Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel hedefleri; karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlamak ve açıklamak, karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma alanlarını belirlemek, karşılaştırmalı eğitimdeki farklı yaklaşımları anlamak ve karşılaştırmalı çalışmalarda farklı yöntemleri kullanıp değerlendirebilmek, farklı ülkelerdeki eğitim sistemleri analizlerinin arkasındaki ilkeleri anlamak, bir araştırma geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi
,Karşılaştırmalı Eğitim Kavramları ve Araçları,Karşılaştırmalı Kuramlar ve Yöntemler,Karşılaştırma İçin Sosyal Bağlamlar Finlandiya'da Yenilikçi Uygulamalar Finlandiya'da Eğitim,Kültür ve Eğitim Singapur'da Eğitim,Cinsiyet ve Eğitim Kanada'da Eğitim,Uluslararası Test Skorları: Her Şey ve Hiçbir Şey İngiltere'de Eğitim,Eğitim ve Gelişmekte Olan Dünya Hindistan'da Eğitim,Uluslararası Eğitimi Anlama ABD'de Eğitim,Öğretimin En İyi Uygulamalarındaki Sorun
Norveç'te Eğitim,Neden öğretmeni suçlamak?
Rusya'da Eğitim,Okulları İşlerle Bağlamanın Değeri Fransa'da Eğitim,Dünya Çapında Öğretmen Eğitimi Ders İncelemesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bir Araştırmayı geliştirir ve şekillendirir16, 9E, F
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar16, 9E, F
 Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler16, 9E, F
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır16, 9E, F
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişKubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler
2Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi
Kubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler
3Karşılaştırmalı Eğitim Kavramları ve AraçlarıKubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler
4Karşılaştırmalı Kuramlar ve YöntemlerKubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler
5Karşılaştırma İçin Sosyal Bağlamlar Finlandiya'da Yenilikçi Uygulamalar Finlandiya'da EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
6Kültür ve Eğitim Singapur'da EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
7Cinsiyet ve Eğitim Kanada'da EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
8Uluslararası Test Skorları: Her Şey ve Hiçbir Şey İngiltere'de Eğitim
9Eğitim ve Gelişmekte Olan Dünya Hindistan'da EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
10Uluslararası Eğitimi Anlama ABD'de EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
11Öğretimin En İyi Uygulamalarındaki Sorun
Norveç'te Eğitim
Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
12Neden öğretmeni suçlamak?
Rusya'da Eğitim
Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
13Okulları İşlerle Bağlamanın Değeri Fransa'da EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
14Dünya Çapında Öğretmen Eğitimi Ders İncelemesi
Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
Kaynak
Wiseman, A. W. (2015). Dünya nasıl öğreniyor? Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Öğretim Şirketi. Marshall, J. (2019). Karşılaştırmalı ve uluslararası eğitime giriş. Karşılaştırmalı ve Uluslararası Eğitime Giriş, 1-248.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme144
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı12626
Genel Sınav ve Hazırlığı12828
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel hedefleri; karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlamak ve açıklamak, karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma alanlarını belirlemek, karşılaştırmalı eğitimdeki farklı yaklaşımları anlamak ve karşılaştırmalı çalışmalarda farklı yöntemleri kullanıp değerlendirebilmek, farklı ülkelerdeki eğitim sistemleri analizlerinin arkasındaki ilkeleri anlamak, bir araştırma geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi
,Karşılaştırmalı Eğitim Kavramları ve Araçları,Karşılaştırmalı Kuramlar ve Yöntemler,Karşılaştırma İçin Sosyal Bağlamlar Finlandiya'da Yenilikçi Uygulamalar Finlandiya'da Eğitim,Kültür ve Eğitim Singapur'da Eğitim,Cinsiyet ve Eğitim Kanada'da Eğitim,Uluslararası Test Skorları: Her Şey ve Hiçbir Şey İngiltere'de Eğitim,Eğitim ve Gelişmekte Olan Dünya Hindistan'da Eğitim,Uluslararası Eğitimi Anlama ABD'de Eğitim,Öğretimin En İyi Uygulamalarındaki Sorun
Norveç'te Eğitim,Neden öğretmeni suçlamak?
Rusya'da Eğitim,Okulları İşlerle Bağlamanın Değeri Fransa'da Eğitim,Dünya Çapında Öğretmen Eğitimi Ders İncelemesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bir Araştırmayı geliştirir ve şekillendirir16, 9E, F
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar16, 9E, F
 Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler16, 9E, F
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır16, 9E, F
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişKubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler
2Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Tarihçesi
Kubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler
3Karşılaştırmalı Eğitim Kavramları ve AraçlarıKubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler
4Karşılaştırmalı Kuramlar ve YöntemlerKubow, P. K. & Fossum, P.R.,2007, İlgili Bölümler
5Karşılaştırma İçin Sosyal Bağlamlar Finlandiya'da Yenilikçi Uygulamalar Finlandiya'da EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
6Kültür ve Eğitim Singapur'da EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
7Cinsiyet ve Eğitim Kanada'da EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
8Uluslararası Test Skorları: Her Şey ve Hiçbir Şey İngiltere'de Eğitim
9Eğitim ve Gelişmekte Olan Dünya Hindistan'da EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
10Uluslararası Eğitimi Anlama ABD'de EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
11Öğretimin En İyi Uygulamalarındaki Sorun
Norveç'te Eğitim
Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
12Neden öğretmeni suçlamak?
Rusya'da Eğitim
Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
13Okulları İşlerle Bağlamanın Değeri Fransa'da EğitimÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
14Dünya Çapında Öğretmen Eğitimi Ders İncelemesi
Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
Kaynak
Wiseman, A. W. (2015). Dünya nasıl öğreniyor? Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Öğretim Şirketi. Marshall, J. (2019). Karşılaştırmalı ve uluslararası eğitime giriş. Karşılaştırmalı ve Uluslararası Eğitime Giriş, 1-248.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08