Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirilmesi ile birlikte programların içeriği ve öğretmen yeterlilikleri ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesini kapsamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil Öğretim Programları: Genel Bakış
,Çevre ve İhtiyaç Analizi,İngilizce öğretim programı tasarım prensipleri,Hedefler, İçerik ve Sıralama,İngilizce Öğretim programı formatı ve sunumu,İzleme ve Değerlendirme,Değerlendirme,Dil Öğretim Programı Tasarım Yaklaşımları

,Müzakere Edilen Müfredatlar,Mevcut Bir Ders Kitabının Kabul Edilmesi ve Uyarlanması,Değiştir Tanıtımı,Bir Hizmet İçi Kurs Planlama,Öğretim ve Müfredat Tasarımı,Dönemin gözden geçirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler öğretim programlarıyla ilgili genel kavramları açıklar. 10, 16F
İngilizce dersi öğretim programlarının ilkelerini tanımlar.16, 9F
Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklar.16, 9F
Öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve öğretmen yeterliliklerini tanımlar. 16, 9E
İngilizce Öğretmenliği programlarını karşılaştırır ve değerlendirir.9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil Öğretim Programları: Genel Bakış
Hafta 1. PPT sunum çalışması
2Çevre ve İhtiyaç AnaliziHafta 2. PPT sunum çalışması
3İngilizce öğretim programı tasarım prensipleriHafta 3. PPT sunum çalışması
4Hedefler, İçerik ve SıralamaHafta 4. PPT sunum çalışması
5İngilizce Öğretim programı formatı ve sunumuHafta 5. PPT sunum çalışması
6İzleme ve DeğerlendirmeHafta 6. PPT sunum çalışması
7DeğerlendirmeHafta 7. PPT sunum çalışması
8Dil Öğretim Programı Tasarım Yaklaşımları

Hafta 8. PPT sunum çalışması
9Müzakere Edilen MüfredatlarHafta 9. PPT sunum çalışması
10Mevcut Bir Ders Kitabının Kabul Edilmesi ve UyarlanmasıHafta 10. PPT sunum çalışması
11Değiştir TanıtımıHafta 11. PPT sunum çalışması
12Bir Hizmet İçi Kurs PlanlamaHafta 12. PPT sunum çalışması
13Öğretim ve Müfredat TasarımıHafta 13. PPT sunum çalışması
14Dönemin gözden geçirilmesiHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
John Macalister, I.S.P. Nation (2010). Language Curriculum Design. Routledge, New York
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer188
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı236
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)80
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirilmesi ile birlikte programların içeriği ve öğretmen yeterlilikleri ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesini kapsamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil Öğretim Programları: Genel Bakış
,Çevre ve İhtiyaç Analizi,İngilizce öğretim programı tasarım prensipleri,Hedefler, İçerik ve Sıralama,İngilizce Öğretim programı formatı ve sunumu,İzleme ve Değerlendirme,Değerlendirme,Dil Öğretim Programı Tasarım Yaklaşımları

,Müzakere Edilen Müfredatlar,Mevcut Bir Ders Kitabının Kabul Edilmesi ve Uyarlanması,Değiştir Tanıtımı,Bir Hizmet İçi Kurs Planlama,Öğretim ve Müfredat Tasarımı,Dönemin gözden geçirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler öğretim programlarıyla ilgili genel kavramları açıklar. 10, 16F
İngilizce dersi öğretim programlarının ilkelerini tanımlar.16, 9F
Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklar.16, 9F
Öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve öğretmen yeterliliklerini tanımlar. 16, 9E
İngilizce Öğretmenliği programlarını karşılaştırır ve değerlendirir.9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil Öğretim Programları: Genel Bakış
Hafta 1. PPT sunum çalışması
2Çevre ve İhtiyaç AnaliziHafta 2. PPT sunum çalışması
3İngilizce öğretim programı tasarım prensipleriHafta 3. PPT sunum çalışması
4Hedefler, İçerik ve SıralamaHafta 4. PPT sunum çalışması
5İngilizce Öğretim programı formatı ve sunumuHafta 5. PPT sunum çalışması
6İzleme ve DeğerlendirmeHafta 6. PPT sunum çalışması
7DeğerlendirmeHafta 7. PPT sunum çalışması
8Dil Öğretim Programı Tasarım Yaklaşımları

Hafta 8. PPT sunum çalışması
9Müzakere Edilen MüfredatlarHafta 9. PPT sunum çalışması
10Mevcut Bir Ders Kitabının Kabul Edilmesi ve UyarlanmasıHafta 10. PPT sunum çalışması
11Değiştir TanıtımıHafta 11. PPT sunum çalışması
12Bir Hizmet İçi Kurs PlanlamaHafta 12. PPT sunum çalışması
13Öğretim ve Müfredat TasarımıHafta 13. PPT sunum çalışması
14Dönemin gözden geçirilmesiHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
John Macalister, I.S.P. Nation (2010). Language Curriculum Design. Routledge, New York
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08