Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklamak, öğretim sürecinde açık ve uzaktan eğitimin kullanımını, birey motivasyonu ve öğrenmesi üzerindeki etkisinin açıklanması açıklanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Öğrenme için Teknoloji Entegrasyonu,Çevrimiçi Öğretim ve Öğrenme,Çevrimiçi Ortamda Varlık Biçimleri,Çevrimiçi Öğrenci Katılımı,Ters yüz edilmiş sınıf,Harmanlamış Dil Eğitimi,Geri Bildirim Uygulaması,Çevrimiçi Süreç Değerlendirmesi,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Kelime Bilgisi,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma ve Dinleme,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Dinleme,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma,Konuların Tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesini tanımlar.16, 23, 9E, F
Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rollerini tartışır.10, 5E, F
Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri tanır ve kullanır.11, 6, 9F
Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirler.16, 9F
Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme yapar12, 5, 6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişShannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. S. 1-30
2Öğrenme için Teknoloji EntegrasyonuShannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. S. 30-45
3Çevrimiçi Öğretim ve ÖğrenmeChapter 1, “The Role of Presence in the Online Environment”, in the book, Creating a Sense of Presence in Online Teaching: How to "Be There" for Distance Learners, by Rosemary M. Lehman and Simone C. O. Conceicao (2010).
4Çevrimiçi Ortamda Varlık BiçimleriFake Engagement: Fake or Real Engagement – Looks can be Deceiving by Sarah MERCER
5Çevrimiçi Öğrenci KatılımıWhat is student engagement in online learning … and how do I know when it is there? University of Melbourne, 2020
6Ters yüz edilmiş sınıfZou, D., Luo, S., Xie, H., & Hwang, G. J. (2020). A systematic review of research on flipped language classrooms: theoretical foundations, learning activities, tools, research topics and findings. Computer Assisted Language Learning, 1-27.
7Harmanlamış Dil EğitimiThe Routledge Handbook of English Language Teaching Graham Hall : Chapter : New technologies, blended learning and the ‘flipped classroom’ in ELT
8Geri Bildirim UygulamasıDigital Tools for Giving Feedback by British Council
9Çevrimiçi Süreç DeğerlendirmesiFormative Assessment in Distance Learning, Andrew Miller (2020), Edutopia.
10Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Kelime BilgisiTech-enhanced language learning: construction of knowledge and template-based learning in the foreign language classroom
11Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma ve DinlemeTechnologies for Teaching and Learning L2 Reading, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning NK Technology and L2 Writing, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning
12Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: DinlemeTechnologies for Teaching and Learning L2 Listening, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning
13Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: KonuşmaTechnologies for Teaching and Learning L2 Speaking, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning:
14Konuların TartışılmasıShannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning.
Kaynak
Creating a Sense of Presence in Online Teaching: How to "Be There" for Distance Learners, by Rosemary M. Lehman and Simone C. O. Conceicao (2010). The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning. by Carol A. Chapelle & Shannon Sauro (2017).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme2612
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6636
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklamak, öğretim sürecinde açık ve uzaktan eğitimin kullanımını, birey motivasyonu ve öğrenmesi üzerindeki etkisinin açıklanması açıklanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Öğrenme için Teknoloji Entegrasyonu,Çevrimiçi Öğretim ve Öğrenme,Çevrimiçi Ortamda Varlık Biçimleri,Çevrimiçi Öğrenci Katılımı,Ters yüz edilmiş sınıf,Harmanlamış Dil Eğitimi,Geri Bildirim Uygulaması,Çevrimiçi Süreç Değerlendirmesi,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Kelime Bilgisi,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma ve Dinleme,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Dinleme,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma,Konuların Tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesini tanımlar.16, 23, 9E, F
Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rollerini tartışır.10, 5E, F
Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri tanır ve kullanır.11, 6, 9F
Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirler.16, 9F
Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme yapar12, 5, 6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişShannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. S. 1-30
2Öğrenme için Teknoloji EntegrasyonuShannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. S. 30-45
3Çevrimiçi Öğretim ve ÖğrenmeChapter 1, “The Role of Presence in the Online Environment”, in the book, Creating a Sense of Presence in Online Teaching: How to "Be There" for Distance Learners, by Rosemary M. Lehman and Simone C. O. Conceicao (2010).
4Çevrimiçi Ortamda Varlık BiçimleriFake Engagement: Fake or Real Engagement – Looks can be Deceiving by Sarah MERCER
5Çevrimiçi Öğrenci KatılımıWhat is student engagement in online learning … and how do I know when it is there? University of Melbourne, 2020
6Ters yüz edilmiş sınıfZou, D., Luo, S., Xie, H., & Hwang, G. J. (2020). A systematic review of research on flipped language classrooms: theoretical foundations, learning activities, tools, research topics and findings. Computer Assisted Language Learning, 1-27.
7Harmanlamış Dil EğitimiThe Routledge Handbook of English Language Teaching Graham Hall : Chapter : New technologies, blended learning and the ‘flipped classroom’ in ELT
8Geri Bildirim UygulamasıDigital Tools for Giving Feedback by British Council
9Çevrimiçi Süreç DeğerlendirmesiFormative Assessment in Distance Learning, Andrew Miller (2020), Edutopia.
10Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Kelime BilgisiTech-enhanced language learning: construction of knowledge and template-based learning in the foreign language classroom
11Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma ve DinlemeTechnologies for Teaching and Learning L2 Reading, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning NK Technology and L2 Writing, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning
12Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: DinlemeTechnologies for Teaching and Learning L2 Listening, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning
13Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: KonuşmaTechnologies for Teaching and Learning L2 Speaking, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning:
14Konuların TartışılmasıShannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning.
Kaynak
Creating a Sense of Presence in Online Teaching: How to "Be There" for Distance Learners, by Rosemary M. Lehman and Simone C. O. Conceicao (2010). The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning. by Carol A. Chapelle & Shannon Sauro (2017).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08