Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim psikolojisi çalışması, hem teori hem de pratiği içerir. Psikoloji ve araştırma ilkelerini öğretme pratiğine uygulamaya odaklanarak nihai amaç, öğretimin anlaşılması ve geliştirilmesidir. Aday öğretmenlerle ve öğrencilerle etkileşime girecek eğitimdeki diğer profesyonellerin, öğrencilerin nasıl öğrendiğini ve öğrenmenin nasıl değiştiğini ve her öğrencinin bağlamından, kültüründen ve gelişiminden etkilendiğini anlamaları gerekir. Bu ders psikolojik kavram ve ilkelerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde etkin bir şekilde uygulanmasına odaklanır; öğretim yöntemleri, bilgi ve becerilerinin gelişimi; ve öğrenme ortamlarını geliştiren bakış açıları. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim-Psikoloji ilişkisi,,Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,,Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,,Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,,Etkili öğrenme,,Etkili öğrenme,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Zihinsel yetersizlik ve gelişim dönemleri arasındaki ilişkiyi değerlendirir | 10, 13, 14, 16, 20, 23, 37, 6, 9 | A, E |
2.Gelişim dönemlerini sağlıklı geçirmenin koşullarını değerlendirir | 13, 16, 19, 9 | A, E |
3.Gelişimsel alanları açıklar | 13, 14, 16, 37, 9 | A, E |
4.Gelişim dönemlerinin özelliklerini açıklar | 13, 16, 9 | A, E |
5.Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını açıklar | 10, 14, 16, 19, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim-Psikoloji ilişkisi, | Ders Notları |
2 | Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, | Ders Notları |
3 | Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, | Ders Notları |
4 | Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), | Ders Notları |
5 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler, | Ders Notları |
6 | Öğrenme kuramları, | Ders Notları |
7 | Öğrenme kuramları, | Ders Notları |
8 | Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, | Ders Notları |
9 | Etkili öğrenme, | Ders Notları |
10 | Etkili öğrenme | Ders Notları |
11 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler), | Ders Notları |
12 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler), | Ders Notları |
13 | Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi | Ders Notları |
14 | Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi | Ders Notları |
Kaynak |
Ders sunum notları, (düzenli olarak ders sayfasında paylaşılacaktır) |
Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. ISBN9789756802779 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | ||||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 4 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 4 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitim psikolojisi çalışması, hem teori hem de pratiği içerir. Psikoloji ve araştırma ilkelerini öğretme pratiğine uygulamaya odaklanarak nihai amaç, öğretimin anlaşılması ve geliştirilmesidir. Aday öğretmenlerle ve öğrencilerle etkileşime girecek eğitimdeki diğer profesyonellerin, öğrencilerin nasıl öğrendiğini ve öğrenmenin nasıl değiştiğini ve her öğrencinin bağlamından, kültüründen ve gelişiminden etkilendiğini anlamaları gerekir. Bu ders psikolojik kavram ve ilkelerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde etkin bir şekilde uygulanmasına odaklanır; öğretim yöntemleri, bilgi ve becerilerinin gelişimi; ve öğrenme ortamlarını geliştiren bakış açıları. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim-Psikoloji ilişkisi,,Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,,Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,,Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,,Etkili öğrenme,,Etkili öğrenme,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Zihinsel yetersizlik ve gelişim dönemleri arasındaki ilişkiyi değerlendirir | 10, 13, 14, 16, 20, 23, 37, 6, 9 | A, E |
2.Gelişim dönemlerini sağlıklı geçirmenin koşullarını değerlendirir | 13, 16, 19, 9 | A, E |
3.Gelişimsel alanları açıklar | 13, 14, 16, 37, 9 | A, E |
4.Gelişim dönemlerinin özelliklerini açıklar | 13, 16, 9 | A, E |
5.Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını açıklar | 10, 14, 16, 19, 37, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim-Psikoloji ilişkisi, | Ders Notları |
2 | Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, | Ders Notları |
3 | Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, | Ders Notları |
4 | Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), | Ders Notları |
5 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler, | Ders Notları |
6 | Öğrenme kuramları, | Ders Notları |
7 | Öğrenme kuramları, | Ders Notları |
8 | Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, | Ders Notları |
9 | Etkili öğrenme, | Ders Notları |
10 | Etkili öğrenme | Ders Notları |
11 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler), | Ders Notları |
12 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler), | Ders Notları |
13 | Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi | Ders Notları |
14 | Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi | Ders Notları |
Kaynak |
Ders sunum notları, (düzenli olarak ders sayfasında paylaşılacaktır) |
Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. ISBN9789756802779 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | ||||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |