Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL I (ALMANCA)-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliAlmanca
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Umut Salih ÖZBAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, temel Almanca bilgisini tanıtır ve öğrencilerin yalnızca gramer kalıplarını kullanmalarını sağlamakla kalmayıp aynı zamanda okuma, yazma, konuşma ve dinleme anlama becerilerini geliştirmeyi de amaçlar. A1.1'e ve A1 CEFR seviyesinin A1.2 kısmına ayarlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,Kişilerin tanıtılması,Modül 1. Aile.,Modül 2. Danışmanlık ve yardım.,Konuşma: Söz istemek ve söz söylemek; tekrar isteyin; bir şeyi tarif et; Teşekkür etme.,Dinleme, telefonla konuşma stratejileri.,Ünite 7. Dinleme: boş zaman etkinlikleriyle ilgili ifadeler
Konuşma: iltifat etme; hobiler / beceriler hakkında
konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür,Ülkeler ve alfabe. Fiil çekimi tekil W soruları,Konuşun: randevu alın; bir öneride bulunun ve ona cevap verin
Okuyun: SMS, sohbet
Mektup: davet / ret,Dinleme: Yemek tercihleri ​​hakkında konuşmak
Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak; Akşam yemeğinde sohbet
oku: komik,Dinleme: duyurular
Konuşma: kendini bilgilendirmek; telefon görüşmesini sonlandırma
,Konuşmak: Geçmişten bahsetmek
Okuyun: randevu takvimi, e-posta
Yazma: günlük bir rutini tanımlama,Duruşma: Görüşmeler
Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşmak
Okuma: bilgi metinleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dinleme: İnsanlar yavaş ve net bir şekilde konuşurken, basit ve çok yaygın ifadeleri, basit bir görev ve talimatları, basit soruları, bir nesne hakkındaki basit bilgileri ayıt eder. 9A
Okuma: Bildiği isimleri, kelimeleri ve çok basit cümleleri okuyarak anladığını ifade eder.6A
Konuşma: İnsanları selamlar, kendini kısaca tanıtır, nerede yaşadığını ve tanıdığı insanları tanımlar.6A
Yazma: Kim olduğunu ve nerede yaşadığını çok kısa cümlelerle yazar. 6, 9A
Dört dil becerisini başlangıç düzeyinde kullanır.11, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişÜnite 1. s.9-13
2Kişilerin tanıtılmasıünite 1. Ben bir gazeteciyim. s.13-16
3Modül 1. Aile.Ders 3. Bu benim annem. s.17-24.
4Modül 2. Danışmanlık ve yardım.Ünite 4. Alışveriş. Mobilya. s.25-28.
5Konuşma: Söz istemek ve söz söylemek; tekrar isteyin; bir şeyi tarif et; Teşekkür etme.Ders 5. Nesneler, ürünler. s.29-32.
6Dinleme, telefonla konuşma stratejileri.Ünite 6. Büro & Technik. s.33-40.
7Ünite 7. Dinleme: boş zaman etkinlikleriyle ilgili ifadeler
Konuşma: iltifat etme; hobiler / beceriler hakkında
konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür
Ünite 7. Serbest zaman, iltifatlar. s. 41-44.
8Ülkeler ve alfabe. Fiil çekimi tekil W sorularıModül plus. s.21-24.
9Konuşun: randevu alın; bir öneride bulunun ve ona cevap verin
Okuyun: SMS, sohbet
Mektup: davet / ret
Ünite 8. Sorun değil, zamanım var! s. 45-49.
10Dinleme: Yemek tercihleri ​​hakkında konuşmak
Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak; Akşam yemeğinde sohbet
oku: komik
Ünite 9. Ich möchte was essen. Onkel Harry. s. 49-56.
12Dinleme: duyurular
Konuşma: kendini bilgilendirmek; telefon görüşmesini sonlandırma
Ünite 10. şimdi buna biniyorum. Metroya binme. s. 57-60.
13Konuşmak: Geçmişten bahsetmek
Okuyun: randevu takvimi, e-posta
Yazma: günlük bir rutini tanımlama
Ünite 11. Bugün ne yaptın? s. 61-64.
14Duruşma: Görüşmeler
Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşmak
Okuma: bilgi metinleri
Ünite 12. Burada ne oldu? s. 65-72.
