Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA -Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel gereksinimli öğrenciler ve genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli öğrencilerin nedenleri, teşhisi ve kapsayıcı eğitim özellikleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Özel eğitim tarihi,Özel gereksinimli öğrencileri eğitmek için temel,Sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarını analiz ederek öğretimi planlamak,Disleksi ve dispraksi: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve otizm: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Sosyal, duygusal, davranışsal zorluklar ve konuşma ve dil zorlukları: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Engelliler dışında özel gereksinimleri olan öğrenciler,Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler,Sınıf yönetimi ,Özel eğitim için değerlendirme ,Ebeveynler, bakıcılar ve diğer profesyonellerle iş birliği,Bağımsız öğrenme stratejileri,Öğrenci davranışlarına cevap verme,Sınıf dışı sosyal etkileşim ve aktiviteler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel gereksinimli öğrenciler için değerlendirme ve öğretim programlarının tasarlanması iş birliğini örneklendirir.16A
Özel gereksinimli öğrenciler için öğretimi organize etme ve planlamada öğrenci ihtiyaçlarını açıklar.16A
Özel gereksinimli öğrenciler için uygun öğretim materyalleri ve yöntemleri planlar.16A
Özel gereksinimli öğrenciler için değerlendirme ve öğretim programlarının tasarlanması iş birliğini tanımlar.16A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Özel eğitim tarihiHafta 1. PPT sunum çalışması
2Özel gereksinimli öğrencileri eğitmek için temelHafta 2. PPT sunum çalışması
3Sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarını analiz ederek öğretimi planlamakHafta 3. PPT sunum çalışması
4Disleksi ve dispraksi: Bilgi ve pratik öğretim stratejileriHafta 4. PPT sunum çalışması
5Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve otizm: Bilgi ve pratik öğretim stratejileriHafta 5. PPT sunum çalışması
6Sosyal, duygusal, davranışsal zorluklar ve konuşma ve dil zorlukları: Bilgi ve pratik öğretim stratejileriHafta 6. PPT sunum çalışması
7Engelliler dışında özel gereksinimleri olan öğrencilerHafta 7. PPT sunum çalışması
8Üstün zekalılar ve üstün yeteneklilerHafta 8. PPT sunum çalışması
9Sınıf yönetimi Hafta 9. PPT sunum çalışması
10Özel eğitim için değerlendirme Hafta 10. PPT sunum çalışması
11Ebeveynler, bakıcılar ve diğer profesyonellerle iş birliğiHafta 11. PPT sunum çalışması
12Bağımsız öğrenme stratejileriHafta 12. PPT sunum çalışması
13Öğrenci davranışlarına cevap vermeHafta 13. PPT sunum çalışması
14Sınıf dışı sosyal etkileşim ve aktivitelerHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
1. Bateman, D., & Cline J. (2016). A teacher's guide to special education: A teacher's guide to special education. USA: ASCD. 2. Cosgrove, R. (2020). Inclusive teaching in a nutshell: A visual guide for busy teachers (1st Ed.). A Speechmark Book: Routledge. 3. Delaney, M. (2016). Special educational needs. Oxford: OUP. 4. Friend, M., & Bursuck, W. (2020). Including students with special needs: A Practical guide for classroom teachers (8th ed.). Pearson.
Internet, haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer188
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA -Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel gereksinimli öğrenciler ve genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli öğrencilerin nedenleri, teşhisi ve kapsayıcı eğitim özellikleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Özel eğitim tarihi,Özel gereksinimli öğrencileri eğitmek için temel,Sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarını analiz ederek öğretimi planlamak,Disleksi ve dispraksi: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve otizm: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Sosyal, duygusal, davranışsal zorluklar ve konuşma ve dil zorlukları: Bilgi ve pratik öğretim stratejileri,Engelliler dışında özel gereksinimleri olan öğrenciler,Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler,Sınıf yönetimi ,Özel eğitim için değerlendirme ,Ebeveynler, bakıcılar ve diğer profesyonellerle iş birliği,Bağımsız öğrenme stratejileri,Öğrenci davranışlarına cevap verme,Sınıf dışı sosyal etkileşim ve aktiviteler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel gereksinimli öğrenciler için değerlendirme ve öğretim programlarının tasarlanması iş birliğini örneklendirir.16A
Özel gereksinimli öğrenciler için öğretimi organize etme ve planlamada öğrenci ihtiyaçlarını açıklar.16A
Özel gereksinimli öğrenciler için uygun öğretim materyalleri ve yöntemleri planlar.16A
Özel gereksinimli öğrenciler için değerlendirme ve öğretim programlarının tasarlanması iş birliğini tanımlar.16A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Özel eğitim tarihiHafta 1. PPT sunum çalışması
2Özel gereksinimli öğrencileri eğitmek için temelHafta 2. PPT sunum çalışması
3Sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarını analiz ederek öğretimi planlamakHafta 3. PPT sunum çalışması
4Disleksi ve dispraksi: Bilgi ve pratik öğretim stratejileriHafta 4. PPT sunum çalışması
5Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve otizm: Bilgi ve pratik öğretim stratejileriHafta 5. PPT sunum çalışması
6Sosyal, duygusal, davranışsal zorluklar ve konuşma ve dil zorlukları: Bilgi ve pratik öğretim stratejileriHafta 6. PPT sunum çalışması
7Engelliler dışında özel gereksinimleri olan öğrencilerHafta 7. PPT sunum çalışması
8Üstün zekalılar ve üstün yeteneklilerHafta 8. PPT sunum çalışması
9Sınıf yönetimi Hafta 9. PPT sunum çalışması
10Özel eğitim için değerlendirme Hafta 10. PPT sunum çalışması
11Ebeveynler, bakıcılar ve diğer profesyonellerle iş birliğiHafta 11. PPT sunum çalışması
12Bağımsız öğrenme stratejileriHafta 12. PPT sunum çalışması
13Öğrenci davranışlarına cevap vermeHafta 13. PPT sunum çalışması
14Sınıf dışı sosyal etkileşim ve aktivitelerHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
1. Bateman, D., & Cline J. (2016). A teacher's guide to special education: A teacher's guide to special education. USA: ASCD. 2. Cosgrove, R. (2020). Inclusive teaching in a nutshell: A visual guide for busy teachers (1st Ed.). A Speechmark Book: Routledge. 3. Delaney, M. (2016). Special educational needs. Oxford: OUP. 4. Friend, M., & Bursuck, W. (2020). Including students with special needs: A Practical guide for classroom teachers (8th ed.). Pearson.
Internet, haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08