Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, yabancı dil öğretimi alanındaki geçmişten günümüze kadar gelen yaklaşımları ve yöntemleri, dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI'na giriş
,Dil öğretimin gelişim tarihi
,Dilbilgisi-Tercüme Yöntemi,Reform Hareketi ve Doğrudan Yöntemi,Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin yapısı,Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi,Audiolingual Yöntemi,Davranışçı Metotların Tekrarı,Silent way Yöntemi,Suggestopedia ,Topluluk Dili Öğrenimi,Bütüncül Fiziksel Tepki,Iletişimsel Dil Öğretimi Yöntemi,İçerik Tabanlı Öğretim ve Görev Tabanlı Dil Öğretimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oğrenci, ikinci ve yabancı dil öğretimindeki günümüze kadar uzanan önemli metodları öğrenim olurur -10, 12, 23, 5, 9
Ikinci ve yabancı dil öğretimindeki temel yöntemleri tartışıp eleştirir.10, 16, 9
Değişik yöntemlerin kullandığı teknikleri ve dizaynıni anlayıp, hangi yaklaşım doğrultusunda olduklarını tesbit eder.12, 19, 23, 9
Değişik yöntemler kullanarak farklı dil becerilerinin öğretilmesini öğrenir.12, 19, 20, 9
Mevcut iletişimsel yöntemlerin sınıf içi uygulamalarının inceler.12, 16, 9H
Microteaching sunumlari yapar 9D, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI'na giriş
Intro
2Dil öğretimin gelişim tarihi
Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching
3Dilbilgisi-Tercüme YöntemiBrown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.18 INSTRUCTIONAL VIDEOS
4Reform Hareketi ve Doğrudan YöntemiBrown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.21 INSTRUCTIONAL VIDEOS
5Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin yapısıBrown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.14 INSTRUCTIONAL VIDEOS
6Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil ÖğretimiBrown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.22 INSTRUCTIONAL VIDEOS
7Audiolingual Yöntemi Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.22 INSTRUCTIONAL VIDEOS
8Davranışçı Metotların Tekrarı Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.24 INSTRUCTIONAL VIDEOS
9Silent way Yöntemi Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.28 INSTRUCTIONAL VIDEOS
10Suggestopedia Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.27 INSTRUCTIONAL VIDEOS
11Topluluk Dili Öğrenimi Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.25 INSTRUCTIONAL VIDEOS
12Bütüncül Fiziksel Tepki Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.29 INSTRUCTIONAL VIDEOS
13Iletişimsel Dil Öğretimi Yöntemi Brown Chapter 3 p.42 INSTRUCTIONAL VIDEOS
14İçerik Tabanlı Öğretim ve Görev Tabanlı Dil Öğretimi Brown Chapter 3 p.49 INSTRUCTIONAL VIDEOS
Kaynak
Brown, Douglas (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd Edition). New York, Pearson. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2015). Techniques and Principles in Language Teaching (3rd edition). Oxford University press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching (3rd edition). Cambridge University Press.
Dil öğretiminde farklı yöntem türleri hakkında videolar ve diger digital kaynaklar - opsiyonel---Larsen-Freeman, D. & M. Anderson. (2011). Techniques & Principles in Language Teaching. 3rd Edition. Oxford University Press. ISBN: 978 0 19442 360 1 Fillmore, L. W., Snow, C. E., & Educational Resources Information Center (U.S.). (2000). What teachers need to know about language. Washington, DC: U.S. Dept. of Education, Office of Educational Research and Improvement, Educational Resources Information Center. [This book is available online] Prabhu, N.S. (1990). There Is No Best Method – Why? TESOL Quarterly, Vol. 24, No. 2 pp. 161 – 176.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme6212
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, yabancı dil öğretimi alanındaki geçmişten günümüze kadar gelen yaklaşımları ve yöntemleri, dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI'na giriş
,Dil öğretimin gelişim tarihi
,Dilbilgisi-Tercüme Yöntemi,Reform Hareketi ve Doğrudan Yöntemi,Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin yapısı,Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi,Audiolingual Yöntemi,Davranışçı Metotların Tekrarı,Silent way Yöntemi,Suggestopedia ,Topluluk Dili Öğrenimi,Bütüncül Fiziksel Tepki,Iletişimsel Dil Öğretimi Yöntemi,İçerik Tabanlı Öğretim ve Görev Tabanlı Dil Öğretimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oğrenci, ikinci ve yabancı dil öğretimindeki günümüze kadar uzanan önemli metodları öğrenim olurur -10, 12, 23, 5, 9
Ikinci ve yabancı dil öğretimindeki temel yöntemleri tartışıp eleştirir.10, 16, 9
Değişik yöntemlerin kullandığı teknikleri ve dizaynıni anlayıp, hangi yaklaşım doğrultusunda olduklarını tesbit eder.12, 19, 23, 9
Değişik yöntemler kullanarak farklı dil becerilerinin öğretilmesini öğrenir.12, 19, 20, 9
Mevcut iletişimsel yöntemlerin sınıf içi uygulamalarının inceler.12, 16, 9H
Microteaching sunumlari yapar 9D, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI'na giriş
Intro
2Dil öğretimin gelişim tarihi
Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching
3Dilbilgisi-Tercüme YöntemiBrown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.18 INSTRUCTIONAL VIDEOS
4Reform Hareketi ve Doğrudan YöntemiBrown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.21 INSTRUCTIONAL VIDEOS
5Dil öğretiminde yaklaşım ve yöntemlerin yapısıBrown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.14 INSTRUCTIONAL VIDEOS
6Sözlü Yaklaşım ve Durumsal Dil ÖğretimiBrown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.22 INSTRUCTIONAL VIDEOS
7Audiolingual Yöntemi Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.22 INSTRUCTIONAL VIDEOS
8Davranışçı Metotların Tekrarı Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.24 INSTRUCTIONAL VIDEOS
9Silent way Yöntemi Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.28 INSTRUCTIONAL VIDEOS
10Suggestopedia Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.27 INSTRUCTIONAL VIDEOS
11Topluluk Dili Öğrenimi Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.25 INSTRUCTIONAL VIDEOS
12Bütüncül Fiziksel Tepki Brown Chapter 2 A "Methodological" History of Language Teaching p.29 INSTRUCTIONAL VIDEOS
13Iletişimsel Dil Öğretimi Yöntemi Brown Chapter 3 p.42 INSTRUCTIONAL VIDEOS
14İçerik Tabanlı Öğretim ve Görev Tabanlı Dil Öğretimi Brown Chapter 3 p.49 INSTRUCTIONAL VIDEOS
Kaynak
Brown, Douglas (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd Edition). New York, Pearson. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2015). Techniques and Principles in Language Teaching (3rd edition). Oxford University press. Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching (3rd edition). Cambridge University Press.
Dil öğretiminde farklı yöntem türleri hakkında videolar ve diger digital kaynaklar - opsiyonel---Larsen-Freeman, D. & M. Anderson. (2011). Techniques & Principles in Language Teaching. 3rd Edition. Oxford University Press. ISBN: 978 0 19442 360 1 Fillmore, L. W., Snow, C. E., & Educational Resources Information Center (U.S.). (2000). What teachers need to know about language. Washington, DC: U.S. Dept. of Education, Office of Educational Research and Improvement, Educational Resources Information Center. [This book is available online] Prabhu, N.S. (1990). There Is No Best Method – Why? TESOL Quarterly, Vol. 24, No. 2 pp. 161 – 176.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08