Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, dinleme, konuşma, ve sesletim becerileri ile sözcük bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasını kapsamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Oryantasyonu

,Dinleme ve Konuşma Dersinin Kısımları ve Hedefleri, Başka Bir Dilde Dinlemeye ve Konuşmaya Başlama
,Dilbilgisinin İkinci/Yabancı Dil Müfredatındaki Yeri ,Dinleme ve Dinlemenin Öğretimi,Dinlemeyi Öğretmek: Öğretmenler Dinleme Hakkında Ne Biliyor? ,Öğrenciler, öğretmenler, sınıf yönetimi, ders kitabı kullanımı,Öğrenme ve Öğretmeyi Tanımlama, Dilin Tanımlanması, Dil Sisteminin Öğretilmesi,Akıcılığın geliştirilmesi, konuşma öğretimi. ,Dikte ve İlgili Etkinlikler Yoluyla Dil Odaklı Öğrenme, Telaffuz, Görev Odaklı Etkileşim Yoluyla Öğrenme,Zorlamalı Çıktı Yoluyla Öğrenme, Konuşma Öğretimi, Ders Planlama,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları I,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları II,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları III.,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IV.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrenciler farklı dinleme ve konuşma türlerini ve modellerini açıklar. 6, 9F
İyi dengelenmiş öğretimin özelliklerini tanımlar.5, 6, 9F
Sınıf oturumlarında tartışılan teoriyi uygular.6, 9F
ESL/EFL sınıfında belirli bir öğrenme ortamı için etkili yöntem ve stratejileri bir araya getirebileceklerdir. 6, 9F
Çeşitli dil yeterlilik seviyelerindeki öğrenciler için farklı öğrenme etkinliklerinin etkililiğini tartışır.6, 9F
Çeşitli sınıf düzeylerinde dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimine ilişkin güncel uygulamaları sunar ve fikirlerini ifade eder.10, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Oryantasyonu

Ders Programına Genel Bakış
2Dinleme ve Konuşma Dersinin Kısımları ve Hedefleri, Başka Bir Dilde Dinlemeye ve Konuşmaya Başlama
İlgili kaynakların okunması. Chapter 1 by Nation and Newton (2008).
3Dilbilgisinin İkinci/Yabancı Dil Müfredatındaki Yeri İlgili kaynakların okunması (Ellis, 2002)
4Dinleme ve Dinlemenin Öğretimiİlgili kaynakların okunması. Chapter 3, Nation and Newton (2008) ve Chapter 1, Richards (2008)
5Dinlemeyi Öğretmek: Öğretmenler Dinleme Hakkında Ne Biliyor? İlgili kaynakların okunması. Nemtchinova (2013). Öğrenci sunumları.
6Öğrenciler, öğretmenler, sınıf yönetimi, ders kitabı kullanımıİlgili kaynakların okunması. Harmer (2007). Öğrenci sunumları.
7Öğrenme ve Öğretmeyi Tanımlama, Dilin Tanımlanması, Dil Sisteminin Öğretilmesiİlgili kaynakların okunması. Harmer (2007).
8Akıcılığın geliştirilmesi, konuşma öğretimi. İlgili kaynakların okunması. Chapter 9 by Nation and Newton (2008) and Chapter 2 by Richards (2008).
9Dikte ve İlgili Etkinlikler Yoluyla Dil Odaklı Öğrenme, Telaffuz, Görev Odaklı Etkileşim Yoluyla Öğrenmeİlgili kaynakların okunması. Nation and Newton (2008), öğrenci sunumları.
10Zorlamalı Çıktı Yoluyla Öğrenme, Konuşma Öğretimi, Ders Planlamaİlgili kaynakların okunması. Nation and Newton (2008), Harmer (2007).
11Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IAktivite sunumları
12Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IIAktivite sunumları.
13Dinleme ve konuşma aktivite sunumları III.Aktivite sunumları.
14Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IV.Aktivite sunumları.
Kaynak
*Harmer, J. (2007). How to Teach English. Longman: Pearson. * Nation, I. S. P. & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. New York and London: Routledge, Taylor and Francis Group. * Nemtchinova, E. (2013). Teaching Listening. TESOL International Association. * Richards, C. J. (2008). Teaching Listening and Speaking: From Theory to Practice. Cambridge University Press. * Articles and course handouts.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme2816
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler188
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı11212
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, dinleme, konuşma, ve sesletim becerileri ile sözcük bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasını kapsamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Oryantasyonu

