Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilere kişilerarası iletişim ve topluluk önünde konuşma dahil olmak üzere iletişiminin temel kuramlarını tanıtmayı ve sosyal becerilerin bir parçası olan becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri ,İletişim ve algı.,Sözlü ve sözlü olmayan iletişim,İnsan iletişiminde dinleme ,Kişilerarası iletişim ve ilişkiler,Kültür ve iletişim,Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşma,Bir konuşma hazırlama,Bir konuşma yapma,Bilgilendirici ve ikna edici konuşma,Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar verme,Medya, teknoloji ve iletişim,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenciler iletişimin ne olduğunu tanımlar ve iletişimin temel öğelerini ifade ederler. 10, 16, 9A
2. Öğrenciler iletişim türlerini açıklar ve günlük yaşamı sürdürmedeki önemini ifade ederler. 10, 16, 9A
3. Öğrenciler iletişimde kullandıkları dilin güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırırlar. 10, 13, 16, 19, 9A
4. Öğrenciler Kişilerarası (yüz yüze), küçük grup (birkaç kişiyle yüz yüze) ve topluluk önünde konuşma (bire birçok) gibi birçok alana ilişkin beceriler sergilerler. 10, 15, 16, 19, 9A, E
5. Öğrenciler, etkili konuşma ve sunum yapma becerisi gösterirler. 11, 14, 19, 9A
6. Öğrenciler teknolojinin ve kitle iletişim araçlarının iletişimdeki rolünü ifade ederler.10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri Hafta 1. PPT sunum çalışması
2İletişim ve algı.Hafta 2. PPT sunum çalışması
3Sözlü ve sözlü olmayan iletişimHafta 3. PPT sunum çalışması
4İnsan iletişiminde dinleme Hafta 4. PPT sunum çalışması
5Kişilerarası iletişim ve ilişkilerHafta 5. PPT sunum çalışması
6Kültür ve iletişimHafta 6. PPT sunum çalışması
7Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşmaHafta 7. PPT sunum çalışması
8Bir konuşma hazırlamaHafta 8. PPT sunum çalışması
9Bir konuşma yapmaHafta 9. PPT sunum çalışması
10Bilgilendirici ve ikna edici konuşmaHafta 10. PPT sunum çalışması
11Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar vermeHafta 11. PPT sunum çalışması
12Medya, teknoloji ve iletişimHafta 12. PPT sunum çalışması
13Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileriHafta 13. PPT sunum çalışması
14Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileriHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
Devito, J. A. (2017). Essential of Human Communication. Pearson.
Duman, E. Z. & Arslanoğlu, İ. (2018). İnsan ilişkileri ve İletişim. In İ. Arslanoğlu (Ed). Nobel Akademik Yayıncılık. Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3927
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer188
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Asude ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilere kişilerarası iletişim ve topluluk önünde konuşma dahil olmak üzere iletişiminin temel kuramlarını tanıtmayı ve sosyal becerilerin bir parçası olan becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri ,İletişim ve algı.,Sözlü ve sözlü olmayan iletişim,İnsan iletişiminde dinleme ,Kişilerarası iletişim ve ilişkiler,Kültür ve iletişim,Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşma,Bir konuşma hazırlama,Bir konuşma yapma,Bilgilendirici ve ikna edici konuşma,Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar verme,Medya, teknoloji ve iletişim,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri,Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenciler iletişimin ne olduğunu tanımlar ve iletişimin temel öğelerini ifade ederler. 10, 16, 9A
2. Öğrenciler iletişim türlerini açıklar ve günlük yaşamı sürdürmedeki önemini ifade ederler. 10, 16, 9A
3. Öğrenciler iletişimde kullandıkları dilin güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırırlar. 10, 13, 16, 19, 9A
4. Öğrenciler Kişilerarası (yüz yüze), küçük grup (birkaç kişiyle yüz yüze) ve topluluk önünde konuşma (bire birçok) gibi birçok alana ilişkin beceriler sergilerler. 10, 15, 16, 19, 9A, E
5. Öğrenciler, etkili konuşma ve sunum yapma becerisi gösterirler. 11, 14, 19, 9A
6. Öğrenciler teknolojinin ve kitle iletişim araçlarının iletişimdeki rolünü ifade ederler.10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim çalışmalarına giriş. İletişim modelleri, kavramları ve ilkeleri Hafta 1. PPT sunum çalışması
2İletişim ve algı.Hafta 2. PPT sunum çalışması
3Sözlü ve sözlü olmayan iletişimHafta 3. PPT sunum çalışması
4İnsan iletişiminde dinleme Hafta 4. PPT sunum çalışması
5Kişilerarası iletişim ve ilişkilerHafta 5. PPT sunum çalışması
6Kültür ve iletişimHafta 6. PPT sunum çalışması
7Çeşitli bağlamlarda topluluk önünde konuşmaHafta 7. PPT sunum çalışması
8Bir konuşma hazırlamaHafta 8. PPT sunum çalışması
9Bir konuşma yapmaHafta 9. PPT sunum çalışması
10Bilgilendirici ve ikna edici konuşmaHafta 10. PPT sunum çalışması
11Küçük grup iletişimi. Gruplar halinde problem çözme ve karar vermeHafta 11. PPT sunum çalışması
12Medya, teknoloji ve iletişimHafta 12. PPT sunum çalışması
13Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileriHafta 13. PPT sunum çalışması
14Yabancı dil sınıfındaki öğretmenler için iletişim becerileriHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
Devito, J. A. (2017). Essential of Human Communication. Pearson.
Duman, E. Z. & Arslanoğlu, İ. (2018). İnsan ilişkileri ve İletişim. In İ. Arslanoğlu (Ed). Nobel Akademik Yayıncılık. Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08