Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİNLEME VE SESLETİM I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Tactics for Listening (Developing) Tactics for Listening (Expanding) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hedef dilin seslerini doğru bir şekilde kullanmak ve dinleme becerilerine etkin şekilde geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersini tanıtımı ve giriş ,Tactics for listening developing (ünite 1-4) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler),Tactics for listening developing (ünite 5-8) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) ,Tactics for listening developing (ünite 9-12) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) ,Tactics for listening developing (ünite 13-16) Fonotik Çalışmaları (ünlüler),Tactics for listening developing (ünite 17-20) Fonotik Çalışmaları (ünlüler),Tactics for listening developing (ünite 21-24) Fonotik Çalışmaları (Diphthongs),Tekrarlama ve ekstra dinleme aktiviteleri,Tactics for listening expanding (ünite 1-4) Fonotik Çalışmaları,Tactics for listening expanding (ünite 5-8) Ödev: Tactics for listening expanding (units 9-12) ,Tactics for listening expanding (ünite 13-16) Fonotik Çalışmaları ,Tactics for listening expanding (ünite 17-20) Fonotik alıştırmalar ,Tactics for listening expanding (ünite 21-24) Fonotik alıştırmalar ,Ekstra dinleme aktiviteleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci hedef dilin seslerini etkin şekilde kullanabilecek, İngilizce'de kullanılan fonetik alfabeye öğrenerek kelimeleri doğru telaffuz etmeyi öğrenecektir, ve dinleme becerilerini geliştirerek, hedef dilde dinlediğini materyalleri daha iyi anlayacaktır. | 10, 6, 9 | D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersini tanıtımı ve giriş | Farklı dinleme becerileri üzerine bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
2 | Tactics for listening developing (ünite 1-4) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) | İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
3 | Tactics for listening developing (ünite 5-8) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) | -İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
4 | Tactics for listening developing (ünite 9-12) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) | -İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
5 | Tactics for listening developing (ünite 13-16) Fonotik Çalışmaları (ünlüler) | -İngilizce ünlülerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
6 | Tactics for listening developing (ünite 17-20) Fonotik Çalışmaları (ünlüler) | -İngilizce ünlülerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
7 | Tactics for listening developing (ünite 21-24) Fonotik Çalışmaları (Diphthongs) | -İngilizce diphthongların telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
8 | Tekrarlama ve ekstra dinleme aktiviteleri | -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
9 | Tactics for listening expanding (ünite 1-4) Fonotik Çalışmaları | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama - Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
10 | Tactics for listening expanding (ünite 5-8) Ödev: Tactics for listening expanding (units 9-12) | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
11 | Tactics for listening expanding (ünite 13-16) Fonotik Çalışmaları | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
12 | Tactics for listening expanding (ünite 17-20) Fonotik alıştırmalar | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
13 | Tactics for listening expanding (ünite 21-24) Fonotik alıştırmalar | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
14 | Ekstra dinleme aktiviteleri | -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
Kaynak |
Tactics for Listening (Developing) Tactics for Listening (Expanding) British Council Websitesi |
Passages İngilizce ders kitabı I Farklı IELTS dinleme materyali |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 2 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİNLEME VE SESLETİM I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Tactics for Listening (Developing) Tactics for Listening (Expanding) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hedef dilin seslerini doğru bir şekilde kullanmak ve dinleme becerilerine etkin şekilde geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersini tanıtımı ve giriş ,Tactics for listening developing (ünite 1-4) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler),Tactics for listening developing (ünite 5-8) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) ,Tactics for listening developing (ünite 9-12) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) ,Tactics for listening developing (ünite 13-16) Fonotik Çalışmaları (ünlüler),Tactics for listening developing (ünite 17-20) Fonotik Çalışmaları (ünlüler),Tactics for listening developing (ünite 21-24) Fonotik Çalışmaları (Diphthongs),Tekrarlama ve ekstra dinleme aktiviteleri,Tactics for listening expanding (ünite 1-4) Fonotik Çalışmaları,Tactics for listening expanding (ünite 5-8) Ödev: Tactics for listening expanding (units 9-12) ,Tactics for listening expanding (ünite 13-16) Fonotik Çalışmaları ,Tactics for listening expanding (ünite 17-20) Fonotik alıştırmalar ,Tactics for listening expanding (ünite 21-24) Fonotik alıştırmalar ,Ekstra dinleme aktiviteleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci hedef dilin seslerini etkin şekilde kullanabilecek, İngilizce'de kullanılan fonetik alfabeye öğrenerek kelimeleri doğru telaffuz etmeyi öğrenecektir, ve dinleme becerilerini geliştirerek, hedef dilde dinlediğini materyalleri daha iyi anlayacaktır. | 10, 6, 9 | D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersini tanıtımı ve giriş | Farklı dinleme becerileri üzerine bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
2 | Tactics for listening developing (ünite 1-4) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) | İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunusu hazırlamak |
3 | Tactics for listening developing (ünite 5-8) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) | -İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
4 | Tactics for listening developing (ünite 9-12) Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) | -İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
5 | Tactics for listening developing (ünite 13-16) Fonotik Çalışmaları (ünlüler) | -İngilizce ünlülerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
6 | Tactics for listening developing (ünite 17-20) Fonotik Çalışmaları (ünlüler) | -İngilizce ünlülerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
7 | Tactics for listening developing (ünite 21-24) Fonotik Çalışmaları (Diphthongs) | -İngilizce diphthongların telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
8 | Tekrarlama ve ekstra dinleme aktiviteleri | -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
9 | Tactics for listening expanding (ünite 1-4) Fonotik Çalışmaları | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama - Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
10 | Tactics for listening expanding (ünite 5-8) Ödev: Tactics for listening expanding (units 9-12) | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
11 | Tactics for listening expanding (ünite 13-16) Fonotik Çalışmaları | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
12 | Tactics for listening expanding (ünite 17-20) Fonotik alıştırmalar | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
13 | Tactics for listening expanding (ünite 21-24) Fonotik alıştırmalar | - Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
14 | Ekstra dinleme aktiviteleri | -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması |
Kaynak |
Tactics for Listening (Developing) Tactics for Listening (Expanding) British Council Websitesi |
Passages İngilizce ders kitabı I Farklı IELTS dinleme materyali |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |