Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına edebi türlerin analiz edilmesi ile ilgili bilgi vermenin yanı sıra edebi türlerin yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda hem teorik bilginin hem de çeşitli uygulamaların sınıf içinde yapılmasına olanak sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı ve kuralları,Dil sınıflarında edebi metin kullanımı yaklaşımları,Şiir unsurları ve analizi ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I,Dil Öğretiminde Şiir kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II,Kısa Öykü Unsurları ve Analizi,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II,Edebi Materyallerin Seçilmesi ve Değerlendirilmesi,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama I,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama II,Konu Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, edebi metinleri kullanarak sosyo-kültürel yapıyı tanır.14, 5, 6, 9E, F
Öğrenciler, dil, edebiyat ve kültür arasındaki ilişkileri analiz eder.6, 9F
Öğrenciler, edebi eserde yansıtılmış olan toplumun inançlarını, değerlerini, adetlerini, geleneklerini, dünya görüşlerini, yaşayış biçimlerini tartışır.10F
Öğrenciler, edim bilime dayalı edebi etkinlikler geliştirir.16, 5, 9F
Öğrenciler, öğretim amaçları belirleyerek ders öncesi etkinlik, dersteki etkinlik, ders sonrası etkinlikler oluşturur ve bunlara dayalı bir ders planı hazırlar.16, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı ve kurallarıİlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Part A: Aims and objectives. s.3-11.
2Dil sınıflarında edebi metin kullanımı yaklaşımları İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.35-47.
3Şiir unsurları ve analizi İlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Poems. s.226-246.
4Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Poetry. s.94-132.
5Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları IBir şiirin ders planında kullanılması: "This is just to say". William Carlos Williams.
6Dil Öğretiminde Şiir kullanımı ile ilgili Grup Sunumları IIBir şiirin ders planında kullanılması: "The Road not Taken". Robert Frost.
7Kısa Öykü Unsurları ve Analiziİlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Short stories. s.196-225.
8Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımıİlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson plannings: Short stories. s.71-88.
9Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları IBir kısa öykünün ders planında kullanılması: "Evelyn". James Joyce.
10Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları IIBir kısa öykünün ders planında kullanılması: "A good man is hard to find." Flannery O'Connor.
11Edebi Materyallerin Seçilmesi ve Değerlendirilmesiİlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Selecting and evaluating materials. s. 48-61.
12Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama Iİlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Planning your sessions or course. s. 217-219.
13Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama IIİlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Maintaining momentum. s.36-56.
14Konu TekrarıÖnceki konuların gözden geçirilmesi tekrarı.
Kaynak
Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. (1993). Gillian Lazar. Cambridge University Press. Literature in the language classroom: A resource book for ideas and activities. (1987). Joanne Collie & Stephen Slater. Cambridge University Press.
Literature and language teaching: A course book. (2013). Editors Banu İnan & Doğan Yüksel. Ankara: Pegem Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3824
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)82
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına edebi türlerin analiz edilmesi ile ilgili bilgi vermenin yanı sıra edebi türlerin yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda hem teorik bilginin hem de çeşitli uygulamaların sınıf içinde yapılmasına olanak sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı ve kuralları,Dil sınıflarında edebi metin kullanımı yaklaşımları,Şiir unsurları ve analizi ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I,Dil Öğretiminde Şiir kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II,Kısa Öykü Unsurları ve Analizi,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları I,Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları II,Edebi Materyallerin Seçilmesi ve Değerlendirilmesi,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama I,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama II,Konu Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, edebi metinleri kullanarak sosyo-kültürel yapıyı tanır.14, 5, 6, 9E, F
Öğrenciler, dil, edebiyat ve kültür arasındaki ilişkileri analiz eder.6, 9F
Öğrenciler, edebi eserde yansıtılmış olan toplumun inançlarını, değerlerini, adetlerini, geleneklerini, dünya görüşlerini, yaşayış biçimlerini tartışır.10F
Öğrenciler, edim bilime dayalı edebi etkinlikler geliştirir.16, 5, 9F
Öğrenciler, öğretim amaçları belirleyerek ders öncesi etkinlik, dersteki etkinlik, ders sonrası etkinlikler oluşturur ve bunlara dayalı bir ders planı hazırlar.16, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı ve kurallarıİlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Part A: Aims and objectives. s.3-11.
2Dil sınıflarında edebi metin kullanımı yaklaşımları İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.35-47.
3Şiir unsurları ve analizi İlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Poems. s.226-246.
4Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Poetry. s.94-132.
5Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları IBir şiirin ders planında kullanılması: "This is just to say". William Carlos Williams.
6Dil Öğretiminde Şiir kullanımı ile ilgili Grup Sunumları IIBir şiirin ders planında kullanılması: "The Road not Taken". Robert Frost.
7Kısa Öykü Unsurları ve Analiziİlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Short stories. s.196-225.
8Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımıİlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson plannings: Short stories. s.71-88.
9Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları IBir kısa öykünün ders planında kullanılması: "Evelyn". James Joyce.
10Dil Öğretiminde Kısa Öykü Kullanımı ile ilgili Grup Sunumları IIBir kısa öykünün ders planında kullanılması: "A good man is hard to find." Flannery O'Connor.
11Edebi Materyallerin Seçilmesi ve Değerlendirilmesiİlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Selecting and evaluating materials. s. 48-61.
12Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama Iİlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Planning your sessions or course. s. 217-219.
13Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama IIİlgili kaynakların okunması. Collie & Slayter (1987). Maintaining momentum. s.36-56.
14Konu TekrarıÖnceki konuların gözden geçirilmesi tekrarı.
Kaynak
Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. (1993). Gillian Lazar. Cambridge University Press. Literature in the language classroom: A resource book for ideas and activities. (1987). Joanne Collie & Stephen Slater. Cambridge University Press.
Literature and language teaching: A course book. (2013). Editors Banu İnan & Doğan Yüksel. Ankara: Pegem Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08