,Dinleme ve Konuşma Dersinin Kısımları ve Hedefleri, Başka Bir Dilde Dinlemeye ve Konuşmaya Başlama
,Dilbilgisinin İkinci/Yabancı Dil Müfredatındaki Yeri ,Dinleme ve Dinlemenin Öğretimi,Dinlemeyi Öğretmek: Öğretmenler Dinleme Hakkında Ne Biliyor? ,Öğrenciler, öğretmenler, sınıf yönetimi, ders kitabı kullanımı,Öğrenme ve Öğretmeyi Tanımlama, Dilin Tanımlanması, Dil Sisteminin Öğretilmesi,Akıcılığın geliştirilmesi, konuşma öğretimi. ,Dikte ve İlgili Etkinlikler Yoluyla Dil Odaklı Öğrenme, Telaffuz, Görev Odaklı Etkileşim Yoluyla Öğrenme,Zorlamalı Çıktı Yoluyla Öğrenme, Konuşma Öğretimi, Ders Planlama,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları I,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları II,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları III.,Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IV.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrenciler farklı dinleme ve konuşma türlerini ve modellerini açıklar. 6, 9F
İyi dengelenmiş öğretimin özelliklerini tanımlar.5, 6, 9F
Sınıf oturumlarında tartışılan teoriyi uygular.6, 9F
ESL/EFL sınıfında belirli bir öğrenme ortamı için etkili yöntem ve stratejileri bir araya getirebileceklerdir. 6, 9F
Çeşitli dil yeterlilik seviyelerindeki öğrenciler için farklı öğrenme etkinliklerinin etkililiğini tartışır.6, 9F
Çeşitli sınıf düzeylerinde dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimine ilişkin güncel uygulamaları sunar ve fikirlerini ifade eder.10, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Oryantasyonu

Ders Programına Genel Bakış
2Dinleme ve Konuşma Dersinin Kısımları ve Hedefleri, Başka Bir Dilde Dinlemeye ve Konuşmaya Başlama
İlgili kaynakların okunması. Chapter 1 by Nation and Newton (2008).
3Dilbilgisinin İkinci/Yabancı Dil Müfredatındaki Yeri İlgili kaynakların okunması (Ellis, 2002)
4Dinleme ve Dinlemenin Öğretimiİlgili kaynakların okunması. Chapter 3, Nation and Newton (2008) ve Chapter 1, Richards (2008)
5Dinlemeyi Öğretmek: Öğretmenler Dinleme Hakkında Ne Biliyor? İlgili kaynakların okunması. Nemtchinova (2013). Öğrenci sunumları.
6Öğrenciler, öğretmenler, sınıf yönetimi, ders kitabı kullanımıİlgili kaynakların okunması. Harmer (2007). Öğrenci sunumları.
7Öğrenme ve Öğretmeyi Tanımlama, Dilin Tanımlanması, Dil Sisteminin Öğretilmesiİlgili kaynakların okunması. Harmer (2007).
8Akıcılığın geliştirilmesi, konuşma öğretimi. İlgili kaynakların okunması. Chapter 9 by Nation and Newton (2008) and Chapter 2 by Richards (2008).
9Dikte ve İlgili Etkinlikler Yoluyla Dil Odaklı Öğrenme, Telaffuz, Görev Odaklı Etkileşim Yoluyla Öğrenmeİlgili kaynakların okunması. Nation and Newton (2008), öğrenci sunumları.
10Zorlamalı Çıktı Yoluyla Öğrenme, Konuşma Öğretimi, Ders Planlamaİlgili kaynakların okunması. Nation and Newton (2008), Harmer (2007).
11Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IAktivite sunumları
12Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IIAktivite sunumları.
13Dinleme ve konuşma aktivite sunumları III.Aktivite sunumları.
14Dinleme ve konuşma aktivite sunumları IV.Aktivite sunumları.
Kaynak
*Harmer, J. (2007). How to Teach English. Longman: Pearson. * Nation, I. S. P. & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. New York and London: Routledge, Taylor and Francis Group. * Nemtchinova, E. (2013). Teaching Listening. TESOL International Association. * Richards, C. J. (2008). Teaching Listening and Speaking: From Theory to Practice. Cambridge University Press. * Articles and course handouts.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08