandırma ,Konuşmak: Geçmişten bahsetmek Okuyun: randevu takvimi, e-posta Yazma: günlük bir rutini tanımlama,Duruşma: Görüşmeler Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşmak Okuma: bilgi metinleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dinleme: İnsanlar yavaş ve net bir şekilde konuşurken, basit ve çok yaygın ifadeleri, basit bir görev ve talimatları, basit soruları, bir nesne hakkındaki basit bilgileri ayıt eder. | 9 | C |
Okuma: Bildiği isimleri, kelimeleri ve çok basit cümleleri okuyarak anladığını ifade eder. | 6 | C |
Konuşma: İnsanları selamlar, kendini kısaca tanıtır, nerede yaşadığını ve tanıdığı insanları tanımlar. | 6 | C |
Yazma: Kim olduğunu ve nerede yaşadığını çok kısa cümlelerle yazar. | 6, 9 | C |
Dört dil becerisini başlangıç düzeyinde kullanır. | 11, 6, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Ünite 1. s.9-13 |
2 | Kişilerin tanıtılması | ünite 1. Ben bir gazeteciyim. s.13-16 |
3 | Modül 1. Aile. | Ders 3. Bu benim annem. s.17-24. |
4 | Modül 2. Danışmanlık ve yardım. | Ünite 4. Alışveriş. Mobilya. s.25-28. |
5 | Konuşma: Söz istemek ve söz söylemek; tekrar isteyin; bir şeyi tarif et; Teşekkür etme. | Ders 5. Nesneler, ürünler. s.29-32. |
6 | Dinleme, telefonla konuşma stratejileri. | Ünite 6. Büro & Technik. s.33-40. |
7 | Ünite 7. Dinleme: boş zaman etkinlikleriyle ilgili ifadeler Konuşma: iltifat etme; hobiler / beceriler hakkında konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür | Ünite 7. Serbest zaman, iltifatlar. s. 41-44. |
8 | Ülkeler ve alfabe. Fiil çekimi tekil W soruları | Modül plus. s.21-24. |
9 | Konuşun: randevu alın; bir öneride bulunun ve ona cevap verin Okuyun: SMS, sohbet Mektup: davet / ret | Ünite 8. Sorun değil, zamanım var! s. 45-49. |
10 | Dinleme: Yemek tercihleri hakkında konuşmak Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak; Akşam yemeğinde sohbet oku: komik | Ünite 9. Ich möchte was essen. Onkel Harry. s. 49-56. |
12 | Dinleme: duyurular Konuşma: kendini bilgilendirmek; telefon görüşmesini sonlandırma | Ünite 10. şimdi buna biniyorum. Metroya binme. s. 57-60. |
13 | Konuşmak: Geçmişten bahsetmek Okuyun: randevu takvimi, e-posta Yazma: günlük bir rutini tanımlama | Ünite 11. Bugün ne yaptın? s. 61-64. |
14 | Duruşma: Görüşmeler Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşmak Okuma: bilgi metinleri | Ünite 12. Burada ne oldu? s. 65-72. |
Kaynak |
Menschen A1 Kursbuch + Arbeitsbuch |
Deutsche Grammatik von Heike Pahlow |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 4 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL I (ALMANCA) | ELT1176850 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nesrin GÜNDOĞDU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, temel Almanca bilgisini tanıtır ve öğrencilerin yalnızca gramer kalıplarını kullanmalarını sağlamakla kalmayıp aynı zamanda okuma, yazma, konuşma ve dinleme anlama becerilerini geliştirmeyi de amaçlar. A1.1'e ve A1 CEFR seviyesinin A1.2 kısmına ayarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Kişilerin tanıtılması,Modül 1. Aile.,Modül 2. Danışmanlık ve yardım.,Konuşma: Söz istemek ve söz söylemek; tekrar isteyin; bir şeyi tarif et; Teşekkür etme.,Dinleme, telefonla konuşma stratejileri.,Ünite 7. Dinleme: boş zaman etkinlikleriyle ilgili ifadeler Konuşma: iltifat etme; hobiler / beceriler hakkında konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür,Ülkeler ve alfabe. Fiil çekimi tekil W soruları,Konuşun: randevu alın; bir öneride bulunun ve ona cevap verin Okuyun: SMS, sohbet Mektup: davet / ret,Dinleme: Yemek tercihleri hakkında konuşmak Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak; Akşam yemeğinde sohbet oku: komik,Dinleme: duyurular Konuşma: kendini bilgilendirmek; telefon görüşmesini sonlandırma ,Konuşmak: Geçmişten bahsetmek Okuyun: randevu takvimi, e-posta Yazma: günlük bir rutini tanımlama,Duruşma: Görüşmeler Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşmak Okuma: bilgi metinleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dinleme: İnsanlar yavaş ve net bir şekilde konuşurken, basit ve çok yaygın ifadeleri, basit bir görev ve talimatları, basit soruları, bir nesne hakkındaki basit bilgileri ayıt eder. | 9 | C |
Okuma: Bildiği isimleri, kelimeleri ve çok basit cümleleri okuyarak anladığını ifade eder. | 6 | C |
Konuşma: İnsanları selamlar, kendini kısaca tanıtır, nerede yaşadığını ve tanıdığı insanları tanımlar. | 6 | C |
Yazma: Kim olduğunu ve nerede yaşadığını çok kısa cümlelerle yazar. | 6, 9 | C |
Dört dil becerisini başlangıç düzeyinde kullanır. | 11, 6, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Ünite 1. s.9-13 |
2 | Kişilerin tanıtılması | ünite 1. Ben bir gazeteciyim. s.13-16 |
3 | Modül 1. Aile. | Ders 3. Bu benim annem. s.17-24. |
4 | Modül 2. Danışmanlık ve yardım. | Ünite 4. Alışveriş. Mobilya. s.25-28. |
5 | Konuşma: Söz istemek ve söz söylemek; tekrar isteyin; bir şeyi tarif et; Teşekkür etme. | Ders 5. Nesneler, ürünler. s.29-32. |
6 | Dinleme, telefonla konuşma stratejileri. | Ünite 6. Büro & Technik. s.33-40. |
7 | Ünite 7. Dinleme: boş zaman etkinlikleriyle ilgili ifadeler Konuşma: iltifat etme; hobiler / beceriler hakkında konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür | Ünite 7. Serbest zaman, iltifatlar. s. 41-44. |
8 | Ülkeler ve alfabe. Fiil çekimi tekil W soruları | Modül plus. s.21-24. |
9 | Konuşun: randevu alın; bir öneride bulunun ve ona cevap verin Okuyun: SMS, sohbet Mektup: davet / ret | Ünite 8. Sorun değil, zamanım var! s. 45-49. |
10 | Dinleme: Yemek tercihleri hakkında konuşmak Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak; Akşam yemeğinde sohbet oku: komik | Ünite 9. Ich möchte was essen. Onkel Harry. s. 49-56. |
12 | Dinleme: duyurular Konuşma: kendini bilgilendirmek; telefon görüşmesini sonlandırma | Ünite 10. şimdi buna biniyorum. Metroya binme. s. 57-60. |
13 | Konuşmak: Geçmişten bahsetmek Okuyun: randevu takvimi, e-posta Yazma: günlük bir rutini tanımlama | Ünite 11. Bugün ne yaptın? s. 61-64. |
14 | Duruşma: Görüşmeler Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşmak Okuma: bilgi metinleri | Ünite 12. Burada ne oldu? s. 65-72. |
Kaynak |
Menschen A1 Kursbuch + Arbeitsbuch |
Deutsche Grammatik von Heike Pahlow |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |