Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUMA BECERİLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenci şunları yapabilecek: Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. Yabancı kelimeleri tanımlama. Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı, beklentiler.
Tarama.,Seyehat. Tahminde bulunma., Anafikir için gözden geçirme.
Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.
, Bağlamdan anlamı bulma.
Paragraflardaki ana fikirleri belirleme.,Sebep ve sonuç belirleme.
Gözden geçirme.
,İçeriği Tahmin Etmek İçin Alt Başlıkları Kullanma.
Olay Sırasını Tanıma.
,Çıkarım yapma. İnternette araştırma yapma.

,Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme.,Tarama.
Tahminde bulunma.
, Ana ve Destekleyici Fikirleri Bulma.
Çıkarım yapma.
,Gerçekleri ve Görüşleri Birbirinden Ayırma.
Gözden geçirme.
, Bir Konu için ve Bir Konuya Karşı Tartışma.
Bağlamdan Anlamı Belirleme. ,Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme.
Tarama.
, Recognizing Sequence of Events.
Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okuma 1 dersi öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır. 16, 5, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı, beklentiler.
Tarama.
İlgili kaynakların okunması. Travel and Technology. Internet makalesi. s.1-5.
2Seyehat. Tahminde bulunma.İlgili kaynakların okunması. Selling India's Rainy Season. Referans makale. s. 6-11.
3 Anafikir için gözden geçirme.
Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.
The Color of Fashion. Referans makale. Reality TV: Good or Bad for Fashion? Dergi makalesi. s.12-25.
4 Bağlamdan anlamı bulma.
Paragraflardaki ana fikirleri belirleme.
Disappearing Animals. Endangered Species. Referans makale. Bring Back the Woolly Mammoth? Referans makale. s. 26-39.
5Sebep ve sonuç belirleme.
Gözden geçirme.
Big Money. What Does a Million Dollars Buy? Referans makale. Lottery Winners: Rich ... but Happy? Dergi makalesi. s.55-65.
6İçeriği Tahmin Etmek İçin Alt Başlıkları Kullanma.
Olay Sırasını Tanıma.
Celebrations Around the World. Wedding Customs. Dergi makalesi. Fireworks Festival. Dergi maddesi. s.79-92.
7Çıkarım yapma. İnternette araştırma yapma.

It’s a Mystery! The "Lost World" of South America. Dergi makalesi. s.93-97.
8Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme.Is "Spontaneous Human Combustion" Possible? Referans makale. s.98-106.
9Tarama.
Tahminde bulunma.
Health and Fitness. Successful Dieting. Internet forumu. Barefoot Running. Referans makale. s. 108-119.
10 Ana ve Destekleyici Fikirleri Bulma.
Çıkarım yapma.
Space and Flight. Human Adaptation to Space. Referans makale. Pioneers of Flight. Dergi makalesi. s.133-146.
11Gerçekleri ve Görüşleri Birbirinden Ayırma.
Gözden geçirme.
The Changing Family. Is an Only Child a Lonely Child? Dergi makalesi. Changing Roles: The Rise of Stay-at-Home Dads. Gazete makalesi. s.147-160.
12 Bir Konu için ve Bir Konuya Karşı Tartışma.
Bağlamdan Anlamı Belirleme.
The Future of Education. Internet Learning: The Future? İnternet makalesi. Plagiarism and the Internet. Gazete makalesi. s.173-186.
13Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme.
Tarama.
The Mystery of Memory. The Mysteries of Memory Loss. Referans makale. Words to Remember. Dergi makalesi. s.187-200.
14 Recognizing Sequence of Events.
Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.
Comics. The Evolution of Batman. Referans makale. Graphic Novels Come to Life. Dergi makalesi. s.201-214.
Kaynak
Anderson, N. J. (2013). Active Skills for Reading 3 - Edition 3. Cengage Learning
Internet

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUMA BECERİLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenci şunları yapabilecek: Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. Yabancı kelimeleri tanımlama. Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı, beklentiler.
Tarama.,Seyehat. Tahminde bulunma., Anafikir için gözden geçirme.
Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.
, Bağlamdan anlamı bulma.
Paragraflardaki ana fikirleri belirleme.,Sebep ve sonuç belirleme.
Gözden geçirme.
,İçeriği Tahmin Etmek İçin Alt Başlıkları Kullanma.
Olay Sırasını Tanıma.
,Çıkarım yapma. İnternette araştırma yapma.

,Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme.,Tarama.
Tahminde bulunma.
, Ana ve Destekleyici Fikirleri Bulma.
Çıkarım yapma.
,Gerçekleri ve Görüşleri Birbirinden Ayırma.
Gözden geçirme.
, Bir Konu için ve Bir Konuya Karşı Tartışma.
Bağlamdan Anlamı Belirleme. ,Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme.
Tarama.
, Recognizing Sequence of Events.
Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okuma 1 dersi öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır. 16, 5, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı, beklentiler.
Tarama.
İlgili kaynakların okunması. Travel and Technology. Internet makalesi. s.1-5.
2Seyehat. Tahminde bulunma.İlgili kaynakların okunması. Selling India's Rainy Season. Referans makale. s. 6-11.
3 Anafikir için gözden geçirme.
Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.
The Color of Fashion. Referans makale. Reality TV: Good or Bad for Fashion? Dergi makalesi. s.12-25.
4 Bağlamdan anlamı bulma.
Paragraflardaki ana fikirleri belirleme.
Disappearing Animals. Endangered Species. Referans makale. Bring Back the Woolly Mammoth? Referans makale. s. 26-39.
5Sebep ve sonuç belirleme.
Gözden geçirme.
Big Money. What Does a Million Dollars Buy? Referans makale. Lottery Winners: Rich ... but Happy? Dergi makalesi. s.55-65.
6İçeriği Tahmin Etmek İçin Alt Başlıkları Kullanma.
Olay Sırasını Tanıma.
Celebrations Around the World. Wedding Customs. Dergi makalesi. Fireworks Festival. Dergi maddesi. s.79-92.
7Çıkarım yapma. İnternette araştırma yapma.

It’s a Mystery! The "Lost World" of South America. Dergi makalesi. s.93-97.
8Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme.Is "Spontaneous Human Combustion" Possible? Referans makale. s.98-106.
9Tarama.
Tahminde bulunma.
Health and Fitness. Successful Dieting. Internet forumu. Barefoot Running. Referans makale. s. 108-119.
10 Ana ve Destekleyici Fikirleri Bulma.
Çıkarım yapma.
Space and Flight. Human Adaptation to Space. Referans makale. Pioneers of Flight. Dergi makalesi. s.133-146.
11Gerçekleri ve Görüşleri Birbirinden Ayırma.
Gözden geçirme.
The Changing Family. Is an Only Child a Lonely Child? Dergi makalesi. Changing Roles: The Rise of Stay-at-Home Dads. Gazete makalesi. s.147-160.
12 Bir Konu için ve Bir Konuya Karşı Tartışma.
Bağlamdan Anlamı Belirleme.
The Future of Education. Internet Learning: The Future? İnternet makalesi. Plagiarism and the Internet. Gazete makalesi. s.173-186.
13Paragraflarda Ana Fikirleri Belirleme.
Tarama.
The Mystery of Memory. The Mysteries of Memory Loss. Referans makale. Words to Remember. Dergi makalesi. s.187-200.
14 Recognizing Sequence of Events.
Ana ve Destekleyici Fikirleri Belirleme.
Comics. The Evolution of Batman. Referans makale. Graphic Novels Come to Life. Dergi makalesi. s.201-214.
Kaynak
Anderson, N. J. (2013). Active Skills for Reading 3 - Edition 3. Cengage Learning
Internet

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08