Kaynak
Menschen A1 Kursbuch + Arbeitsbuch
Deutsche Grammatik von Heike Pahlow

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3412
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL I (ALMANCA)-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliAlmanca
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Umut Salih ÖZBAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, temel Almanca bilgisini tanıtır ve öğrencilerin yalnızca gramer kalıplarını kullanmalarını sağlamakla kalmayıp aynı zamanda okuma, yazma, konuşma ve dinleme anlama becerilerini geliştirmeyi de amaçlar. A1.1'e ve A1 CEFR seviyesinin A1.2 kısmına ayarlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,Kişilerin tanıtılması,Modül 1. Aile.,Modül 2. Danışmanlık ve yardım.,Konuşma: Söz istemek ve söz söylemek; tekrar isteyin; bir şeyi tarif et; Teşekkür etme.,Dinleme, telefonla konuşma stratejileri.,Ünite 7. Dinleme: boş zaman etkinlikleriyle ilgili ifadeler
Konuşma: iltifat etme; hobiler / beceriler hakkında
konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür,Ülkeler ve alfabe. Fiil çekimi tekil W soruları,Konuşun: randevu alın; bir öneride bulunun ve ona cevap verin
Okuyun: SMS, sohbet
Mektup: davet / ret,Dinleme: Yemek tercihleri ​​hakkında konuşmak
Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak; Akşam yemeğinde sohbet
oku: komik,Dinleme: duyurular
Konuşma: kendini bilgilendirmek; telefon görüşmesini sonlandırma
,Konuşmak: Geçmişten bahsetmek
Okuyun: randevu takvimi, e-posta
Yazma: günlük bir rutini tanımlama,Duruşma: Görüşmeler
Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşmak
Okuma: bilgi metinleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dinleme: İnsanlar yavaş ve net bir şekilde konuşurken, basit ve çok yaygın ifadeleri, basit bir görev ve talimatları, basit soruları, bir nesne hakkındaki basit bilgileri ayıt eder. 9A
Okuma: Bildiği isimleri, kelimeleri ve çok basit cümleleri okuyarak anladığını ifade eder.6A
Konuşma: İnsanları selamlar, kendini kısaca tanıtır, nerede yaşadığını ve tanıdığı insanları tanımlar.6A
Yazma: Kim olduğunu ve nerede yaşadığını çok kısa cümlelerle yazar. 6, 9A
Dört dil becerisini başlangıç düzeyinde kullanır.11, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişÜnite 1. s.9-13
2Kişilerin tanıtılmasıünite 1. Ben bir gazeteciyim. s.13-16
3Modül 1. Aile.Ders 3. Bu benim annem. s.17-24.
4Modül 2. Danışmanlık ve yardım.Ünite 4. Alışveriş. Mobilya. s.25-28.
5Konuşma: Söz istemek ve söz söylemek; tekrar isteyin; bir şeyi tarif et; Teşekkür etme.Ders 5. Nesneler, ürünler. s.29-32.
6Dinleme, telefonla konuşma stratejileri.Ünite 6. Büro & Technik. s.33-40.
7Ünite 7. Dinleme: boş zaman etkinlikleriyle ilgili ifadeler
Konuşma: iltifat etme; hobiler / beceriler hakkında
konuşmak; bir şey için istemek; Teşekkür
Ünite 7. Serbest zaman, iltifatlar. s. 41-44.
8Ülkeler ve alfabe. Fiil çekimi tekil W sorularıModül plus. s.21-24.
9Konuşun: randevu alın; bir öneride bulunun ve ona cevap verin
Okuyun: SMS, sohbet
Mektup: davet / ret
Ünite 8. Sorun değil, zamanım var! s. 45-49.
10Dinleme: Yemek tercihleri ​​hakkında konuşmak
Konuşma: yeme alışkanlıkları hakkında konuşmak; Akşam yemeğinde sohbet
oku: komik
Ünite 9. Ich möchte was essen. Onkel Harry. s. 49-56.
12Dinleme: duyurular
Konuşma: kendini bilgilendirmek; telefon görüşmesini sonlandırma
Ünite 10. şimdi buna biniyorum. Metroya binme. s. 57-60.
13Konuşmak: Geçmişten bahsetmek
Okuyun: randevu takvimi, e-posta
Yazma: günlük bir rutini tanımlama
Ünite 11. Bugün ne yaptın? s. 61-64.
14Duruşma: Görüşmeler
Konuşma: kutlamalar ve seyahat hakkında konuşmak
Okuma: bilgi metinleri
Ünite 12. Burada ne oldu? s. 65-72.
Kaynak
Menschen A1 Kursbuch + Arbeitsbuch
Deutsche Grammatik von Heike Pahlow

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08