Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Temel kavramlar ,Yetişkin eğitimi teorileri ve modelleri.,Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler,Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler,İşgücü piyasasının yeni gereksinimleri,Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı,Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri ,Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri,Hayat Boyu Öğrenme ve beceri geliştirme,Hayat boyu öğrenmenin önündeki engeller ve bunların nasıl aşılacağı ,Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler,Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler,Hayat Boyu Öğrenme ve küresel düzen,Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin Gelişimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. 9E
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir. 10, 21E
Yaşam boyu öğrenmenin avantajlarını tanımlar. 6H
Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar. 10, 16E
Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar. 16G
Yetişkin eğitiminin temel ilkelerini yorumlar. 16, 20G
Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kavrar. 10, 9E
Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar Hafta 1. PPT sunum çalışması
2Yetişkin eğitimi teorileri ve modelleri.Hafta 2. PPT sunum çalışması
3Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve tekniklerHafta 3. PPT sunum çalışması
4Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve tekniklerHafta 4. PPT sunum çalışması
5İşgücü piyasasının yeni gereksinimleriHafta 5. PPT sunum çalışması
6Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacıHafta 6. PPT sunum çalışması
7Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri Hafta 7. PPT sunum çalışması
8Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleriHafta 8. PPT sunum çalışması
9Hayat Boyu Öğrenme ve beceri geliştirmeHafta 9. PPT sunum çalışması
10Hayat boyu öğrenmenin önündeki engeller ve bunların nasıl aşılacağı Hafta 10. PPT sunum çalışması
11Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojilerHafta 11. PPT sunum çalışması
12Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojilerHafta 12. PPT sunum çalışması
13Hayat Boyu Öğrenme ve küresel düzenHafta 13. PPT sunum çalışması
14Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin GelişimiHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
1. Jarvis, P. (2010). Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. 4th edition. New York, NY: RoutledgeFalmer. [ISBN: 0415494818] 2.Merriam, S. B., Caffarella, R. S., & Baumgartner, L. M. (2006). Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide (3rd ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass. [ISBN: 0787975885]Weekly 3. Merriam, S. B. & Bierema, L. L. (2014). Adult Learning: Linking Theory and Practice. San Francisco: Jossey-Bass. 4. Kitchenham, A. (2008). The Evolution of John Mezirow’s Transformative Learning Theory. Journal of Transformative Education. Vol. 6 (2), pp. 104-123. 5. Weekly PPT study materials.
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Temel kavramlar ,Yetişkin eğitimi teorileri ve modelleri.,Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler,Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler,İşgücü piyasasının yeni gereksinimleri,Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı,Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri ,Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri,Hayat Boyu Öğrenme ve beceri geliştirme,Hayat boyu öğrenmenin önündeki engeller ve bunların nasıl aşılacağı ,Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler,Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojiler,Hayat Boyu Öğrenme ve küresel düzen,Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin Gelişimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. 9E
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir. 10, 21E
Yaşam boyu öğrenmenin avantajlarını tanımlar. 6H
Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar. 10, 16E
Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar. 16G
Yetişkin eğitiminin temel ilkelerini yorumlar. 16, 20G
Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kavrar. 10, 9E
Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar Hafta 1. PPT sunum çalışması
2Yetişkin eğitimi teorileri ve modelleri.Hafta 2. PPT sunum çalışması
3Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve tekniklerHafta 3. PPT sunum çalışması
4Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve tekniklerHafta 4. PPT sunum çalışması
5İşgücü piyasasının yeni gereksinimleriHafta 5. PPT sunum çalışması
6Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacıHafta 6. PPT sunum çalışması
7Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri Hafta 7. PPT sunum çalışması
8Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleriHafta 8. PPT sunum çalışması
9Hayat Boyu Öğrenme ve beceri geliştirmeHafta 9. PPT sunum çalışması
10Hayat boyu öğrenmenin önündeki engeller ve bunların nasıl aşılacağı Hafta 10. PPT sunum çalışması
11Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojilerHafta 11. PPT sunum çalışması
12Eğitimde ve Hayat Boyu Öğrenmede yeni teknolojilerHafta 12. PPT sunum çalışması
13Hayat Boyu Öğrenme ve küresel düzenHafta 13. PPT sunum çalışması
14Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenmenin GelişimiHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
1. Jarvis, P. (2010). Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. 4th edition. New York, NY: RoutledgeFalmer. [ISBN: 0415494818] 2.Merriam, S. B., Caffarella, R. S., & Baumgartner, L. M. (2006). Learning in Adulthood: A Comprehensive Guide (3rd ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass. [ISBN: 0787975885]Weekly 3. Merriam, S. B. & Bierema, L. L. (2014). Adult Learning: Linking Theory and Practice. San Francisco: Jossey-Bass. 4. Kitchenham, A. (2008). The Evolution of John Mezirow’s Transformative Learning Theory. Journal of Transformative Education. Vol. 6 (2), pp. 104-123. 5. Weekly PPT study materials.
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08