Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalama; yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri; paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları); düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları); metin yapısı (metnin yapısal özellikleri, giriş-gelişme-sonuç bölümleri): metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinleraraSilik); metin yazma (taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma): bilgilendirici-açık[ayıcı metin yazma; öyküleyici metin yazma; betimleyici metin yazma; tartışmacı ve ikna edici metin yazma
Dersin İçeriğiBu ders; Yazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalama,Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri ,Düşünceyi geliştirme yolları açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme,Düşünceyi geliştirme yolları tanımlama; (örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları),Paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları),Metin yapısı ve metnin yapısal özellikleri,Metin yapısı ve metinsellik özellikleri,Metinsellik özellikleri kabul edilebilirlik, durumsallık bilgisellik, metinlerarasılık,Metin yazma ,Taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma,Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazma,Öyküleyici metin yazma,Betimleyici metin yazma,Tartışmacı ve ikna edici metin yazma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Edebiyatı tanımlar; edebiyata ait kavramları ve bunların birbiriyle olan ilişkilerini öğrenir.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalamaİlgili Ders Kaynağını Okumak
2Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri İlgili Ders Kaynağını Okumak
3Düşünceyi geliştirme yolları açıklama, tartışma, öyküleme, betimlemeİlgili Ders Kaynağını Okumak
4Düşünceyi geliştirme yolları tanımlama; (örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları)İlgili Ders Kaynağını Okumak
5Paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları)İlgili Ders Kaynağını Okumak
6Metin yapısı ve metnin yapısal özellikleriİlgili Ders Kaynağını Okumak
7Metin yapısı ve metinsellik özellikleriİlgili Ders Kaynağını Okumak
8Metinsellik özellikleri kabul edilebilirlik, durumsallık bilgisellik, metinlerarasılıkİlgili Ders Kaynağını Okumak
9Metin yazma İlgili Ders Kaynağını Okumak
10Taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
11Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
12Öyküleyici metin yazmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
13Betimleyici metin yazmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
14Tartışmacı ve ikna edici metin yazmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
Kaynak
Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, 2001. Çetişli, İsmail, Edebiyat Sanatı ve Bilimi, Ankara: Akçağ Yay., 2008. Kavcar, Cahit vd., Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara: Anı Yay., 2011. Çetişli, İsmail, Edebiyat Sanatı ve Bilimi, Ankara: Akçağ Yay., 2008. Karataş, Turan, Ansiklopedik Edebiyat Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Sütun Yay., 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme4312
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı224
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalama; yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri; paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları); düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları); metin yapısı (metnin yapısal özellikleri, giriş-gelişme-sonuç bölümleri): metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinleraraSilik); metin yazma (taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma): bilgilendirici-açık[ayıcı metin yazma; öyküleyici metin yazma; betimleyici metin yazma; tartışmacı ve ikna edici metin yazma
Dersin İçeriğiBu ders; Yazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalama,Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri ,Düşünceyi geliştirme yolları açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme,Düşünceyi geliştirme yolları tanımlama; (örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları),Paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları),Metin yapısı ve metnin yapısal özellikleri,Metin yapısı ve metinsellik özellikleri,Metinsellik özellikleri kabul edilebilirlik, durumsallık bilgisellik, metinlerarasılık,Metin yazma ,Taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma,Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazma,Öyküleyici metin yazma,Betimleyici metin yazma,Tartışmacı ve ikna edici metin yazma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Edebiyatı tanımlar; edebiyata ait kavramları ve bunların birbiriyle olan ilişkilerini öğrenir.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalamaİlgili Ders Kaynağını Okumak
2Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri İlgili Ders Kaynağını Okumak
3Düşünceyi geliştirme yolları açıklama, tartışma, öyküleme, betimlemeİlgili Ders Kaynağını Okumak
4Düşünceyi geliştirme yolları tanımlama; (örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları)İlgili Ders Kaynağını Okumak
5Paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları)İlgili Ders Kaynağını Okumak
6Metin yapısı ve metnin yapısal özellikleriİlgili Ders Kaynağını Okumak
7Metin yapısı ve metinsellik özellikleriİlgili Ders Kaynağını Okumak
8Metinsellik özellikleri kabul edilebilirlik, durumsallık bilgisellik, metinlerarasılıkİlgili Ders Kaynağını Okumak
9Metin yazma İlgili Ders Kaynağını Okumak
10Taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
11Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
12Öyküleyici metin yazmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
13Betimleyici metin yazmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
14Tartışmacı ve ikna edici metin yazmaİlgili Ders Kaynağını Okumak
Kaynak
Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, 2001. Çetişli, İsmail, Edebiyat Sanatı ve Bilimi, Ankara: Akçağ Yay., 2008. Kavcar, Cahit vd., Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara: Anı Yay., 2011. Çetişli, İsmail, Edebiyat Sanatı ve Bilimi, Ankara: Akçağ Yay., 2008. Karataş, Turan, Ansiklopedik Edebiyat Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Sütun Yay., 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08