Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİLBİLİMİ I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin YardımcılarıYule, G. (2014). The Study of Language (5th Edition). Cambridge University Press.
Dersin AmacıDilbilim, öğretmenlik kültürünün önemli bir parçası olmasının yanı sıra, öğrencilerin bireysel, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkıda bulunan önemli bir alandır. Bu dersin amacı Dilbilim alanına giriş yaparak dilin bileşenlerini anlatmak ve Dilbilimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş
Anlambilime Giriş,Anlambilim
Ödev,Anlambilim
Ödev Teslim
Edimbilime giriş,Edimbilim
,Edimbilim
Ödev teslim,Anlambilim ve Edim bilim tekrarlama
Söylem analizine giriş,Söylem analizi,Dil ve beyin
Nörodilbilimi,Dil ve beyin
Nörodilbilimi ,Fonetik harfler (ünlüler ve ünsüzler),Quiz ve cevap kontrolü (Dil ve Beyin)
,Anadil Edinimi,Anadil Edinimi ,Hazırlık sınav ve bölüm sorularının kontrolü ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci dilbilimin konusu ve nesnesi olan dil sistemini kavrar 16
dilbilimde temel kavramları öğrenir16
dilin temel işlevlerini anlayıp kullanır 16
dillerin yapısal özelliklerini tanır16
dilbilim'de Anlambilim, Kullanımbilim, İlk dil edinimi, yazı dili ve bir kaç alt alanlarla ilgili bilgi sahibi olur.16
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş
Anlambilime Giriş
Yule (2015). s. 110-113 PowerPoint sunumu hazırlama
2Anlambilim
Ödev
Yule (2015). s. 113-120 PowerPoint sunumu hazırlama
3Anlambilim
Ödev Teslim
Edimbilime giriş
Yule (2015). s. 120-126 PowerPoint sunumu hazırlama
4Edimbilim
Yule (2015). s. 126-131 PowerPoint sunumu hazırlama
5Edimbilim
Ödev teslim
Yule (2015). s. 131-134 PowerPoint sunumu hazırlama
6Anlambilim ve Edim bilim tekrarlama
Söylem analizine giriş
Yule (2015). s. 140-142 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak -Kahoot oyunu hazırlama
7Söylem analizi Yule (2015). s. 140-149 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
8Dil ve beyin
Nörodilbilimi
Yule (2015). s. 155-157 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
9Dil ve beyin
Nörodilbilimi
Yule (2015). s. 158-163 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
10Fonetik harfler (ünlüler ve ünsüzler)Fonetik alfabelerin pratiği ile ilgili bir PowerPoint sunumu hazırlama
11Quiz ve cevap kontrolü (Dil ve Beyin)
Yule (2015). s. 155-166 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak Sınav hazırlama
12Anadil EdinimiYule (2015). s. 170-174 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
13Anadil Edinimi Yule (2015). s. 174-181 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
14Hazırlık sınav ve bölüm sorularının kontrolü -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak -Kahoot quizi hazırlama
Kaynak
Aronoff, M., & Rees-Miller, J. (2020). The handbook of linguistics. John Wiley & Sons. Yule, G. (2014). The Study of Language (5th Edition). Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİLBİLİMİ I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin YardımcılarıYule, G. (2014). The Study of Language (5th Edition). Cambridge University Press.
Dersin AmacıDilbilim, öğretmenlik kültürünün önemli bir parçası olmasının yanı sıra, öğrencilerin bireysel, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkıda bulunan önemli bir alandır. Bu dersin amacı Dilbilim alanına giriş yaparak dilin bileşenlerini anlatmak ve Dilbilimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş
Anlambilime Giriş,Anlambilim
Ödev,Anlambilim
Ödev Teslim
Edimbilime giriş,Edimbilim
,Edimbilim
Ödev teslim,Anlambilim ve Edim bilim tekrarlama
Söylem analizine giriş,Söylem analizi,Dil ve beyin
Nörodilbilimi,Dil ve beyin
Nörodilbilimi ,Fonetik harfler (ünlüler ve ünsüzler),Quiz ve cevap kontrolü (Dil ve Beyin)
,Anadil Edinimi,Anadil Edinimi ,Hazırlık sınav ve bölüm sorularının kontrolü ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci dilbilimin konusu ve nesnesi olan dil sistemini kavrar 16
dilbilimde temel kavramları öğrenir16
dilin temel işlevlerini anlayıp kullanır 16
dillerin yapısal özelliklerini tanır16
dilbilim'de Anlambilim, Kullanımbilim, İlk dil edinimi, yazı dili ve bir kaç alt alanlarla ilgili bilgi sahibi olur.16
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş
Anlambilime Giriş
Yule (2015). s. 110-113 PowerPoint sunumu hazırlama
2Anlambilim
Ödev
Yule (2015). s. 113-120 PowerPoint sunumu hazırlama
3Anlambilim
Ödev Teslim
Edimbilime giriş
Yule (2015). s. 120-126 PowerPoint sunumu hazırlama
4Edimbilim
Yule (2015). s. 126-131 PowerPoint sunumu hazırlama
5Edimbilim
Ödev teslim
Yule (2015). s. 131-134 PowerPoint sunumu hazırlama
6Anlambilim ve Edim bilim tekrarlama
Söylem analizine giriş
Yule (2015). s. 140-142 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak -Kahoot oyunu hazırlama
7Söylem analizi Yule (2015). s. 140-149 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
8Dil ve beyin
Nörodilbilimi
Yule (2015). s. 155-157 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
9Dil ve beyin
Nörodilbilimi
Yule (2015). s. 158-163 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
10Fonetik harfler (ünlüler ve ünsüzler)Fonetik alfabelerin pratiği ile ilgili bir PowerPoint sunumu hazırlama
11Quiz ve cevap kontrolü (Dil ve Beyin)
Yule (2015). s. 155-166 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak Sınav hazırlama
12Anadil EdinimiYule (2015). s. 170-174 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
13Anadil Edinimi Yule (2015). s. 174-181 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
14Hazırlık sınav ve bölüm sorularının kontrolü -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak -Kahoot quizi hazırlama
Kaynak
Aronoff, M., & Rees-Miller, J. (2020). The handbook of linguistics. John Wiley & Sons. Yule, G. (2014). The Study of Language (5th Edition). Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08