Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZ EDEBİYATI II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, standart yazılı İngilizcenin kurallarına uyan retorik olarak etkili, akademik düzyazı üretmek, çeşitli edebi gelenekleri içeren belli başlı dönemleri, eğilimleri, yazarları ve metinleri tanımak ve tanımlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Düzyazı Türleri,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Konu Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler edebi sanatları ve edebi türleri tanımlar ve betimler.16, 20, 9F
Öğrenciler temel edebi metin inceleme kavram, terim, teknik ve yaklaşımlarını açıklar ve uygular.6, 9F
Öğrenciler farklı dönemlere ait seçili metinleri şekillendiren edebi, felsefi ve tarihi akımları ayırt eder.6, 9F
Öğrenciler İngiliz ve Amerikan edebiyatının farklı dönemlerinden yazar ve eserlerini okur ve analiz eder.16, 9E
Öğrenciler edebi metinleri analiz edip eleştirel bir yaklaşımla inceler.16, 9E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı ve dersin kurallarıDerse giriş, ders programı ve dersin kuralları
2Şiir, Şiir türleri, Şiirin ElementleriŞiir ders notları
3Şiir, Şiir türleri, Şiirin ElementleriŞiir türleri ders notları
4Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri
5Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz EtmeDeğerlendirme ve Analiz Etme ders notları
6Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz EtmeŞiir okuma ders notları
7Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz EtmeDeğerlendirme ve Analiz Etme ders notları
8Düzyazı TürleriDers notları Düzyazı Türleri
9Düzyazı Okuma ve Analiz EtmeDüzyazı Okuma ve Analiz Etme ders notları
10Düzyazı Okuma ve Analiz EtmeDüzyazı Okuma ve Analiz Etme ders notları
11Drama Okuma ve Analiz EtmeDers notları Drama Okuma ve Analiz Etme
12Drama Okuma ve Analiz EtmeAnaliz Etme ders notları
13Drama Okuma ve Analiz EtmeDrama ders notları
14Konu TekrarıDers notları üzerinden konu tekrarı
Kaynak
Greenblatt, S., & Abrams, M. H. 1. (2006). The Norton Anthology of English Literature (8th ed.). New York: W.W. Norton. Fiorina, C., Delaney, D., Ward, C. (2003). Fields of Vision, Vol. 1, Longman.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5210
Proje Sunumu / Seminer2714
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZ EDEBİYATI II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, standart yazılı İngilizcenin kurallarına uyan retorik olarak etkili, akademik düzyazı üretmek, çeşitli edebi gelenekleri içeren belli başlı dönemleri, eğilimleri, yazarları ve metinleri tanımak ve tanımlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz Etme,Düzyazı Türleri,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Konu Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler edebi sanatları ve edebi türleri tanımlar ve betimler.16, 20, 9F
Öğrenciler temel edebi metin inceleme kavram, terim, teknik ve yaklaşımlarını açıklar ve uygular.6, 9F
Öğrenciler farklı dönemlere ait seçili metinleri şekillendiren edebi, felsefi ve tarihi akımları ayırt eder.6, 9F
Öğrenciler İngiliz ve Amerikan edebiyatının farklı dönemlerinden yazar ve eserlerini okur ve analiz eder.16, 9E
Öğrenciler edebi metinleri analiz edip eleştirel bir yaklaşımla inceler.16, 9E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı ve dersin kurallarıDerse giriş, ders programı ve dersin kuralları
2Şiir, Şiir türleri, Şiirin ElementleriŞiir ders notları
3Şiir, Şiir türleri, Şiirin ElementleriŞiir türleri ders notları
4Şiir, Şiir türleri, Şiirin Elementleri
5Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz EtmeDeğerlendirme ve Analiz Etme ders notları
6Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz EtmeŞiir okuma ders notları
7Şiir Okuma, Değerlendirme ve Analiz EtmeDeğerlendirme ve Analiz Etme ders notları
8Düzyazı TürleriDers notları Düzyazı Türleri
9Düzyazı Okuma ve Analiz EtmeDüzyazı Okuma ve Analiz Etme ders notları
10Düzyazı Okuma ve Analiz EtmeDüzyazı Okuma ve Analiz Etme ders notları
11Drama Okuma ve Analiz EtmeDers notları Drama Okuma ve Analiz Etme
12Drama Okuma ve Analiz EtmeAnaliz Etme ders notları
13Drama Okuma ve Analiz EtmeDrama ders notları
14Konu TekrarıDers notları üzerinden konu tekrarı
Kaynak
Greenblatt, S., & Abrams, M. H. 1. (2006). The Norton Anthology of English Literature (8th ed.). New York: W.W. Norton. Fiorina, C., Delaney, D., Ward, C. (2003). Fields of Vision, Vol. 1, Longman.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08