Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavratabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanımı,Donanım ve yazılım,İşletim sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Bilgisayar ve ağ güvenliği,MS Word - Dosya, temel yazım teknikleri, yazdırma, sayfa düzeni,MS Word - Sayfa numaraları, paragraf, alt ve üst yazı, tablolar,MS Word - İleri düzey düzenleme, kenar ve renklendirme,MS Powerpoint - Sunum oluşturma, slayt ekleme, slayt sıralayıcı,MS Powerpoint - Animasyon ve zamanlama,MS Excel - Hücreler, tablolar, yazı düzenleme, basit formüller,MS Excel - Durumsal düzenleme, sıralama, filtreleme, tarih ve saat formülleri,MS Excel - Duruma bağlı formüller, içiçe geçmiş formüller,MS Excel - Yüzde ve faiz formülleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemlerini uygulayabilme ve tanıyabilme | 10, 16, 9 | F |
Dosya yönetimi; yardımcı programları (üçüncü parti yazılımlar) tanıyabilme | 10, 14, 16, 19, 9 | |
İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemlerini anlayabilme | 19, 2, 6, 8, 9 | A |
Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlarını anlayabilme | 14, 19, 8 | |
Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemlerini anlayabilme | 19, 8, 9 | A |
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme | 16, 19, 8 | A |
İletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavrayabilme | 12, 16, 9 | G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanımı | 1. Bölüm |
2 | Donanım ve yazılım | 2. Bölüm |
3 | İşletim sistemleri | 3. Bölüm |
4 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | 4. Bölüm |
5 | Bilgisayar ve ağ güvenliği | 5. Bölüm |
6 | MS Word - Dosya, temel yazım teknikleri, yazdırma, sayfa düzeni | 6. Bölüm |
7 | MS Word - Sayfa numaraları, paragraf, alt ve üst yazı, tablolar | 7. Bölüm |
8 | MS Word - İleri düzey düzenleme, kenar ve renklendirme | 8. Bölüm |
9 | MS Powerpoint - Sunum oluşturma, slayt ekleme, slayt sıralayıcı | 9. Bölüm |
10 | MS Powerpoint - Animasyon ve zamanlama | 10. Bölüm |
11 | MS Excel - Hücreler, tablolar, yazı düzenleme, basit formüller | 11. Bölüm |
12 | MS Excel - Durumsal düzenleme, sıralama, filtreleme, tarih ve saat formülleri | 12. Bölüm |
13 | MS Excel - Duruma bağlı formüller, içiçe geçmiş formüller | 13. Bölüm |
14 | MS Excel - Yüzde ve faiz formülleri | 14. Bölüm |
Kaynak |
https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1852017131004bili.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | ||||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | ||||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 22 | 22 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 36 | 36 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Özge DOĞUÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavratabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanımı,Donanım ve yazılım,İşletim sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Bilgisayar ve ağ güvenliği,MS Word - Dosya, temel yazım teknikleri, yazdırma, sayfa düzeni,MS Word - Sayfa numaraları, paragraf, alt ve üst yazı, tablolar,MS Word - İleri düzey düzenleme, kenar ve renklendirme,MS Powerpoint - Sunum oluşturma, slayt ekleme, slayt sıralayıcı,MS Powerpoint - Animasyon ve zamanlama,MS Excel - Hücreler, tablolar, yazı düzenleme, basit formüller,MS Excel - Durumsal düzenleme, sıralama, filtreleme, tarih ve saat formülleri,MS Excel - Duruma bağlı formüller, içiçe geçmiş formüller,MS Excel - Yüzde ve faiz formülleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemlerini uygulayabilme ve tanıyabilme | 10, 16, 9 | F |
Dosya yönetimi; yardımcı programları (üçüncü parti yazılımlar) tanıyabilme | 10, 14, 16, 19, 9 | |
İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemlerini anlayabilme | 19, 2, 6, 8, 9 | A |
Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlarını anlayabilme | 14, 19, 8 | |
Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemlerini anlayabilme | 19, 8, 9 | A |
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme | 16, 19, 8 | A |
İletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavrayabilme | 12, 16, 9 | G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanımı | 1. Bölüm |
2 | Donanım ve yazılım | 2. Bölüm |
3 | İşletim sistemleri | 3. Bölüm |
4 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | 4. Bölüm |
5 | Bilgisayar ve ağ güvenliği | 5. Bölüm |
6 | MS Word - Dosya, temel yazım teknikleri, yazdırma, sayfa düzeni | 6. Bölüm |
7 | MS Word - Sayfa numaraları, paragraf, alt ve üst yazı, tablolar | 7. Bölüm |
8 | MS Word - İleri düzey düzenleme, kenar ve renklendirme | 8. Bölüm |
9 | MS Powerpoint - Sunum oluşturma, slayt ekleme, slayt sıralayıcı | 9. Bölüm |
10 | MS Powerpoint - Animasyon ve zamanlama | 10. Bölüm |
11 | MS Excel - Hücreler, tablolar, yazı düzenleme, basit formüller | 11. Bölüm |
12 | MS Excel - Durumsal düzenleme, sıralama, filtreleme, tarih ve saat formülleri | 12. Bölüm |
13 | MS Excel - Duruma bağlı formüller, içiçe geçmiş formüller | 13. Bölüm |
14 | MS Excel - Yüzde ve faiz formülleri | 14. Bölüm |
Kaynak |
https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1852017131004bili.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | ||||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | ||||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | ||||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |