Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Irina SHELENKOVA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Irina SHELENKOVA |
Dersin Yardımcıları | Kısa filmler |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözlü İletişime giriş,Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (tabela ifadesini kullanarak) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak,Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (kabul etmek ve katılmamak, tartışmayı geri bildirmek) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak,Seminerler ve tartışmalar - Bakış açılarını karşılaştırma Konu: Çevrimiçi öğrenmek,Seminerler ve tartışmalar - Tartışmaya başkanlık etmek ve özetlemek Konu: Çevrimiçi öğrenmek,Altta yatan varsayımları incelemek - Metinden bilgi sunmak (metne atıfta bulunmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek,Altta yatan varsayımları incelemek - Tartışmadan önce argümanları tahmin etmek (fikir alışverişi yapmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek,Vize sınavı ,Konuşmayı okumak - Fikirlerinizi desteklemek için bir metin kullanmak; Aktif olarak dinleme Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı ,Konuşmayı okumak - Bilgi alışverişi yapmak (anlayışı netleştirmek ve onaylamak) Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı,Bir tartışma oluşturmak - Başkalarının söylediklerine atıfta bulunmak Konu - Medyanın etkisi,Tartışma oluşturmak - Grafiklerden bilgi sunmak (verilere atıfta bulunmak) Konu - Medyanın etkisi,Seminer becerileri uygulaması - Bir seminere liderlik etmek ,İnceleme ve konsolidasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sözlü iletişim becerilerine giriş, akademik durumlarda iletişim, seminerler ve tartışmalar, metinden bilgi sunma, fikir alışverişinde bulunma, fikirlerinizi desteklemek için bir metin şarkı söyleme, aktif olarak dinleme, bilgi alışverişi, başkalarının söylediklerine atıfta bulunmayı içerir. Her konu, aşağıdaki konularla ilgili tartışmalar ve sunumlar içerir: başarılı bir öğrenci olmak, çevrimiçi öğrenmek, ailedeki rolleri değiştirmek, sağlıklı bir yaşam tarzı ve medyanın etkisi. | 10, 11, 19, 6 | E, F |
Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir: -İngilizce sözlü iletişim becerilerini kendi konuşmasında kullanmak, -sözlü iletişimi daha doğal ve akıcı hale getirmek için daha yaygın kullanılan ifadeleri kullanmak, -daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurmak, -İngilizce derslerde daha etkileşimli iletişim kurmak, - İnsanlarla temas halindeyken sınıf dışında İngilizce konuşmak, - Tartışma, sunumlar ve doğaçlama gibi iletişim temelli ortamlarda İngilizce'de daha etkili iletişim kurmak. | 10, 11, 19, 5, 6 | D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözlü İletişime giriş | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (tabela ifadesini kullanarak) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (kabul etmek ve katılmamak, tartışmayı geri bildirmek) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Seminerler ve tartışmalar - Bakış açılarını karşılaştırma Konu: Çevrimiçi öğrenmek | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Seminerler ve tartışmalar - Tartışmaya başkanlık etmek ve özetlemek Konu: Çevrimiçi öğrenmek | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Altta yatan varsayımları incelemek - Metinden bilgi sunmak (metne atıfta bulunmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Altta yatan varsayımları incelemek - Tartışmadan önce argümanları tahmin etmek (fikir alışverişi yapmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Vize sınavı | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Konuşmayı okumak - Fikirlerinizi desteklemek için bir metin kullanmak; Aktif olarak dinleme Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Konuşmayı okumak - Bilgi alışverişi yapmak (anlayışı netleştirmek ve onaylamak) Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Bir tartışma oluşturmak - Başkalarının söylediklerine atıfta bulunmak Konu - Medyanın etkisi | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Tartışma oluşturmak - Grafiklerden bilgi sunmak (verilere atıfta bulunmak) Konu - Medyanın etkisi | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Seminer becerileri uygulaması - Bir seminere liderlik etmek | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | İnceleme ve konsolidasyon | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
Mc CORMACK, S., WATKINS, J. (2012). English for Academic Study: Speaking Course Book - Edition 2. Garnet Education |
Internet, haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 3 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Irina SHELENKOVA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Irina SHELENKOVA |
