Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE DERS KİTABI İNCELEMESİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere ders kitabı analiz ve değerlendirmesinin temel prensiplerini tanıtmayı ve ders kitabı analiz ve değerlendirme sürecinde güncel çerçevelerle tanıştırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; - Derse giriş
- Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson,EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. Hill,İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi,İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian Tomlinson,Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulamas,Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrath,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrenciler ders kitabı analiz ve değerlendirme arasındaki farkı bilirE, F
değerlendirme ve analiz ilkelerini öğrenirF
İç ve dış değerlendirme ve evrensel kriterler gibi farklı değerlendirme ve analiz, çerçevelerine aşina olurF
Kullanacağı materyallerin içeriğini eleştirel bir şekilde analiz edip, değerlendirirF
kullanacağı ders kaynakları bireysel ihtiyaçlara göre tasarlarF
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1- Derse giriş
- Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson
powerpoint sunumu hazırlama (s. 21-48)
2EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. HillPowerpoint sunumu hazırlama (s. 157-166)
3İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması- Proje belirleme - powerpoint sunumu hazırlama
4Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi MasuharaELT Dergisi - Powerpoint sunumu hazırlama (s. 233-249)
5Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara- Powerpoint sunumu hazırlama (s. 233-249)
6Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian TomlinsonPowerpoint sunumu hazırlama (s. 139-155)
7Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian TomlinsonPowerpoint sunumu hazırlama (s. 139-155)
8MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesiProje belirleme
9İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian TomlinsonPowerpoint sunumu hazırlama (s. 50-62)
10İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian TomlinsonPowerpoint sunumu hazırlama (s. 50-62)
11Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian TomlinsonPowerpoint sunumu hazırlama (s. 63-78)
12Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulamasProje belirleme
13Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrathPowerpoint sunumu hazırlama (s. 351-358)
14MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesiProje belirleme
Kaynak
Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching (2nd edition). New York: Bloomsbury Publishing Plc. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT (3rd edition). UK: Blackwell Publishing Ltd. Video dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme188
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3824
Okul Dışı Diğer Faaliyetler166
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE DERS KİTABI İNCELEMESİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere ders kitabı analiz ve değerlendirmesinin temel prensiplerini tanıtmayı ve ders kitabı analiz ve değerlendirme sürecinde güncel çerçevelerle tanıştırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; - Derse giriş
- Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson,EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. Hill,İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara,Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson,Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian Tomlinson,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi,İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian Tomlinson,Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian Tomlinson,Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulamas,Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrath,MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrenciler ders kitabı analiz ve değerlendirme arasındaki farkı bilirE, F
değerlendirme ve analiz ilkelerini öğrenirF
İç ve dış değerlendirme ve evrensel kriterler gibi farklı değerlendirme ve analiz, çerçevelerine aşina olurF
Kullanacağı materyallerin içeriğini eleştirel bir şekilde analiz edip, değerlendirirF
kullanacağı ders kaynakları bireysel ihtiyaçlara göre tasarlarF
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1- Derse giriş
- Malzeme Geliştirme - Brian Tomlinson
powerpoint sunumu hazırlama (s. 21-48)
2EFL ders kitaplarındaki görsel öğeler- David A. HillPowerpoint sunumu hazırlama (s. 157-166)
3İngilizce ders kitaplarında görsel öğelerin pratik uygulaması- Proje belirleme - powerpoint sunumu hazırlama
4Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi MasuharaELT Dergisi - Powerpoint sunumu hazırlama (s. 233-249)
5Yetişkin ders kitapları- Brian Tomlinson ve Hitomi Masuhara- Powerpoint sunumu hazırlama (s. 233-249)
6Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian TomlinsonPowerpoint sunumu hazırlama (s. 139-155)
7Ders kitabının bireysel ihtiyaçlara yönelik değiştirme- Brian TomlinsonPowerpoint sunumu hazırlama (s. 139-155)
8MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesiProje belirleme
9İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian TomlinsonPowerpoint sunumu hazırlama (s. 50-62)
10İngilizce materyallerini değerlendirme - Brian TomlinsonPowerpoint sunumu hazırlama (s. 50-62)
11Ders Materyallerinin Uyarlaması- Brian TomlinsonPowerpoint sunumu hazırlama (s. 63-78)
12Ders Materyalleri adaptasyonunun pratik uygulamasProje belirleme
13Eğitim Materyallerinde İnsanların Temsili - Ian McGrathPowerpoint sunumu hazırlama (s. 351-358)
14MEB kitaplarının değerlendirici ve analitik değerlendirilmesiProje belirleme
Kaynak
Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching (2nd edition). New York: Bloomsbury Publishing Plc. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT (3rd edition). UK: Blackwell Publishing Ltd. Video dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08