Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim alanında Bilimsel Araştırma Yöntem ve tekniklerini nicel, nitel ve karma yaklaşımlar olarak ortaya koyan ve öğrencilerine araştırma yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir derstir.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma Türü ve Araştırma Sorusu,Dil Çalışmalarındaki Değişkenler,Araştırmada Değişkenler ve Geçerlilik,İçsel geçerlilik,İçsel geçerlilik,Dış geçerlilik,Veri toplama yöntemleri,Veri toplama yöntemleri,Araştırma Tasarım Türleri ,Araştırma Tasarım Türleri,geçerlik güvenirlik kavramları,Nitel araştırma,Nitel araştırma ,araştırma önerisi hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders sonunda, öğrenci araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri tanımlar.12, 16, 8A
Nicel, nitel ve karma araştırma desenlerini kavrar.10, 16, 9F
Araştırma sürecini yönetir (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama)10, 14, 16, 9F
Veri analiz ve değerlendirme tekniklerini bilir Veri analizi yapar10, 13, 14, 16, 9F
Bilimsel kaynaklara ve ilgili veri tabanlarına erişir10, 14, 16, 9F
Geçerlik ve güvenirlik kavramlarını açıklar.10, 16, 9A
Araştırma ilkelerine uygun inceleme ve araştırma raporu hazırlar10, 14, 16, 9F
Eğitimde aksiyon (eylem) araştırma önerisi örneği hazırlar10, 13, 14, 16, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma Türü ve Araştırma SorusuMacKey ve Gass (2016). S. 3-19, PowerPoint sunusu hazırlama
2Dil Çalışmalarındaki DeğişkenlerMacKey ve Gass (2016). S. 150-157, PowerPoint sunusu hazırlama
3Araştırmada Değişkenler ve GeçerlilikMacKey ve Gass (2016). S. 150-160, PowerPoint sunusu hazırlama
4İçsel geçerlilikMacKey ve Gass (2016). S. 160-167, PowerPoint sunusu hazırlama
5İçsel geçerlilikMacKey ve Gass (2016). S. 160-167, PowerPoint sunusu hazırlama
6Dış geçerlilikMacKey ve Gass (2016). S. 171-179, PowerPoint sunusu hazırlama
7Veri toplama yöntemleriMacKey ve Gass (2016). S. 52-57, PowerPoint sunumu hazırlama
8Veri toplama yöntemleriMacKey ve Gass (2016). S. 57-70, PowerPoint sunusu hazırlama
9Araştırma Tasarım Türleri MacKey ve Gass (2016). S. 188-198, PowerPoint sunumu hazırlama
10Araştırma Tasarım TürleriMacKey ve Gass (2016). S. 198-202, PowerPoint sunusu hazırlama
11geçerlik güvenirlik kavramlarıMacKey ve Gass (2016). S. 180-183, PowerPoint sunumu hazırlama
12Nitel araştırmaMacKey ve Gass (2016). S. 215-225, PowerPoint sunumu hazırlama
13Nitel araştırma MacKey ve Gass (2016). S. 225-230, PowerPoint sunusu hazırlama
14araştırma önerisi hazırlamaMacKey ve Gass (2016). S. 6-19, PowerPoint sunumu hazırlama
Kaynak
1. Brown, J. D. (1995). Understanding research in second language learning. Cambridge University Press. 2. Mackey, A. & Gass, S. M. (2016). Second language research: Methodology and Design. Routledge. 3. Platridge, B. & Phakiti, A. (2016). Research methods in applied linguistics: A practical source. Bloomsbury.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4416
Okul Dışı Diğer Faaliyetler166
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)87
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(87/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim alanında Bilimsel Araştırma Yöntem ve tekniklerini nicel, nitel ve karma yaklaşımlar olarak ortaya koyan ve öğrencilerine araştırma yöntemlerine ait bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir derstir.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma Türü ve Araştırma Sorusu,Dil Çalışmalarındaki Değişkenler,Araştırmada Değişkenler ve Geçerlilik,İçsel geçerlilik,İçsel geçerlilik,Dış geçerlilik,Veri toplama yöntemleri,Veri toplama yöntemleri,Araştırma Tasarım Türleri ,Araştırma Tasarım Türleri,geçerlik güvenirlik kavramları,Nitel araştırma,Nitel araştırma ,araştırma önerisi hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders sonunda, öğrenci araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri tanımlar.12, 16, 8A
Nicel, nitel ve karma araştırma desenlerini kavrar.10, 16, 9F
Araştırma sürecini yönetir (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama)10, 14, 16, 9F
Veri analiz ve değerlendirme tekniklerini bilir Veri analizi yapar10, 13, 14, 16, 9F
Bilimsel kaynaklara ve ilgili veri tabanlarına erişir10, 14, 16, 9F
Geçerlik ve güvenirlik kavramlarını açıklar.10, 16, 9A
Araştırma ilkelerine uygun inceleme ve araştırma raporu hazırlar10, 14, 16, 9F
Eğitimde aksiyon (eylem) araştırma önerisi örneği hazırlar10, 13, 14, 16, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma Türü ve Araştırma SorusuMacKey ve Gass (2016). S. 3-19, PowerPoint sunusu hazırlama
2Dil Çalışmalarındaki DeğişkenlerMacKey ve Gass (2016). S. 150-157, PowerPoint sunusu hazırlama
3Araştırmada Değişkenler ve GeçerlilikMacKey ve Gass (2016). S. 150-160, PowerPoint sunusu hazırlama
4İçsel geçerlilikMacKey ve Gass (2016). S. 160-167, PowerPoint sunusu hazırlama
5İçsel geçerlilikMacKey ve Gass (2016). S. 160-167, PowerPoint sunusu hazırlama
6Dış geçerlilikMacKey ve Gass (2016). S. 171-179, PowerPoint sunusu hazırlama
7Veri toplama yöntemleriMacKey ve Gass (2016). S. 52-57, PowerPoint sunumu hazırlama
8Veri toplama yöntemleriMacKey ve Gass (2016). S. 57-70, PowerPoint sunusu hazırlama
9Araştırma Tasarım Türleri MacKey ve Gass (2016). S. 188-198, PowerPoint sunumu hazırlama
10Araştırma Tasarım TürleriMacKey ve Gass (2016). S. 198-202, PowerPoint sunusu hazırlama
11geçerlik güvenirlik kavramlarıMacKey ve Gass (2016). S. 180-183, PowerPoint sunumu hazırlama
12Nitel araştırmaMacKey ve Gass (2016). S. 215-225, PowerPoint sunumu hazırlama
13Nitel araştırma MacKey ve Gass (2016). S. 225-230, PowerPoint sunusu hazırlama
14araştırma önerisi hazırlamaMacKey ve Gass (2016). S. 6-19, PowerPoint sunumu hazırlama
Kaynak
1. Brown, J. D. (1995). Understanding research in second language learning. Cambridge University Press. 2. Mackey, A. & Gass, S. M. (2016). Second language research: Methodology and Design. Routledge. 3. Platridge, B. & Phakiti, A. (2016). Research methods in applied linguistics: A practical source. Bloomsbury.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08