Dersin Yardımcıları | Kısa filmler |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sözlü İletişime giriş,Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (tabela ifadesini kullanarak) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak,Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (kabul etmek ve katılmamak, tartışmayı geri bildirmek) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak,Seminerler ve tartışmalar - Bakış açılarını karşılaştırma Konu: Çevrimiçi öğrenmek,Seminerler ve tartışmalar - Tartışmaya başkanlık etmek ve özetlemek Konu: Çevrimiçi öğrenmek,Altta yatan varsayımları incelemek - Metinden bilgi sunmak (metne atıfta bulunmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek,Altta yatan varsayımları incelemek - Tartışmadan önce argümanları tahmin etmek (fikir alışverişi yapmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek,Vize sınavı ,Konuşmayı okumak - Fikirlerinizi desteklemek için bir metin kullanmak; Aktif olarak dinleme Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı ,Konuşmayı okumak - Bilgi alışverişi yapmak (anlayışı netleştirmek ve onaylamak) Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı,Bir tartışma oluşturmak - Başkalarının söylediklerine atıfta bulunmak Konu - Medyanın etkisi,Tartışma oluşturmak - Grafiklerden bilgi sunmak (verilere atıfta bulunmak) Konu - Medyanın etkisi,Seminer becerileri uygulaması - Bir seminere liderlik etmek ,İnceleme ve konsolidasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sözlü iletişim becerilerine giriş, akademik durumlarda iletişim, seminerler ve tartışmalar, metinden bilgi sunma, fikir alışverişinde bulunma, fikirlerinizi desteklemek için bir metin şarkı söyleme, aktif olarak dinleme, bilgi alışverişi, başkalarının söylediklerine atıfta bulunmayı içerir. Her konu, aşağıdaki konularla ilgili tartışmalar ve sunumlar içerir: başarılı bir öğrenci olmak, çevrimiçi öğrenmek, ailedeki rolleri değiştirmek, sağlıklı bir yaşam tarzı ve medyanın etkisi. | 10, 11, 19, 6 | E, F |
Dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilecektir: -İngilizce sözlü iletişim becerilerini kendi konuşmasında kullanmak, -sözlü iletişimi daha doğal ve akıcı hale getirmek için daha yaygın kullanılan ifadeleri kullanmak, -daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurmak, -İngilizce derslerde daha etkileşimli iletişim kurmak, - İnsanlarla temas halindeyken sınıf dışında İngilizce konuşmak, - Tartışma, sunumlar ve doğaçlama gibi iletişim temelli ortamlarda İngilizce'de daha etkili iletişim kurmak. | 10, 11, 19, 5, 6 | D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sözlü İletişime giriş | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (tabela ifadesini kullanarak) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Akademik durumlarda iletişim kurmak - Bir sunum yapmak (kabul etmek ve katılmamak, tartışmayı geri bildirmek) Konu: Başarılı bir öğrenci olmak | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Seminerler ve tartışmalar - Bakış açılarını karşılaştırma Konu: Çevrimiçi öğrenmek | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Seminerler ve tartışmalar - Tartışmaya başkanlık etmek ve özetlemek Konu: Çevrimiçi öğrenmek | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Altta yatan varsayımları incelemek - Metinden bilgi sunmak (metne atıfta bulunmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Altta yatan varsayımları incelemek - Tartışmadan önce argümanları tahmin etmek (fikir alışverişi yapmak) Konu - Ailedeki rolleri değiştirmek | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Vize sınavı | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Konuşmayı okumak - Fikirlerinizi desteklemek için bir metin kullanmak; Aktif olarak dinleme Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Konuşmayı okumak - Bilgi alışverişi yapmak (anlayışı netleştirmek ve onaylamak) Konu - Sağlıklı bir yaşam tarzı | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Bir tartışma oluşturmak - Başkalarının söylediklerine atıfta bulunmak Konu - Medyanın etkisi | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Tartışma oluşturmak - Grafiklerden bilgi sunmak (verilere atıfta bulunmak) Konu - Medyanın etkisi | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Seminer becerileri uygulaması - Bir seminere liderlik etmek | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | İnceleme ve konsolidasyon | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
Mc CORMACK, S., WATKINS, J. (2012). English for Academic Study: Speaking Course Book - Edition 2. Garnet Education |
Internet, haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |