Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim etiği dersinin amacı, eğitimciler veya öğretmen adayı öğrencilerde etik farkındalığı, eleştirel düşünme ve sorumlu karar verme yetilerini geliştirmektir. Bu ders, ahlaki felsefe ve etik teoriler konusunda sağlam bir temel sunar ve aynı zamanda eğitimcilerin kariyerlerinde karşılaşabilecekleri özel etik zorlukları ele alır.
Dersin İçeriğiBu ders; 'Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak.,Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı Etik,Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişim
NORMATİF ETİK GELENEKLERİ:
DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESİ,Batı etik teorileri
Neden etik teori kullanılır?,Deontolojik etik.
Sonuç odaklılık, Görevler.,Teleolojik etik.
Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm),Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşıması
Vaka Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas,Deontolojik etik ve Teleolojik etik
TRAMVAY SORUNU
Vaka Çalışması:: Çifte Standartlı Devamsızlık Politikası,Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem etiği
Aristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?,Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav Soruları,ANA ETİK KONULAR:
HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR?,"Dünya nasıl 'ise' ve dünya nasıl 'olmalıdır' arasındaki ilişki
David Hume, doğal yanılgı",Etik monizm, görecelik ve çoktanlılık,Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki Davranışı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim ortamlarında ortaya çıkabilecek potansiyel etik konuları ve zorlukları fark eder.10, 16, 6, 9A, E, F
Çeşitli açılardan karmaşık etik ikilemleri ve farklı eylemlerin potansiyel sonuçlarını analiz eder.10, 16, 6, 9A, F
Farklı etik teorileri göz önünde bulunduran tutarlı ve ikna edici etik argümanlar oluşturur.10, 16, 6, 9A, E, F
Farklı etik bakış açılarının ve etik karar vermenin karmaşıklığını fark eder.10, 16, 6, 9A, E, F
Müfredat, değerlendirme yöntemleri, sınıf politikaları ve öğrenci etkileşimlerinin tasarımında etik prensipleri uygular.10, 16, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1'Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak.Ders Notları
2Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı EtikDers Notları
3Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişim
NORMATİF ETİK GELENEKLERİ:
DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESİ
Ders Notları
4Batı etik teorileri
Neden etik teori kullanılır?
Ders Notları
5Deontolojik etik.
Sonuç odaklılık, Görevler.
Ders Notları
6Teleolojik etik.
Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm)
Ders Notları
7Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşıması
Vaka Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas
Ders Notları
8Deontolojik etik ve Teleolojik etik
TRAMVAY SORUNU
Vaka Çalışması:: Çifte Standartlı Devamsızlık Politikası
Ders Notları
9Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem etiği
Aristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?
Ders Notları
10Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav SorularıDers Notları
11ANA ETİK KONULAR:
HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR?
Ders Notları
12"Dünya nasıl 'ise' ve dünya nasıl 'olmalıdır' arasındaki ilişki
David Hume, doğal yanılgı"
Ders Notları
13Etik monizm, görecelik ve çoktanlılıkDers Notları
14Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki DavranışıDers Notları
Kaynak
Ders notları aşağıda verilen kitap ve makalelerden yararlanılarak hazırlanmıştır: The Ethics of Teaching: A Casebook (2nd Edition) Patricia Keith-Spiegel , Bernard E.Whitley, Jr. Deborah Ware Balogh David V.Perkins Arno F.Wittig Ball State University Introduction to Ethics Ethical and Professional Dilemmas for Educators EDUCATION FOR VALUES Morals, Ethics and Citizenship in Contemporary Teaching

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)80
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim etiği dersinin amacı, eğitimciler veya öğretmen adayı öğrencilerde etik farkındalığı, eleştirel düşünme ve sorumlu karar verme yetilerini geliştirmektir. Bu ders, ahlaki felsefe ve etik teoriler konusunda sağlam bir temel sunar ve aynı zamanda eğitimcilerin kariyerlerinde karşılaşabilecekleri özel etik zorlukları ele alır.
