Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II-Bahar Dönemi2+6515
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU, Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ, Doç.Dr. Mehdi SOLHİ, Öğr.Gör. Serkan YAR, Dr.Öğr.Üye. Ferit ACAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin dört yıllık lisans eğitimlerin boyunca edindikleri teorik meslek bilgilerini çeşitli özel öğretim yöntem ve tekniklerle uygulamaya dönüştürme, bilgilerini pratiğe geçirme imkanı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dönem içeriğinin tanıtılması,Ders Planı Hazırlama,Yansıtma ve Yansıtıcı Öğretimin Önemi,Öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere yabancı dil öğretimi,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı ,Uluslararası Dil olarak İngilizce Öğretimi,Uygulama Okulunda Sınıf içi Ders Anlatımı ,Farklı Ülkelerde Eğitim Sistemleri,Öğretmen İnanç ve Değerleri,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı,Öğrenci Motivasyonu ve Özerkliği,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı,Görev Temelli Dil Öğretimi ve Uygulaması,Derse dair genel değerlendirme ve geri bildirim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu derste öğretmen adayları okullarda uygulama yaparak öğretmenlik becerilerini sınıflarda geliştirir. 20, 6, 8E
Öğretmen adayları müfredat hakkında fikir sahibi olur ve ders kitaplarını değerlendirerek uygular.20, 6, 8E
Öğretmen adayları, öğretim uygulaması sırasında edindikleri deneyimlerini diğer öğrenciler ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak öğretim yeterliklerini değerlendirir.20, 6, 8E
Öğretmen adayları, sınıf yönetimi, planlama öğretimi ve uygulama konularında beceri ve yeterliliklerini sentezler. 20, 6, 8E
Öğretim Yöntemleri:20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dönem içeriğinin tanıtılmasıİlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 1: (Re)visioning Language Teacher Education.
2Ders Planı Hazırlamaİlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The structure of a language lesson. s.113-128.
3Yansıtma ve Yansıtıcı Öğretimin Önemiİlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The role of the teacher. s.97-112.
4Öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere yabancı dil öğretimiİlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 3: Analyzing Learner Needs.
5Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Interaction in the second language classroom. s.138-158.
6Uluslararası Dil olarak İngilizce Öğretimiİlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). English as an international language. s.5-26.
7Uygulama Okulunda Sınıf içi Ders Anlatımı İlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). Bilingual users of English. s.27-48.
8Farklı Ülkelerde Eğitim Sistemleriİlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 7: (Re)making a Modular Model.
9Öğretmen İnanç ve Değerleriİlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Exploring teachers' beliefs. s.29-51.
10Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımıİlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The nature of language learning activities. s.161-181.
11Öğrenci Motivasyonu ve Özerkliğiİlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 3.2 Analyzing Learner Motivation; Chapter 3.3. Analyzing Learner Autonomy; 3.4. Classroom Implications.
12Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımıİlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Language use in the classroom. s.182-201.
13Görev Temelli Dil Öğretimi ve Uygulamasıİlgili kaynakların okunması. MacKey 2002. Teaching methods and English as an international language. s.103-121.
14Derse dair genel değerlendirme ve geri bildirimİlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). Rethinking goals and approaches. s.125-130.
Kaynak
Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, recognizing, doing, and seeing. Routledge. McKay, S. L. (2002). Teaching English as an international language: Rethinking goals and perspectives. NY: OUP Richards, J. & Lockhart, C. (2012). Reflective Teaching In Second Language Classrooms.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi530150
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1412168
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)440
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(440/30)15
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II-Bahar Dönemi2+6515
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU, Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ, Doç.Dr. Mehdi SOLHİ, Öğr.Gör. Serkan YAR, Dr.Öğr.Üye. Ferit ACAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin dört yıllık lisans eğitimlerin boyunca edindikleri teorik meslek bilgilerini çeşitli özel öğretim yöntem ve tekniklerle uygulamaya dönüştürme, bilgilerini pratiğe geçirme imkanı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dönem içeriğinin tanıtılması,Ders Planı Hazırlama,Yansıtma ve Yansıtıcı Öğretimin Önemi,Öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere yabancı dil öğretimi,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı ,Uluslararası Dil olarak İngilizce Öğretimi,Uygulama Okulunda Sınıf içi Ders Anlatımı ,Farklı Ülkelerde Eğitim Sistemleri,Öğretmen İnanç ve Değerleri,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı,Öğrenci Motivasyonu ve Özerkliği,Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı,Görev Temelli Dil Öğretimi ve Uygulaması,Derse dair genel değerlendirme ve geri bildirim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu derste öğretmen adayları okullarda uygulama yaparak öğretmenlik becerilerini sınıflarda geliştirir. 20, 6, 8E
Öğretmen adayları müfredat hakkında fikir sahibi olur ve ders kitaplarını değerlendirerek uygular.20, 6, 8E
Öğretmen adayları, öğretim uygulaması sırasında edindikleri deneyimlerini diğer öğrenciler ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak öğretim yeterliklerini değerlendirir.20, 6, 8E
Öğretmen adayları, sınıf yönetimi, planlama öğretimi ve uygulama konularında beceri ve yeterliliklerini sentezler. 20, 6, 8E
Öğretim Yöntemleri:20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dönem içeriğinin tanıtılmasıİlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 1: (Re)visioning Language Teacher Education.
2Ders Planı Hazırlamaİlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The structure of a language lesson. s.113-128.
3Yansıtma ve Yansıtıcı Öğretimin Önemiİlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The role of the teacher. s.97-112.
4Öğrenim güçlüğü çeken öğrencilere yabancı dil öğretimiİlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 3: Analyzing Learner Needs.
5Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımı İlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Interaction in the second language classroom. s.138-158.
6Uluslararası Dil olarak İngilizce Öğretimiİlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). English as an international language. s.5-26.
7Uygulama Okulunda Sınıf içi Ders Anlatımı İlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). Bilingual users of English. s.27-48.
8Farklı Ülkelerde Eğitim Sistemleriİlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 7: (Re)making a Modular Model.
9Öğretmen İnanç ve Değerleriİlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Exploring teachers' beliefs. s.29-51.
10Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımıİlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). The nature of language learning activities. s.161-181.
11Öğrenci Motivasyonu ve Özerkliğiİlgili kaynakların okunması. Kumaravadivelu (2012). Chapter 3.2 Analyzing Learner Motivation; Chapter 3.3. Analyzing Learner Autonomy; 3.4. Classroom Implications.
12Uygulama Okulunda Sınıf İçi Ders Anlatımıİlgili kaynakların okunması. Richards & Lockhart (2007). Language use in the classroom. s.182-201.
13Görev Temelli Dil Öğretimi ve Uygulamasıİlgili kaynakların okunması. MacKey 2002. Teaching methods and English as an international language. s.103-121.
14Derse dair genel değerlendirme ve geri bildirimİlgili kaynakların okunması. MacKey (2002). Rethinking goals and approaches. s.125-130.
Kaynak
Kumaravadivelu, B. (2012). Language teacher education for a global society: A modular model for knowing, analyzing, recognizing, doing, and seeing. Routledge. McKay, S. L. (2002). Teaching English as an international language: Rethinking goals and perspectives. NY: OUP Richards, J. & Lockhart, C. (2012). Reflective Teaching In Second Language Classrooms.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08