Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAZMA BECERİLER II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilerin akademik ve resmi yazma becerilerini geliştirmektir. Ayrica analiz etme, ozetleme, referans gosterme, alinti yapma ve resmi mektup cesitleri yazma v.b. gibi becerileri gelistirme amaclanmaktadir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sınıflandırma deneme. Teori. ,Sınıflandırma deneme. Uygulama.,Akademik makale inceleme ve özetleme I ,Akademik makale inceleme ve özetleme II ,Rapor yazma I,Rapor yazma II,Özgeçmis inceleme ve yazma,Açıklayıcı mektup - inceleme ve yazma,İncelemeler. Teori.,İncelemeler. Uygulama.,Resmi Mektuplar.,Şikayet mektubu.
,Resmi olmayan mektuplar. ,E-postalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Akademik ve resmi yazma becerilerini geliştirebilecektir. 2. Düşüncelerini takım/grup çalışmasıyla yaziya dokebilecektir. 3. Dilbilimi, noktalama ve sözdizimi kurallarını düzgün bir şekilde kullanabilecektir. 4. Sözbilim yapılarını anlayabilecektir. 14, 16, 6E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sınıflandırma deneme. Teori. Hafta 1. PPT sunum çalışması
2Sınıflandırma deneme. Uygulama.Hafta 2. PPT sunum çalışması
3Akademik makale inceleme ve özetleme I Hafta 3. PPT sunum çalışması
4Akademik makale inceleme ve özetleme II Hafta 4. PPT sunum çalışması
5Rapor yazma IHafta 5. PPT sunum çalışması
6Rapor yazma IIHafta 6. PPT sunum çalışması
7Özgeçmis inceleme ve yazmaHafta 7. PPT sunum çalışması
8Açıklayıcı mektup - inceleme ve yazmaHafta 8. PPT sunum çalışması
9İncelemeler. Teori.Hafta 9. PPT sunum çalışması
10İncelemeler. Uygulama.Hafta 10. PPT sunum çalışması
11Resmi Mektuplar.Hafta 11. PPT sunum çalışması
12Şikayet mektubu.
Hafta 12. PPT sunum çalışması
13Resmi olmayan mektuplar. Hafta 13. PPT sunum çalışması
14E-postalarHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
Bu derste belirli bir kaynak yoktur. Çesitli akademik makaleler ve resmi mektup çesitleri kullanılacaktır.
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler717
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı7428
Toplam İş Yükü (Saat)91
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAZMA BECERİLER II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilerin akademik ve resmi yazma becerilerini geliştirmektir. Ayrica analiz etme, ozetleme, referans gosterme, alinti yapma ve resmi mektup cesitleri yazma v.b. gibi becerileri gelistirme amaclanmaktadir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sınıflandırma deneme. Teori. ,Sınıflandırma deneme. Uygulama.,Akademik makale inceleme ve özetleme I ,Akademik makale inceleme ve özetleme II ,Rapor yazma I,Rapor yazma II,Özgeçmis inceleme ve yazma,Açıklayıcı mektup - inceleme ve yazma,İncelemeler. Teori.,İncelemeler. Uygulama.,Resmi Mektuplar.,Şikayet mektubu.
,Resmi olmayan mektuplar. ,E-postalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Akademik ve resmi yazma becerilerini geliştirebilecektir. 2. Düşüncelerini takım/grup çalışmasıyla yaziya dokebilecektir. 3. Dilbilimi, noktalama ve sözdizimi kurallarını düzgün bir şekilde kullanabilecektir. 4. Sözbilim yapılarını anlayabilecektir. 14, 16, 6E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sınıflandırma deneme. Teori. Hafta 1. PPT sunum çalışması
2Sınıflandırma deneme. Uygulama.Hafta 2. PPT sunum çalışması
3Akademik makale inceleme ve özetleme I Hafta 3. PPT sunum çalışması
4Akademik makale inceleme ve özetleme II Hafta 4. PPT sunum çalışması
5Rapor yazma IHafta 5. PPT sunum çalışması
6Rapor yazma IIHafta 6. PPT sunum çalışması
7Özgeçmis inceleme ve yazmaHafta 7. PPT sunum çalışması
8Açıklayıcı mektup - inceleme ve yazmaHafta 8. PPT sunum çalışması
9İncelemeler. Teori.Hafta 9. PPT sunum çalışması
10İncelemeler. Uygulama.Hafta 10. PPT sunum çalışması
11Resmi Mektuplar.Hafta 11. PPT sunum çalışması
12Şikayet mektubu.
Hafta 12. PPT sunum çalışması
13Resmi olmayan mektuplar. Hafta 13. PPT sunum çalışması
14E-postalarHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
Bu derste belirli bir kaynak yoktur. Çesitli akademik makaleler ve resmi mektup çesitleri kullanılacaktır.
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08