Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencileri eleştirel düşünme stratejileri ve eğilimleri ile ilgili olarak ileri okuma ve yazma stratejileri ile entegre etmeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin çeşitli metinleri ve akademik makaleleri okuma, analiz etme ve eleştirme yeteneklerini geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerin okuma metinlerinin ana temalarını analiz etmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tasarımına giriş, müfredat ve değerlendirme prosedürleri
Özet yanıt makale nasıl yazılır,Dilbilgisi Öğretimi- Michael Swan,Sınıf Gürültüsü,Farklı düşünme,Ruh Eğitimi,Yükselen toplamın ülkesi,Sıkılmak neden tetikleyicidir,Eleştirel ve Analitik Düşünme Süreci,Konuşma noktası,Oxytocin,Bebek konuşması bebek beyinlerine nasıl bir destek verir?,Bialystok (2003). Bilingualism in development (Chapter 1).,Çocuk Oyununun Önemi,Dönem sonu tüm konuların üzerinden geçme ve ödevlerin kontrolü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıfta tartışılan konulara ilişkin görüşlerini ve tutumlarını ifade edebilecektir 10, 16, 9A
Metnin ana fikirlerini anlatan bir metnin özetini yazabilecektir10, 16, 6, 9
Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi ortak anlamsal özellikleri analiz edebilecektir10, 16, 9
Bir metnin dilsel özelliklerini ve edebi araçlarını analiz ederek tonunu, ruh halini ve sesini tanımlayabilecektir 10, 16, 9
Bir metinde gerçekler ve görüşler arasında ayrım yapabilecektir 10, 16, 9
Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları değerlendirebilecektir 10, 16, 9
Bir metinde sunulan fikirleri, mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini değerlendirebilecektir 10, 16, 9E
Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri analiz edebilecektir 10, 16, 9E
Ana fikirleri, destekleyici detayları, mantıksal veya anlatımsal dizilerin anlamını tespit edebilecektir 10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tasarımına giriş, müfredat ve değerlendirme prosedürleri
Özet yanıt makale nasıl yazılır
Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
2Dilbilgisi Öğretimi- Michael SwanÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
3Sınıf GürültüsüÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
4Farklı düşünmeÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
5Ruh EğitimiÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
6Yükselen toplamın ülkesiÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma
7Sıkılmak neden tetikleyicidirIELTS Reading: Cambridge 13, Test 1, Okuma Pasajı 2 - Bir PowerPoint sunusu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
8Eleştirel ve Analitik Düşünme SüreciÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
9Konuşma noktasıIELTS Genel Eğitim Okuma: Cambridge 8 Test B - PowerPoint sunumu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
10OxytocinÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
11Bebek konuşması bebek beyinlerine nasıl bir destek verir?Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
12Bialystok (2003). Bilingualism in development (Chapter 1).Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
13Çocuk Oyununun ÖnemiIELTS Akademik Okuma: Cambridge 14, Okuma Testi 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
14Dönem sonu tüm konuların üzerinden geçme ve ödevlerin kontrolüDönem sonu konu ve ödevlerin toparlanması
Kaynak
Basılı veya çevrimiçi görüntüleme için kullanılabilecek bir okuma listesi bulunmaktadır. Lütfen ders programının sonunda dersin kaynakçalarına bakınız.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme133
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı12224
Toplam İş Yükü (Saat)89
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(89/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencileri eleştirel düşünme stratejileri ve eğilimleri ile ilgili olarak ileri okuma ve yazma stratejileri ile entegre etmeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin çeşitli metinleri ve akademik makaleleri okuma, analiz etme ve eleştirme yeteneklerini geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerin okuma metinlerinin ana temalarını analiz etmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tasarımına giriş, müfredat ve değerlendirme prosedürleri
Özet yanıt makale nasıl yazılır,Dilbilgisi Öğretimi- Michael Swan,Sınıf Gürültüsü,Farklı düşünme,Ruh Eğitimi,Yükselen toplamın ülkesi,Sıkılmak neden tetikleyicidir,Eleştirel ve Analitik Düşünme Süreci,Konuşma noktası,Oxytocin,Bebek konuşması bebek beyinlerine nasıl bir destek verir?,Bialystok (2003). Bilingualism in development (Chapter 1).,Çocuk Oyununun Önemi,Dönem sonu tüm konuların üzerinden geçme ve ödevlerin kontrolü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıfta tartışılan konulara ilişkin görüşlerini ve tutumlarını ifade edebilecektir 10, 16, 9A
Metnin ana fikirlerini anlatan bir metnin özetini yazabilecektir10, 16, 6, 9
Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi ortak anlamsal özellikleri analiz edebilecektir10, 16, 9
Bir metnin dilsel özelliklerini ve edebi araçlarını analiz ederek tonunu, ruh halini ve sesini tanımlayabilecektir 10, 16, 9
Bir metinde gerçekler ve görüşler arasında ayrım yapabilecektir 10, 16, 9
Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları değerlendirebilecektir 10, 16, 9
Bir metinde sunulan fikirleri, mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini değerlendirebilecektir 10, 16, 9E
Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri analiz edebilecektir 10, 16, 9E
Ana fikirleri, destekleyici detayları, mantıksal veya anlatımsal dizilerin anlamını tespit edebilecektir 10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tasarımına giriş, müfredat ve değerlendirme prosedürleri
Özet yanıt makale nasıl yazılır
Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
2Dilbilgisi Öğretimi- Michael SwanÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
3Sınıf GürültüsüÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
4Farklı düşünmeÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
5Ruh EğitimiÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
6Yükselen toplamın ülkesiÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma
7Sıkılmak neden tetikleyicidirIELTS Reading: Cambridge 13, Test 1, Okuma Pasajı 2 - Bir PowerPoint sunusu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
8Eleştirel ve Analitik Düşünme SüreciÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
9Konuşma noktasıIELTS Genel Eğitim Okuma: Cambridge 8 Test B - PowerPoint sunumu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
10OxytocinÖn okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
11Bebek konuşması bebek beyinlerine nasıl bir destek verir?Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
12Bialystok (2003). Bilingualism in development (Chapter 1).Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
13Çocuk Oyununun ÖnemiIELTS Akademik Okuma: Cambridge 14, Okuma Testi 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak
14Dönem sonu tüm konuların üzerinden geçme ve ödevlerin kontrolüDönem sonu konu ve ödevlerin toparlanması
Kaynak
Basılı veya çevrimiçi görüntüleme için kullanılabilecek bir okuma listesi bulunmaktadır. Lütfen ders programının sonunda dersin kaynakçalarına bakınız.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08