Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCENİN YAPISI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin genel amacı, öğrencilerin İngilizcenin dilbilgisel yapılarına hakim olmaları, farklılıklarını bilmeleri, anlamlandırabilmeleri, bu yapıları sözlü, yazılı iletişimde doğru kullanmalarını sağlamak, ve bu yolla bunları öğretecek düzeye ulaşmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,Dilin kökenleri,İnsan dili
,Dilin sesleri:
Ses üretimi yeri
,Ses üretim biçimi ,
Dilin ses kalıpları:
Fonoloji,Sözcük yapımı,Sözcük yapımı,Morfoloji,Morfoloji
,
Dilbilgisi:
Geleneksel dilbilgisi, kuralcı dilbilgisi ve betimleyici dilbilgisi
,Sözdizimi,Sözdizimi
Kelime öbeği yapısı kuralları
Sözlük kuralları
Hareket kuralları
,Tekrar:
Kahoot Oyunu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrenci -İngilizce dili yapısındaki desenleri -Konuşulan İngilizcenin ses desenlerini/ yapılarını -Sözcük yapılarını -Tümce yapılarını -Sözcük, tümce yapılarını tanıyabilecek ve yapısal bilgileri İngilizcenin öğretiminde uygulayabilecektir.16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişDersin amacı ve içeriği ile ilgili PowerPoint sunumu hazırlama
2Dilin kökenleriYule (2015), s. 2-9 PowerPoint sunumu hazırlama
3İnsan dili
Yule (2015), s. 12-20 PowerPoint sunumu hazırlama
4Dilin sesleri:
Ses üretimi yeri
Yule (2015), s. 27-29 PowerPoint sunumu hazırlama
5Ses üretim biçimi Yule (2015), s. 29-34 PowerPoint sunumu hazırlama
6
Dilin ses kalıpları:
Fonoloji
Yule (2015), s. 40-46 PowerPoint sunumu hazırlama
7Sözcük yapımı Yule (2015), s. 51-56 PowerPoint sunumu hazırlama
8Sözcük yapımı Yule (2015), s. 56-59 PowerPoint sunumu hazırlama
9Morfoloji Yule (2015), s. 66-68 PowerPoint sunumu hazırlama
10Morfoloji
Yule (2015), s. 68-76 PowerPoint sunumu hazırlama
11
Dilbilgisi:
Geleneksel dilbilgisi, kuralcı dilbilgisi ve betimleyici dilbilgisi
Yule (2015), s. 80-89 PowerPoint sunumu hazırlama
12Sözdizimi Yule (2015), s. 95-98 PowerPoint sunumu hazırlama
13Sözdizimi
Kelime öbeği yapısı kuralları
Sözlük kuralları
Hareket kuralları
Yule (2015), s. 98-104 PowerPoint sunumu hazırlama
14Tekrar:
Kahoot Oyunu
Kahoot oyunu hazırlama
Kaynak
Yule, G. (2014). The Study of Language (5th Edition). Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme122
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCENİN YAPISI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin genel amacı, öğrencilerin İngilizcenin dilbilgisel yapılarına hakim olmaları, farklılıklarını bilmeleri, anlamlandırabilmeleri, bu yapıları sözlü, yazılı iletişimde doğru kullanmalarını sağlamak, ve bu yolla bunları öğretecek düzeye ulaşmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,Dilin kökenleri,İnsan dili
,Dilin sesleri:
Ses üretimi yeri
,Ses üretim biçimi ,
Dilin ses kalıpları:
Fonoloji,Sözcük yapımı,Sözcük yapımı,Morfoloji,Morfoloji
,
Dilbilgisi:
Geleneksel dilbilgisi, kuralcı dilbilgisi ve betimleyici dilbilgisi
,Sözdizimi,Sözdizimi
Kelime öbeği yapısı kuralları
Sözlük kuralları
Hareket kuralları
,Tekrar:
Kahoot Oyunu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrenci -İngilizce dili yapısındaki desenleri -Konuşulan İngilizcenin ses desenlerini/ yapılarını -Sözcük yapılarını -Tümce yapılarını -Sözcük, tümce yapılarını tanıyabilecek ve yapısal bilgileri İngilizcenin öğretiminde uygulayabilecektir.16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişDersin amacı ve içeriği ile ilgili PowerPoint sunumu hazırlama
2Dilin kökenleriYule (2015), s. 2-9 PowerPoint sunumu hazırlama
3İnsan dili
Yule (2015), s. 12-20 PowerPoint sunumu hazırlama
4Dilin sesleri:
Ses üretimi yeri
Yule (2015), s. 27-29 PowerPoint sunumu hazırlama
5Ses üretim biçimi Yule (2015), s. 29-34 PowerPoint sunumu hazırlama
6
Dilin ses kalıpları:
Fonoloji
Yule (2015), s. 40-46 PowerPoint sunumu hazırlama
7Sözcük yapımı Yule (2015), s. 51-56 PowerPoint sunumu hazırlama
8Sözcük yapımı Yule (2015), s. 56-59 PowerPoint sunumu hazırlama
9Morfoloji Yule (2015), s. 66-68 PowerPoint sunumu hazırlama
10Morfoloji
Yule (2015), s. 68-76 PowerPoint sunumu hazırlama
11
Dilbilgisi:
Geleneksel dilbilgisi, kuralcı dilbilgisi ve betimleyici dilbilgisi
Yule (2015), s. 80-89 PowerPoint sunumu hazırlama
12Sözdizimi Yule (2015), s. 95-98 PowerPoint sunumu hazırlama
13Sözdizimi
Kelime öbeği yapısı kuralları
Sözlük kuralları
Hareket kuralları
Yule (2015), s. 98-104 PowerPoint sunumu hazırlama
14Tekrar:
Kahoot Oyunu
Kahoot oyunu hazırlama
Kaynak
Yule, G. (2014). The Study of Language (5th Edition). Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08