Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI -Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere topluma hizmet uygulamalarını tanıtmayı, diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmeyi, ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirerek bu konularda öğrencilerin yaşamını zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriğinin tanıtılması,Toplum ve Toplumla ilgili Kavramların gözden geçirilmesi,Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi,Toplumun Güncel Meselelerini Tartışma,Toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama,Güncel topluma hizmet uygulamaları,Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi,Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma,Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanması,Bir sosyal projede yer almak,Bir sosyal projede yer almak II,Bir projenin genel raporlaması hakkında bilgi,Grup sunumları ve proje teslimi,Konu tekrarı ve projelerle ilgili geri bildirimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler: Topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumsal sorunları tartışır; Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirir; Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlayabilir; Topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir; Okul ve sosyal çevreyi ilişkilendirir.10, 16, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriğinin tanıtılmasıİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve amacı. s.2-8.
2Toplum ve Toplumla ilgili Kavramların gözden geçirilmesiİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve amacı. s.9-21.
3Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemiİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının önemi ve amacı. s.19-31.
4Toplumun Güncel Meselelerini Tartışmaİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje geliştirme aşamaları. s.32-37.
5Toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlamaİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje ve proje geliştirme aşamaları. s. 38-56.
6Güncel topluma hizmet uygulamalarıİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Tartışma teknikleri: konferans ve panel. s.80-88.
7Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemiİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Tartışma teknikleri: sempozyum ve kongre. s.89-92.
8Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Almaİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Etkili sunum adımları. s.93-97.
9Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasıİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği. s.127-147.
10Bir sosyal projede yer almakİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: Sen de üniversite kazan. s.113-117.
11Bir sosyal projede yer almak IIİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: Bizim için özelsiniz. s.118-122.
12Bir projenin genel raporlaması hakkında bilgiİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: İkinci Baharda Üçüncü Nazar. s.123-126.
13Grup sunumları ve proje teslimiİlgili kaynakların incelenmesi. Kuzucu & Kamer (2009). Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formu, sonuç raporu, öğrenci ve danışman öğretmen değerlendirme form örnekleri. s. 152-157.
14Konu tekrarı ve projelerle ilgili geri bildirimlerİşlenen konuların ve projelerin gözden geçirilmesi.
Kaynak
Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2816
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer188
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)104
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(104/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI -Güz Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere topluma hizmet uygulamalarını tanıtmayı, diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmeyi, ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirerek bu konularda öğrencilerin yaşamını zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriğinin tanıtılması,Toplum ve Toplumla ilgili Kavramların gözden geçirilmesi,Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi,Toplumun Güncel Meselelerini Tartışma,Toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlama,Güncel topluma hizmet uygulamaları,Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemi,Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma,Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanması,Bir sosyal projede yer almak,Bir sosyal projede yer almak II,Bir projenin genel raporlaması hakkında bilgi,Grup sunumları ve proje teslimi,Konu tekrarı ve projelerle ilgili geri bildirimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler: Topluma hizmet uygulamalarının önemini ve toplumsal sorunları tartışır; Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirir; Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlayabilir; Topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir; Okul ve sosyal çevreyi ilişkilendirir.10, 16, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriğinin tanıtılmasıİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve amacı. s.2-8.
2Toplum ve Toplumla ilgili Kavramların gözden geçirilmesiİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve amacı. s.9-21.
3Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemiİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Topluma hizmet uygulamalarının önemi ve amacı. s.19-31.
4Toplumun Güncel Meselelerini Tartışmaİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje geliştirme aşamaları. s.32-37.
5Toplumun güncel meseleleri için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler tasarlamaİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje ve proje geliştirme aşamaları. s. 38-56.
6Güncel topluma hizmet uygulamalarıİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Tartışma teknikleri: konferans ve panel. s.80-88.
7Toplumsal-Bilimsel Faaliyetlere Katılmanın Önemiİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Tartışma teknikleri: sempozyum ve kongre. s.89-92.
8Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Almaİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Etkili sunum adımları. s.93-97.
9Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasıİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği. s.127-147.
10Bir sosyal projede yer almakİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: Sen de üniversite kazan. s.113-117.
11Bir sosyal projede yer almak IIİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: Bizim için özelsiniz. s.118-122.
12Bir projenin genel raporlaması hakkında bilgiİlgili kaynakların okunması. Kuzucu & Kamer (2009). Proje öneri formu: İkinci Baharda Üçüncü Nazar. s.123-126.
13Grup sunumları ve proje teslimiİlgili kaynakların incelenmesi. Kuzucu & Kamer (2009). Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formu, sonuç raporu, öğrenci ve danışman öğretmen değerlendirme form örnekleri. s. 152-157.
14Konu tekrarı ve projelerle ilgili geri bildirimlerİşlenen konuların ve projelerin gözden geçirilmesi.
Kaynak
Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08