Dersin İçeriğiBu ders; 'Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak.,Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı Etik,Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişim
NORMATİF ETİK GELENEKLERİ:
DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESİ,Batı etik teorileri
Neden etik teori kullanılır?,Deontolojik etik.
Sonuç odaklılık, Görevler.,Teleolojik etik.
Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm),Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşıması
Vaka Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas,Deontolojik etik ve Teleolojik etik
TRAMVAY SORUNU
Vaka Çalışması:: Çifte Standartlı Devamsızlık Politikası,Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem etiği
Aristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?,Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav Soruları,ANA ETİK KONULAR:
HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR?,"Dünya nasıl 'ise' ve dünya nasıl 'olmalıdır' arasındaki ilişki
David Hume, doğal yanılgı",Etik monizm, görecelik ve çoktanlılık,Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki Davranışı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim ortamlarında ortaya çıkabilecek potansiyel etik konuları ve zorlukları fark eder.10, 16, 6, 9A, E, F
Çeşitli açılardan karmaşık etik ikilemleri ve farklı eylemlerin potansiyel sonuçlarını analiz eder.10, 16, 6, 9A, F
Farklı etik teorileri göz önünde bulunduran tutarlı ve ikna edici etik argümanlar oluşturur.10, 16, 6, 9A, E, F
Farklı etik bakış açılarının ve etik karar vermenin karmaşıklığını fark eder.10, 16, 6, 9A, E, F
Müfredat, değerlendirme yöntemleri, sınıf politikaları ve öğrenci etkileşimlerinin tasarımında etik prensipleri uygular.10, 16, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1'Etik' nedir? 'Etik', ne ile ilgilidir? Etik ve ahlak.Ders Notları
2Etik çalışmasının alanları, Meta-etik, Normatif etik, Uygulamalı EtikDers Notları
3Vaka Çalışması: Öğrencilerle Elektronik İletişim
NORMATİF ETİK GELENEKLERİ:
DOĞRU VE YANLIŞIN BELİRLENMESİ
Ders Notları
4Batı etik teorileri
Neden etik teori kullanılır?
Ders Notları
5Deontolojik etik.
Sonuç odaklılık, Görevler.
Ders Notları
6Teleolojik etik.
Sonuç odaklılık, Egoizm, Faydacılık (Utilitarizm)
Ders Notları
7Vaka Çalışması: 1: Öğrencileri öğretmenin kendi arabası ile okula taşıması
Vaka Çalışması: 2: Öğrencilerle fizikse temas
Ders Notları
8Deontolojik etik ve Teleolojik etik
TRAMVAY SORUNU
Vaka Çalışması:: Çifte Standartlı Devamsızlık Politikası
Ders Notları
9Etik konusunda iki farklı düşünce tarzı arasındaki çatışma ve Erdem etiği
Aristoteles sorar: En iyi flütü kim almalıdır?
Ders Notları
10Vaka Çalışması:Ders İçinde İşlenmemiş Konularla İlgili Sınav SorularıDers Notları
11ANA ETİK KONULAR:
HANGİ ARGÜMANLAR GEÇERLİ SAYILIR?
Ders Notları
12"Dünya nasıl 'ise' ve dünya nasıl 'olmalıdır' arasındaki ilişki
David Hume, doğal yanılgı"
Ders Notları
13Etik monizm, görecelik ve çoktanlılıkDers Notları
14Vaka Çalışması: Sınıfta Siyaset, Sınıfta Din, Öğretmenin Kamusal Alandaki DavranışıDers Notları
Kaynak
Ders notları aşağıda verilen kitap ve makalelerden yararlanılarak hazırlanmıştır: The Ethics of Teaching: A Casebook (2nd Edition) Patricia Keith-Spiegel , Bernard E.Whitley, Jr. Deborah Ware Balogh David V.Perkins Arno F.Wittig Ball State University Introduction to Ethics Ethical and Professional Dilemmas for Educators EDUCATION FOR VALUES Morals, Ethics and Citizenship in Contemporary Teaching

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08