Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAZMA BECERİLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, öğrenciler: - akademik metinlerin daha iyi okuyucuları olabilecek - akademik yazım sürecini daha iyi anlayabilecek - çeşitli akademik yazı türlerinde daha yetkin hale gelebilecek - teknolojiyi yazma sürecine dahil edebilecek - yapıları, dilleri, varsayımları ve mantıkları için argümanları analiz edebilecek. - Bir kitlenin ihtiyaçlarını ve değerlerini analiz edebilecek - Bir argüman oluşturmada dili etkili kullanabilecek - bilgiyi değerlendirmek ve kullanabilecek - başkalarının argümanlarına etkili cevaplar inşa edebilecek- - yazılı çalışmaları hakkında geri bildirim alabileceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yazmaya giriş. Doğru cümleler yazmak. Akademik yazmanın özellikleri.,Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme,Fikir oluşturma, ön yazma ve düzenleme,Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılık,Paragraf Türleri: Açıklayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları,Paragraf Türleri: Sebep-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları,Paragraf esaslarını gözden geçirme.,İyi paragraflar oluşturma,Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuç,Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri.,Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu.,Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun taslağı. Orijinal öğrenci yazı çalışması.,Sebep-Sonuç kompozisyonu ve organizasyonu. Sebep-Sonuç kompozisyonu örneği.,Sebep-sonuç komposizyonları. Bir sebep-sonuç kompozisyonunun taslağı. Bir sebep-sonuç kompozisyonunda dil kullanımı. Orijinal öğrenci yazı çalışması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders ileri düzey yazma dersidir. Öğrenciler farklı türde uzun denemeler ve paragraflar yazacaklar. Ders ayrıca, özellikle öğrencilerin çeşitli yazılı ödevleri tamamlamak için bilgiye erişme, değerlendirme ve kullanma becerisi gibi bilgi okuryazarlığına da odaklanacaktır. Öğrenciler, izleyici analizinde, eleştirel okuma ve düşünmede ve profesyonel ve akademik amaçlarla yazarak ek pratikler kazanacaklardır. İleri dilbilgisi ve kelime hazinesi kullanarak dil kullanımını geliştireceklerdir.14, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yazmaya giriş. Doğru cümleler yazmak. Akademik yazmanın özellikleri.Elements of great writing. s.2-17
2Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirmeBrainstorming. s.18-31.
3Fikir oluşturma, ön yazma ve düzenlemeFeatures of good writing. s.32-44.
4Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılıkFeatures of good writing. s.44-57.
5Paragraf Türleri: Açıklayıcı Paragraflar, Karşılaştırma ParagraflarıTypes of Paragraphs. s.58-69.
6Paragraf Türleri: Sebep-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma ParagraflarıTypes of Paragraphs. s.69-81.
7Paragraf esaslarını gözden geçirme.Types of Paragraphs. s.58-81.
8İyi paragraflar oluşturmaBuilding better sentences and paragraphs. s. 82-85.
9Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuçMoving from Paragraph to Essay. s.85-88.
10Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri.Classification Essays. s.89-107.
11Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu.Comparison Essays. s.132-144.
12Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun taslağı. Orijinal öğrenci yazı çalışması.Comparison Essays. s.145-155.
13Sebep-Sonuç kompozisyonu ve organizasyonu. Sebep-Sonuç kompozisyonu örneği.Cause-Effect Essays. s.108-118.
14Sebep-sonuç komposizyonları. Bir sebep-sonuç kompozisyonunun taslağı. Bir sebep-sonuç kompozisyonunda dil kullanımı. Orijinal öğrenci yazı çalışması Cause-Effect Essays. s.119-131.
Kaynak
Folse, K. S., Solomon, E. V., Clabeaux D. (2014). Great Writing: From Great Paragraphs to Great Essays (New Edition) - Edition 3. Cengage Learning
Internet

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı212
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAZMA BECERİLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, öğrenciler: - akademik metinlerin daha iyi okuyucuları olabilecek - akademik yazım sürecini daha iyi anlayabilecek - çeşitli akademik yazı türlerinde daha yetkin hale gelebilecek - teknolojiyi yazma sürecine dahil edebilecek - yapıları, dilleri, varsayımları ve mantıkları için argümanları analiz edebilecek. - Bir kitlenin ihtiyaçlarını ve değerlerini analiz edebilecek - Bir argüman oluşturmada dili etkili kullanabilecek - bilgiyi değerlendirmek ve kullanabilecek - başkalarının argümanlarına etkili cevaplar inşa edebilecek- - yazılı çalışmaları hakkında geri bildirim alabileceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yazmaya giriş. Doğru cümleler yazmak. Akademik yazmanın özellikleri.,Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme,Fikir oluşturma, ön yazma ve düzenleme,Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılık,Paragraf Türleri: Açıklayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları,Paragraf Türleri: Sebep-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları,Paragraf esaslarını gözden geçirme.,İyi paragraflar oluşturma,Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuç,Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri.,Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu.,Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun taslağı. Orijinal öğrenci yazı çalışması.,Sebep-Sonuç kompozisyonu ve organizasyonu. Sebep-Sonuç kompozisyonu örneği.,Sebep-sonuç komposizyonları. Bir sebep-sonuç kompozisyonunun taslağı. Bir sebep-sonuç kompozisyonunda dil kullanımı. Orijinal öğrenci yazı çalışması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders ileri düzey yazma dersidir. Öğrenciler farklı türde uzun denemeler ve paragraflar yazacaklar. Ders ayrıca, özellikle öğrencilerin çeşitli yazılı ödevleri tamamlamak için bilgiye erişme, değerlendirme ve kullanma becerisi gibi bilgi okuryazarlığına da odaklanacaktır. Öğrenciler, izleyici analizinde, eleştirel okuma ve düşünmede ve profesyonel ve akademik amaçlarla yazarak ek pratikler kazanacaklardır. İleri dilbilgisi ve kelime hazinesi kullanarak dil kullanımını geliştireceklerdir.14, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yazmaya giriş. Doğru cümleler yazmak. Akademik yazmanın özellikleri.Elements of great writing. s.2-17
2Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirmeBrainstorming. s.18-31.
3Fikir oluşturma, ön yazma ve düzenlemeFeatures of good writing. s.32-44.
4Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılıkFeatures of good writing. s.44-57.
5Paragraf Türleri: Açıklayıcı Paragraflar, Karşılaştırma ParagraflarıTypes of Paragraphs. s.58-69.
6Paragraf Türleri: Sebep-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma ParagraflarıTypes of Paragraphs. s.69-81.
7Paragraf esaslarını gözden geçirme.Types of Paragraphs. s.58-81.
8İyi paragraflar oluşturmaBuilding better sentences and paragraphs. s. 82-85.
9Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuçMoving from Paragraph to Essay. s.85-88.
10Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri.Classification Essays. s.89-107.
11Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu.Comparison Essays. s.132-144.
12Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun taslağı. Orijinal öğrenci yazı çalışması.Comparison Essays. s.145-155.
13Sebep-Sonuç kompozisyonu ve organizasyonu. Sebep-Sonuç kompozisyonu örneği.Cause-Effect Essays. s.108-118.
14Sebep-sonuç komposizyonları. Bir sebep-sonuç kompozisyonunun taslağı. Bir sebep-sonuç kompozisyonunda dil kullanımı. Orijinal öğrenci yazı çalışması Cause-Effect Essays. s.119-131.
Kaynak
Folse, K. S., Solomon, E. V., Clabeaux D. (2014). Great Writing: From Great Paragraphs to Great Essays (New Edition) - Edition 3. Cengage Learning
Internet

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08