Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin, çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygun teknikleri öğrenmelerini ve çocuklara İngilizce öğretimi üzerine deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş. Çocuklara İngilizce öğretiminin temel prensipleri,Öğrenme teorileri ve uygun materyal seçimi,Bağlamsal Öğretim ve Tema Temelli Öğretim,Çocuk öğrencilerin sınıflarında sınıf yönetimi,Dil Becerileri Öğretimi: Dinleme ve Konuşma,Dil Becerileri Öğretimi: Okuma ve Yazma,Grup Sunumları,Dil Becerileri Öğretimi: Dilbilgisi ve Kelime,Çocuklarda ölçme-değerlendirme,Çocuklara Dil Öğretiminde Yirmi birinci Yüzyıl Becerileri,Mikroöğretim I,Mikroöğretim II,Mikroöğretim III,Ders üzerine geri bildirim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrenciler çocuk öğrenci grupları için farklı izlence türlerini analiz eder. 10, 6, 9E, F
Öğrenciler çocuk öğrenci grupları için farklı izlence türlerini değerlendirir ve tasarlar. 5F
Öğrenciler çocuk öğrenenler için kelime, dilbilgisel yapı ve dil becerilerinin öğretimi için etkinlik tasarlar. 5F
Öğrenciler çocuk öğrencilerin performansını ölçüp değerlendirme esaslarını listeler.16, 9F
Öğrenciler seçilen izlence türüyle çocuk edebiyatı yapıtlarını sentezler.6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş. Çocuklara İngilizce öğretiminin temel prensipleriIntroduction to fundamental concepts
2Öğrenme teorileri ve uygun materyal seçimiCh 1, 1-18
3Bağlamsal Öğretim ve Tema Temelli ÖğretimCh 2, 21-44
4Çocuk öğrencilerin sınıflarında sınıf yönetimiCh 3, 45-67
5Dil Becerileri Öğretimi: Dinleme ve KonuşmaCh 4, 68-95
6Dil Becerileri Öğretimi: Okuma ve YazmaCh 5, 97-119
7Grup SunumlarıIn-classwork
8Dil Becerileri Öğretimi: Dilbilgisi ve KelimeCh 6, 120--135
9Çocuklarda ölçme-değerlendirmeCh 7, 137--163
10Çocuklara Dil Öğretiminde Yirmi birinci Yüzyıl BecerileriCh 9, 186-201
11Mikroöğretim IIn-classwork
12Mikroöğretim IIIn-classwork
13Mikroöğretim IIIIn-class work
14Ders üzerine geri bildirimIn-class work
Kaynak
1. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP 2. Shin J., Crandall J. (2014). Teaching Young Learners English: From Theory to Practice. Australia; Boston: National Geographic Learning/Heinle, Cengage Learning 3. Phillips, S. (1993) Young Learners. Oxford: OUP

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme144
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin, çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygun teknikleri öğrenmelerini ve çocuklara İngilizce öğretimi üzerine deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş. Çocuklara İngilizce öğretiminin temel prensipleri,Öğrenme teorileri ve uygun materyal seçimi,Bağlamsal Öğretim ve Tema Temelli Öğretim,Çocuk öğrencilerin sınıflarında sınıf yönetimi,Dil Becerileri Öğretimi: Dinleme ve Konuşma,Dil Becerileri Öğretimi: Okuma ve Yazma,Grup Sunumları,Dil Becerileri Öğretimi: Dilbilgisi ve Kelime,Çocuklarda ölçme-değerlendirme,Çocuklara Dil Öğretiminde Yirmi birinci Yüzyıl Becerileri,Mikroöğretim I,Mikroöğretim II,Mikroöğretim III,Ders üzerine geri bildirim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrenciler çocuk öğrenci grupları için farklı izlence türlerini analiz eder. 10, 6, 9E, F
Öğrenciler çocuk öğrenci grupları için farklı izlence türlerini değerlendirir ve tasarlar. 5F
Öğrenciler çocuk öğrenenler için kelime, dilbilgisel yapı ve dil becerilerinin öğretimi için etkinlik tasarlar. 5F
Öğrenciler çocuk öğrencilerin performansını ölçüp değerlendirme esaslarını listeler.16, 9F
Öğrenciler seçilen izlence türüyle çocuk edebiyatı yapıtlarını sentezler.6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş. Çocuklara İngilizce öğretiminin temel prensipleriIntroduction to fundamental concepts
2Öğrenme teorileri ve uygun materyal seçimiCh 1, 1-18
3Bağlamsal Öğretim ve Tema Temelli ÖğretimCh 2, 21-44
4Çocuk öğrencilerin sınıflarında sınıf yönetimiCh 3, 45-67
5Dil Becerileri Öğretimi: Dinleme ve KonuşmaCh 4, 68-95
6Dil Becerileri Öğretimi: Okuma ve YazmaCh 5, 97-119
7Grup SunumlarıIn-classwork
8Dil Becerileri Öğretimi: Dilbilgisi ve KelimeCh 6, 120--135
9Çocuklarda ölçme-değerlendirmeCh 7, 137--163
10Çocuklara Dil Öğretiminde Yirmi birinci Yüzyıl BecerileriCh 9, 186-201
11Mikroöğretim IIn-classwork
12Mikroöğretim IIIn-classwork
13Mikroöğretim IIIIn-class work
14Ders üzerine geri bildirimIn-class work
Kaynak
1. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP 2. Shin J., Crandall J. (2014). Teaching Young Learners English: From Theory to Practice. Australia; Boston: National Geographic Learning/Heinle, Cengage Learning 3. Phillips, S. (1993) Young Learners. Oxford: OUP

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08