Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA REHBERLİK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere rehberlik alanını, ilkelerini, hizmet alanlarını ve türlerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,Rehberliğin atnımı ve Tarihçesi,Rehberliğin İlkeleri ve Amaçları,Rehberlikte Yanlış Anlayışlar,Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik,Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişki,Rehberlik Türleri,Meslek Danışmanlığı,Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım,Rehberlikte İletişim,Psikolojik Danışma Yaklaşımları,Özel Eğitimde Rehberlik,Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu,Konu Tekrarı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler rehberliğin tanımını yapar ve tarihçesini açıklar; rehberliğin ilkelerini ve amacına dair iç görü kazanır; rehberliğin öğrenci kişilik hizmetlerindeki yeri ve önemini açıklar; rehberliği eğitimle ilişkilendirir; meslek danışmanlığında yaklaşım türlerine dair bilgi sahibi olur; rehberlikte gelişimsel ve psikolojik danışma yaklaşımlarını açıklar.10, 16, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişDers notu: Dersin genel hatlarıyla tanıtımı
2Rehberliğin atnımı ve TarihçesiTranslating texts at different levels (phrase, sentence, paragraph, longer texts) Various Issues: Politics, Health, Environment, Technology, Artificial Intelligence, Sports, Cinema, Art, Ders notu: Rehberliğin tanımı ve Tarihçesi
3Rehberliğin İlkeleri ve AmaçlarıDers notu: Rehberliğin İlkeleri ve Amaçları
4Rehberlikte Yanlış AnlayışlarDers notu: Rehberlikte Yanlış Anlayışlar
5Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve RehberlikDers notu: Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
6Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişkiders notu: Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişki
7Rehberlik TürleriDers notu: Rehberlik Türleri
8Meslek DanışmanlığıDers notu: Meslek Danışmanlığı
9Rehberlikte Gelişimsel YaklaşımDers notu: Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım
10Rehberlikte İletişimDers notu: Rehberlikte İletişim
11Psikolojik Danışma YaklaşımlarıDers notu: Psikolojik Danışma Yaklaşımları
12Özel Eğitimde RehberlikDers notu: Özel Eğitimde Rehberlik
13Rehberlik Hizmetlerinin OrganizasyonuDers notu: Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu
14Konu Tekrarı Ders notu: Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım
Kaynak
Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Editörler M. Engin Deniz ve Atılgan Erözkan, Pegem Akademi, 2017 Rehberlik- Editörler: Prof. Dr.Sırrı Akbaba ve Doç.Dr.Asude Bilgin. Lisans Yayınları 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6318
Okul Dışı Diğer Faaliyetler166
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)86
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA REHBERLİK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere rehberlik alanını, ilkelerini, hizmet alanlarını ve türlerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş,Rehberliğin atnımı ve Tarihçesi,Rehberliğin İlkeleri ve Amaçları,Rehberlikte Yanlış Anlayışlar,Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik,Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişki,Rehberlik Türleri,Meslek Danışmanlığı,Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım,Rehberlikte İletişim,Psikolojik Danışma Yaklaşımları,Özel Eğitimde Rehberlik,Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu,Konu Tekrarı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler rehberliğin tanımını yapar ve tarihçesini açıklar; rehberliğin ilkelerini ve amacına dair iç görü kazanır; rehberliğin öğrenci kişilik hizmetlerindeki yeri ve önemini açıklar; rehberliği eğitimle ilişkilendirir; meslek danışmanlığında yaklaşım türlerine dair bilgi sahibi olur; rehberlikte gelişimsel ve psikolojik danışma yaklaşımlarını açıklar.10, 16, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse girişDers notu: Dersin genel hatlarıyla tanıtımı
2Rehberliğin atnımı ve TarihçesiTranslating texts at different levels (phrase, sentence, paragraph, longer texts) Various Issues: Politics, Health, Environment, Technology, Artificial Intelligence, Sports, Cinema, Art, Ders notu: Rehberliğin tanımı ve Tarihçesi
3Rehberliğin İlkeleri ve AmaçlarıDers notu: Rehberliğin İlkeleri ve Amaçları
4Rehberlikte Yanlış AnlayışlarDers notu: Rehberlikte Yanlış Anlayışlar
5Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve RehberlikDers notu: Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
6Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişkiders notu: Rehberlik ve Eğitim Arasındaki İlişki
7Rehberlik TürleriDers notu: Rehberlik Türleri
8Meslek DanışmanlığıDers notu: Meslek Danışmanlığı
9Rehberlikte Gelişimsel YaklaşımDers notu: Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım
10Rehberlikte İletişimDers notu: Rehberlikte İletişim
11Psikolojik Danışma YaklaşımlarıDers notu: Psikolojik Danışma Yaklaşımları
12Özel Eğitimde RehberlikDers notu: Özel Eğitimde Rehberlik
13Rehberlik Hizmetlerinin OrganizasyonuDers notu: Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu
14Konu Tekrarı Ders notu: Rehberlikte Gelişimsel Yaklaşım
Kaynak
Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Editörler M. Engin Deniz ve Atılgan Erözkan, Pegem Akademi, 2017 Rehberlik- Editörler: Prof. Dr.Sırrı Akbaba ve Doç.Dr.Asude Bilgin. Lisans Yayınları 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08