Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SINIF YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, sınıf ortamı yönetmenin teorilerini ve temel kavramlarını ele alarak, öğrencilerin etkili sınıf yönetimi için beceriler kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Sınıf Yönetiminin Değişen Algıları,Sınıf Yönetimine Davranışsal Yaklaşımlar,Kararlı Disiplin,Yapıcı Sınıf Disiplini,Mantıksal Sonuçlar,Saygın Disiplin,Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi Programı,Topluluk Oluşturma,Cezasız veya Ödülsüz Disiplin,İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış Desteği,Çatışma Çözümü ve Akran Meditasyonu,Adaletli Disiplin,Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi Uygulamalar,Kendi Sistemini Oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları kavrar. 10, 12, 20, 37, 5, 9A, D, E, F, H
Sınıf yönetimi ve disipliniyle ilgili modelleri ilişkilendirir. 10, 12, 20, 37, 5, 9A, D, E, F, H
Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini ve sınıfta iletişim ve etkileşim sürecindeki etkili faktörleri açıklar.10, 12, 20, 37, 5, 9A, D, E, F, H
Sınıfta öğrenci motivasyonu ve olumlu sınıf ve öğrenme iklimini oluşturma yollarını analiz eder.10, 12, 20, 37, 5, 9A, D, E, F, H
Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmeni tanımlar.10, 12, 20, 37, 5, 9A, D, E, F, H
Sınıfta zaman yönetimi konusunu kavrar.10, 12, 20, 37, 5, 6, 9A, D, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişTemel Kavramlar
2Sınıf Yönetiminin Değişen AlgılarıCh 1 Behavioral Approaches to CM
3Sınıf Yönetimine Davranışsal YaklaşımlarCh 2 Behavioral Approaches to CM
4Kararlı DisiplinCh 3 Assertive Discipline
5Yapıcı Sınıf DisipliniCh 4 Positive Classroom Discipline, p. 61
6Mantıksal SonuçlarCh 5 Logical Consequences, p.80
7Saygın DisiplinCh 6. Discipline with Dignity, p. 99
8Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi ProgramıCh. 7 Classroom Organization and Management Program, p.117
9Topluluk OluşturmaCh. 8 Building Community p. 139
9Cezasız veya Ödülsüz DisiplinCh. 9 Discipline without Stress Punishments or Rewards p. 155
10İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış DesteğiCh. 10 Inner Discipline and Positive Behavior Support p. 181
11Çatışma Çözümü ve Akran MeditasyonuCh.12 Conflict Resolution and Peer Mediation p. 214
12Adaletli DisiplinCh. 13 Judicious Discipline p. 231
13Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi UygulamalarCh.14 Research-Based Best Practices in Classroom Management, p. 253
14Kendi Sistemini OluşturmaCh 15 Creating Your Own System p. 271
Kaynak
Hardin, C. (2011). Effective Classroom Management. New Jersey: Pearson Education Inc. Aydın, A. (2015). Özel eğitim sınıflarında sınıf yönetimi.Ankara:Vize yayıncılık.
Wong, Harry K. & Wong, Rosemary T., 2009. The First Days of School: How To Be An Effective Teacher. Singapore: Harry K. Wong Publications, Inc. ISBN: 978-0-9764233-1-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SINIF YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, sınıf ortamı yönetmenin teorilerini ve temel kavramlarını ele alarak, öğrencilerin etkili sınıf yönetimi için beceriler kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Sınıf Yönetiminin Değişen Algıları,Sınıf Yönetimine Davranışsal Yaklaşımlar,Kararlı Disiplin,Yapıcı Sınıf Disiplini,Mantıksal Sonuçlar,Saygın Disiplin,Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi Programı,Topluluk Oluşturma,Cezasız veya Ödülsüz Disiplin,İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış Desteği,Çatışma Çözümü ve Akran Meditasyonu,Adaletli Disiplin,Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi Uygulamalar,Kendi Sistemini Oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları kavrar. 10, 12, 20, 37, 5, 9A, D, E, F, H
Sınıf yönetimi ve disipliniyle ilgili modelleri ilişkilendirir. 10, 12, 20, 37, 5, 9A, D, E, F, H
Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ilkelerini ve sınıfta iletişim ve etkileşim sürecindeki etkili faktörleri açıklar.10, 12, 20, 37, 5, 9A, D, E, F, H
Sınıfta öğrenci motivasyonu ve olumlu sınıf ve öğrenme iklimini oluşturma yollarını analiz eder.10, 12, 20, 37, 5, 9A, D, E, F, H
Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmeni tanımlar.10, 12, 20, 37, 5, 9A, D, E, F, H
Sınıfta zaman yönetimi konusunu kavrar.10, 12, 20, 37, 5, 6, 9A, D, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişTemel Kavramlar
2Sınıf Yönetiminin Değişen AlgılarıCh 1 Behavioral Approaches to CM
3Sınıf Yönetimine Davranışsal YaklaşımlarCh 2 Behavioral Approaches to CM
4Kararlı DisiplinCh 3 Assertive Discipline
5Yapıcı Sınıf DisipliniCh 4 Positive Classroom Discipline, p. 61
6Mantıksal SonuçlarCh 5 Logical Consequences, p.80
7Saygın DisiplinCh 6. Discipline with Dignity, p. 99
8Sınıf Organizasyonu ve Yönetimi ProgramıCh. 7 Classroom Organization and Management Program, p.117
9Topluluk OluşturmaCh. 8 Building Community p. 139
9Cezasız veya Ödülsüz DisiplinCh. 9 Discipline without Stress Punishments or Rewards p. 155
10İçsel Disiplin ve Olumlu Davranış DesteğiCh. 10 Inner Discipline and Positive Behavior Support p. 181
11Çatışma Çözümü ve Akran MeditasyonuCh.12 Conflict Resolution and Peer Mediation p. 214
12Adaletli DisiplinCh. 13 Judicious Discipline p. 231
13Sınıf Yönetiminde Araştırmaya Dayanan En İyi UygulamalarCh.14 Research-Based Best Practices in Classroom Management, p. 253
14Kendi Sistemini OluşturmaCh 15 Creating Your Own System p. 271
Kaynak
Hardin, C. (2011). Effective Classroom Management. New Jersey: Pearson Education Inc. Aydın, A. (2015). Özel eğitim sınıflarında sınıf yönetimi.Ankara:Vize yayıncılık.
Wong, Harry K. & Wong, Rosemary T., 2009. The First Days of School: How To Be An Effective Teacher. Singapore: Harry K. Wong Publications, Inc. ISBN: 978-0-9764233-1-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08