Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZ EDEBİYATI I-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. Standart yazılı İngilizcenin kurallarına uyan retorik olarak etkili, akademik düzyazı üretmek. 2. Çeşitli edebi gelenekleri içeren belli başlı dönemleri, eğilimleri, yazarları ve metinleri tanımak ve tanımlamak. 3. Ortak edebi ve dilbilim terimlerini tanımlamak ve kullanmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları,Edebiyat nedir?
Edebiyatın önemi
Edebiyat türleri,Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri,Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri,Edebiyatta Söz Sanatları,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - A Little Cloud,Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları,Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Konu Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, edebiyat ve diğer güzel sanatlar için ortak unsurları tanımlar. 16, 9E, F
Edebi eserleri ve diğer sanat formlarını değerlendirmek için kriterler geliştirir ve uygular.9F
Seçili metinleri şekillendiren tarihi, kültürel ve felsefi etkileri ifade eder. 9F
Edebi fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 16, 9F
Argümanlar geliştirerek, pozisyonları değerlendirerek ve konuşmalara katılarak ilgili edebi kelimeleri etkili bir şekilde kullanarak edebiyata yönelik bir takdir göstermek.10, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı ve dersin kurallarıIntroduction & Syllabus Review of Relevant Concepts
2Edebiyat nedir?
Edebiyatın önemi
Edebiyat türleri
https://www.teachingenglish.org.uk/article/using-literature-introduction
3Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının ElementleriCollie- Slater Chs. 1 & 2
4Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının ElementleriCollie- Slater Chs. 1 & 2
5Edebiyatta Söz SanatlarıCollie- Slater Chs. 3 & 4
6Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an HourIn-class work
7Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an HourIn-class work
8Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - A Little CloudIn-class work
9Drama, Drama Türleri, Drama UnsurlarıCollie- Slater Ch. 9
10Drama, Drama Türleri, Drama UnsurlarıCollie- Slater Ch. 9
11Drama Okuma ve Analiz EtmeIn-class work
12Drama Okuma ve Analiz EtmeIn-class work
13Drama Okuma ve Analiz EtmeIn-class work
14Konu TekrarıRevision
Kaynak
Collie, J. & Slater, S. (2008) Literature in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Greenblatt, S., Abrams, M. H. et.al. (Eds). (2006). The Norton Anthology of English literature (8th edition). New York: W.W. Norton.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer188
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı326
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZ EDEBİYATI I-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. Standart yazılı İngilizcenin kurallarına uyan retorik olarak etkili, akademik düzyazı üretmek. 2. Çeşitli edebi gelenekleri içeren belli başlı dönemleri, eğilimleri, yazarları ve metinleri tanımak ve tanımlamak. 3. Ortak edebi ve dilbilim terimlerini tanımlamak ve kullanmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı ve dersin kuralları,Edebiyat nedir?
Edebiyatın önemi
Edebiyat türleri,Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri,Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının Elementleri,Edebiyatta Söz Sanatları,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an Hour,Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - A Little Cloud,Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları,Drama, Drama Türleri, Drama Unsurları,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Drama Okuma ve Analiz Etme,Konu Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, edebiyat ve diğer güzel sanatlar için ortak unsurları tanımlar. 16, 9E, F
Edebi eserleri ve diğer sanat formlarını değerlendirmek için kriterler geliştirir ve uygular.9F
Seçili metinleri şekillendiren tarihi, kültürel ve felsefi etkileri ifade eder. 9F
Edebi fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 16, 9F
Argümanlar geliştirerek, pozisyonları değerlendirerek ve konuşmalara katılarak ilgili edebi kelimeleri etkili bir şekilde kullanarak edebiyata yönelik bir takdir göstermek.10, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı ve dersin kurallarıIntroduction & Syllabus Review of Relevant Concepts
2Edebiyat nedir?
Edebiyatın önemi
Edebiyat türleri
https://www.teachingenglish.org.uk/article/using-literature-introduction
3Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının ElementleriCollie- Slater Chs. 1 & 2
4Düzyazı, Düzyazı Türleri, Düzyazının ElementleriCollie- Slater Chs. 1 & 2
5Edebiyatta Söz SanatlarıCollie- Slater Chs. 3 & 4
6Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an HourIn-class work
7Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - The Story of an HourIn-class work
8Düzyazı Okuma ve Analiz Etme - A Little CloudIn-class work
9Drama, Drama Türleri, Drama UnsurlarıCollie- Slater Ch. 9
10Drama, Drama Türleri, Drama UnsurlarıCollie- Slater Ch. 9
11Drama Okuma ve Analiz EtmeIn-class work
12Drama Okuma ve Analiz EtmeIn-class work
13Drama Okuma ve Analiz EtmeIn-class work
14Konu TekrarıRevision
Kaynak
Collie, J. & Slater, S. (2008) Literature in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press. Greenblatt, S., Abrams, M. H. et.al. (Eds). (2006). The Norton Anthology of English literature (8th edition). New York: W.W. Norton.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08