Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders dil öğretim materyalleri ile deneyim kazanmak için proje tabanlı bir yaklaşım benimser. Ogrenciler yöntemlerini buna göre ayarlamaya ve uyarlamaya hazır olmalıdır; öğrenciler için en uygun öğretim materyallerine erişimi duzenlemesi sağlamalıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giris,Makale Ozeti: Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classroom: Finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33. ,Ingilizce dersinde materyel kullanmanin onemi,Materyal ogretimi,Materyal adaptasyonu,Materyal kullanma amaclari I,Materyal kullanma amaclari II,Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi I,Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi II,Kültürel Farkındalık için Malzemeler,Bütünce ve Materyaller,Materyal Geliştirme,Sunular,Sunular; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, İngilizce dil öğretiminde ders içeriği ve materyal tasarımı teorilerini ve ilkelerinin tanımlar.2, 6, 9
Öğrenciler, dil öğretimi için materyalleri uyarlamak ve geliştirmek yeteneğine sahip olurlar.10, 16, 9
Öğrenciler, uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlara ve mevcut okul ortamına göre kendi öğretim materyallerini ve ek materyallerini tasarlarlar.10, 16, 9F
Öğrenciler, İngilizce ders kitabı içeriğini ve materyallerini değerlendirir.10, 16, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giris
2Makale Ozeti: Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classroom: Finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33. Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classr oom: finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33
3Ingilizce dersinde materyel kullanmanin onemiYorumla: “When the teachers decide to adapt authentic or created materials, it means that they are bridging the gap between the classroom and the world"
4Materyal ogretimiSoru hazirlama: Mcdonough Ch 4, pp. 63-78
5Materyal adaptasyonu
6Materyal kullanma amaclari ISorulari cevaplayin
7Materyal kullanma amaclari IISorulari cevaplayin
8Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi I
9Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi II
10Kültürel Farkındalık için MalzemelerMcKay Ch. 8 Fagout (2003, 1-24)
11Bütünce ve MateryallerBasterra et al., Ch. 5
12Materyal GeliştirmeMcKay Ch. 10 Shohamy (2001)
13Sunular
14Sunular
Kaynak
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Macmillan Publishers Limited. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide (Vol. 2). John Wiley & Sons.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme144
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders dil öğretim materyalleri ile deneyim kazanmak için proje tabanlı bir yaklaşım benimser. Ogrenciler yöntemlerini buna göre ayarlamaya ve uyarlamaya hazır olmalıdır; öğrenciler için en uygun öğretim materyallerine erişimi duzenlemesi sağlamalıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giris,Makale Ozeti: Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classroom: Finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33. ,Ingilizce dersinde materyel kullanmanin onemi,Materyal ogretimi,Materyal adaptasyonu,Materyal kullanma amaclari I,Materyal kullanma amaclari II,Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi I,Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi II,Kültürel Farkındalık için Malzemeler,Bütünce ve Materyaller,Materyal Geliştirme,Sunular,Sunular; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, İngilizce dil öğretiminde ders içeriği ve materyal tasarımı teorilerini ve ilkelerinin tanımlar.2, 6, 9
Öğrenciler, dil öğretimi için materyalleri uyarlamak ve geliştirmek yeteneğine sahip olurlar.10, 16, 9
Öğrenciler, uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlara ve mevcut okul ortamına göre kendi öğretim materyallerini ve ek materyallerini tasarlarlar.10, 16, 9F
Öğrenciler, İngilizce ders kitabı içeriğini ve materyallerini değerlendirir.10, 16, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giris
2Makale Ozeti: Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classroom: Finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33. Crawford, J. (1995). The role of materials in the language classr oom: finding the balance. TESOL in Context, 5(1), 25-33
3Ingilizce dersinde materyel kullanmanin onemiYorumla: “When the teachers decide to adapt authentic or created materials, it means that they are bridging the gap between the classroom and the world"
4Materyal ogretimiSoru hazirlama: Mcdonough Ch 4, pp. 63-78
5Materyal adaptasyonu
6Materyal kullanma amaclari ISorulari cevaplayin
7Materyal kullanma amaclari IISorulari cevaplayin
8Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi I
9Ogretmen tarafindan hazirlanan materyal calisimi II
10Kültürel Farkındalık için MalzemelerMcKay Ch. 8 Fagout (2003, 1-24)
11Bütünce ve MateryallerBasterra et al., Ch. 5
12Materyal GeliştirmeMcKay Ch. 10 Shohamy (2001)
13Sunular
14Sunular
Kaynak
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Macmillan Publishers Limited. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's guide (Vol. 2). John Wiley & Sons.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08