Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin YardımcılarıKısa filmler
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözlü İletişime giriş,Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (tabela ifadesini kullanarak) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak,Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (kabul etmek ve katılmamak, tartışmayı geri bildirmek) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak,Seminerler ve tartışmalar - Bakış açılarını karşılaştırma Konu: Çevrimiçi öğrenmek,Seminerler ve tartışmalar - Tartışmaya başkanlık etmek ve özetlemek Konu: Çevrimiçi öğrenmek,Altta yatan varsayımları incelemek - Metinden bilgi sunmak (metne atıfta bulunmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek,Altta yatan varsayımları incelemek - Tartışmadan önce argümanları tahmin etmek (fikir alışverişi yapmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek,Vize sınavı ,Konuşmayı okumak - Fikirlerinizi desteklemek için bir metin kullanmak; Aktif olarak dinleme Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı ,Konuşmayı okumak - Bilgi alışverişi yapmak (anlayışı netleştirmek ve onaylamak) Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı,Bir tartışma oluşturmak - Başkalarının söylediklerine atıfta bulunmak Konu - Medyanın etkisi,Tartışma oluşturmak - Grafiklerden bilgi sunmak (verilere atıfta bulunmak) Konu - Medyanın etkisi,Seminer becerileri uygulaması - Bir seminere liderlik etmek ,İnceleme ve konsolidasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sözlü iletişim becerilerine giriş, akademik durumlarda iletişim, seminerler ve tartışmalar, metinden bilgi sunma, fikir alışverişinde bulunma, fikirlerinizi desteklemek için bir metin şarkı söyleme, aktif olarak dinleme, bilgi alışverişi, başkalarının söylediklerine atıfta bulunmayı içerir. Her konu, aşağıdaki konularla ilgili tartışmalar ve sunumlar içerir: başarılı bir öğrenci olmak, çevrimiçi öğrenmek, ailedeki rolleri değiştirmek, sağlıklı bir yaşam tarzı ve medyanın etkisi. 10, 11, 19, 6E, F
Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir: -İngilizce sözlü iletişim becerilerini kendi konuşmasında kullanmak, -sözlü iletişimi daha doğal ve akıcı hale getirmek için daha yaygın kullanılan ifadeleri kullanmak, -daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurmak, -İngilizce derslerde daha etkileşimli iletişim kurmak, - İnsanlarla temas halindeyken sınıf dışında İngilizce konuşmak, - Tartışma, sunumlar ve doğaçlama gibi iletişim temelli ortamlarda İngilizce'de daha etkili iletişim kurmak. 10, 11, 19, 5, 6D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözlü İletişime girişHafta 1. PPT sunum çalışması
2Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (tabela ifadesini kullanarak) Konu: Başarılı bir öğrenci olmakHafta 2. PPT sunum çalışması
3Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (kabul etmek ve katılmamak, tartışmayı geri bildirmek) Konu: Başarılı bir öğrenci olmakHafta 3. PPT sunum çalışması
4Seminerler ve tartışmalar - Bakış açılarını karşılaştırma Konu: Çevrimiçi öğrenmekHafta 4. PPT sunum çalışması
5Seminerler ve tartışmalar - Tartışmaya başkanlık etmek ve özetlemek Konu: Çevrimiçi öğrenmekHafta 5. PPT sunum çalışması
6Altta yatan varsayımları incelemek - Metinden bilgi sunmak (metne atıfta bulunmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmekHafta 6. PPT sunum çalışması
7Altta yatan varsayımları incelemek - Tartışmadan önce argümanları tahmin etmek (fikir alışverişi yapmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmekHafta 7. PPT sunum çalışması
8Vize sınavı Hafta 8. PPT sunum çalışması
9Konuşmayı okumak - Fikirlerinizi desteklemek için bir metin kullanmak; Aktif olarak dinleme Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı Hafta 9. PPT sunum çalışması
10Konuşmayı okumak - Bilgi alışverişi yapmak (anlayışı netleştirmek ve onaylamak) Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzıHafta 10. PPT sunum çalışması
11Bir tartışma oluşturmak - Başkalarının söylediklerine atıfta bulunmak Konu - Medyanın etkisiHafta 11. PPT sunum çalışması
12Tartışma oluşturmak - Grafiklerden bilgi sunmak (verilere atıfta bulunmak) Konu - Medyanın etkisiHafta 12. PPT sunum çalışması
13Seminer becerileri uygulaması - Bir seminere liderlik etmek Hafta 13. PPT sunum çalışması
14İnceleme ve konsolidasyonHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
Mc CORMACK, S., WATKINS, J. (2012). English for Academic Study: Speaking Course Book - Edition 2. Garnet Education
Internet, haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer236
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin YardımcılarıKısa filmler
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözlü İletişime giriş,Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (tabela ifadesini kullanarak) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak,Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (kabul etmek ve katılmamak, tartışmayı geri bildirmek) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak,Seminerler ve tartışmalar - Bakış açılarını karşılaştırma Konu: Çevrimiçi öğrenmek,Seminerler ve tartışmalar - Tartışmaya başkanlık etmek ve özetlemek Konu: Çevrimiçi öğrenmek,Altta yatan varsayımları incelemek - Metinden bilgi sunmak (metne atıfta bulunmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek,Altta yatan varsayımları incelemek - Tartışmadan önce argümanları tahmin etmek (fikir alışverişi yapmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek,Vize sınavı ,Konuşmayı okumak - Fikirlerinizi desteklemek için bir metin kullanmak; Aktif olarak dinleme Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı ,Konuşmayı okumak - Bilgi alışverişi yapmak (anlayışı netleştirmek ve onaylamak) Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı,Bir tartışma oluşturmak - Başkalarının söylediklerine atıfta bulunmak Konu - Medyanın etkisi,Tartışma oluşturmak - Grafiklerden bilgi sunmak (verilere atıfta bulunmak) Konu - Medyanın etkisi,Seminer becerileri uygulaması - Bir seminere liderlik etmek ,İnceleme ve konsolidasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders sözlü iletişim becerilerine giriş, akademik durumlarda iletişim, seminerler ve tartışmalar, metinden bilgi sunma, fikir alışverişinde bulunma, fikirlerinizi desteklemek için bir metin şarkı söyleme, aktif olarak dinleme, bilgi alışverişi, başkalarının söylediklerine atıfta bulunmayı içerir. Her konu, aşağıdaki konularla ilgili tartışmalar ve sunumlar içerir: başarılı bir öğrenci olmak, çevrimiçi öğrenmek, ailedeki rolleri değiştirmek, sağlıklı bir yaşam tarzı ve medyanın etkisi. 10, 11, 19, 6E, F
Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir: -İngilizce sözlü iletişim becerilerini kendi konuşmasında kullanmak, -sözlü iletişimi daha doğal ve akıcı hale getirmek için daha yaygın kullanılan ifadeleri kullanmak, -daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurmak, -İngilizce derslerde daha etkileşimli iletişim kurmak, - İnsanlarla temas halindeyken sınıf dışında İngilizce konuşmak, - Tartışma, sunumlar ve doğaçlama gibi iletişim temelli ortamlarda İngilizce'de daha etkili iletişim kurmak. 10, 11, 19, 5, 6D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözlü İletişime girişHafta 1. PPT sunum çalışması
2Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (tabela ifadesini kullanarak) Konu: Başarılı bir öğrenci olmakHafta 2. PPT sunum çalışması
3Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (kabul etmek ve katılmamak, tartışmayı geri bildirmek) Konu: Başarılı bir öğrenci olmakHafta 3. PPT sunum çalışması
4Seminerler ve tartışmalar - Bakış açılarını karşılaştırma Konu: Çevrimiçi öğrenmekHafta 4. PPT sunum çalışması
5Seminerler ve tartışmalar - Tartışmaya başkanlık etmek ve özetlemek Konu: Çevrimiçi öğrenmekHafta 5. PPT sunum çalışması
6Altta yatan varsayımları incelemek - Metinden bilgi sunmak (metne atıfta bulunmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmekHafta 6. PPT sunum çalışması
7Altta yatan varsayımları incelemek - Tartışmadan önce argümanları tahmin etmek (fikir alışverişi yapmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmekHafta 7. PPT sunum çalışması
8Vize sınavı Hafta 8. PPT sunum çalışması
9Konuşmayı okumak - Fikirlerinizi desteklemek için bir metin kullanmak; Aktif olarak dinleme Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı Hafta 9. PPT sunum çalışması
10Konuşmayı okumak - Bilgi alışverişi yapmak (anlayışı netleştirmek ve onaylamak) Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzıHafta 10. PPT sunum çalışması
11Bir tartışma oluşturmak - Başkalarının söylediklerine atıfta bulunmak Konu - Medyanın etkisiHafta 11. PPT sunum çalışması
12Tartışma oluşturmak - Grafiklerden bilgi sunmak (verilere atıfta bulunmak) Konu - Medyanın etkisiHafta 12. PPT sunum çalışması
13Seminer becerileri uygulaması - Bir seminere liderlik etmek Hafta 13. PPT sunum çalışması
14İnceleme ve konsolidasyonHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
Mc CORMACK, S., WATKINS, J. (2012). English for Academic Study: Speaking Course Book - Edition 2. Garnet Education
Internet, haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08