Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAZMA BECERİLERİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Irina SHELENKOVA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Irina SHELENKOVA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrenciler: - akademik metinlerin daha iyi okuyucuları olabilecek - akademik yazım sürecini daha iyi anlayabilecek - çeşitli akademik yazı türlerinde daha yetkin hale gelebilecek - teknolojiyi yazma sürecine dahil edebilecek - yapıları, dilleri, varsayımları ve mantıkları için argümanları analiz edebilecek. - Bir kitlenin ihtiyaçlarını ve değerlerini analiz edebilecek - Bir argüman oluşturmada dili etkili kullanabilecek - bilgiyi değerlendirmek ve kullanabilecek - başkalarının argümanlarına etkili cevaplar inşa edebilecek- - yazılı çalışmaları hakkında geri bildirim alabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yazmaya giriş. Doğru cümleler yazmak. Akademik yazmanın özellikleri.,Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme,Fikir oluşturma, ön yazma ve düzenleme,Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılık,Paragraf Türleri: Açıklayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları,Paragraf Türleri: Sebep-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları,Paragraf esaslarını gözden geçirme.,İyi paragraflar oluşturma,Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuç,Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri.,Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu.,Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun taslağı. Orijinal öğrenci yazı çalışması.,Sebep-Sonuç kompozisyonu ve organizasyonu. Sebep-Sonuç kompozisyonu örneği.,Sebep-sonuç komposizyonları. Bir sebep-sonuç kompozisyonunun taslağı. Bir sebep-sonuç kompozisyonunda dil kullanımı. Orijinal öğrenci yazı çalışması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders ileri düzey yazma dersidir. Öğrenciler farklı türde uzun denemeler ve paragraflar yazacaklar. Ders ayrıca, özellikle öğrencilerin çeşitli yazılı ödevleri tamamlamak için bilgiye erişme, değerlendirme ve kullanma becerisi gibi bilgi okuryazarlığına da odaklanacaktır. Öğrenciler, izleyici analizinde, eleştirel okuma ve düşünmede ve profesyonel ve akademik amaçlarla yazarak ek pratikler kazanacaklardır. İleri dilbilgisi ve kelime hazinesi kullanarak dil kullanımını geliştireceklerdir. | 14, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazmaya giriş. Doğru cümleler yazmak. Akademik yazmanın özellikleri. | Elements of great writing. s.2-17 |
2 | Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme | Brainstorming. s.18-31. |
3 | Fikir oluşturma, ön yazma ve düzenleme | Features of good writing. s.32-44. |
4 | Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılık | Features of good writing. s.44-57. |
5 | Paragraf Türleri: Açıklayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları | Types of Paragraphs. s.58-69. |
6 | Paragraf Türleri: Sebep-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları | Types of Paragraphs. s.69-81. |
7 | Paragraf esaslarını gözden geçirme. | Types of Paragraphs. s.58-81. |
8 | İyi paragraflar oluşturma | Building better sentences and paragraphs. s. 82-85. |
9 | Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuç | Moving from Paragraph to Essay. s.85-88. |
10 | Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri. | Classification Essays. s.89-107. |
11 | Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu. | Comparison Essays. s.132-144. |
12 | Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun taslağı. Orijinal öğrenci yazı çalışması. | Comparison Essays. s.145-155. |
13 | Sebep-Sonuç kompozisyonu ve organizasyonu. Sebep-Sonuç kompozisyonu örneği. | Cause-Effect Essays. s.108-118. |
14 | Sebep-sonuç komposizyonları. Bir sebep-sonuç kompozisyonunun taslağı. Bir sebep-sonuç kompozisyonunda dil kullanımı. Orijinal öğrenci yazı çalışması | Cause-Effect Essays. s.119-131. |
Kaynak |
Folse, K. S., Solomon, E. V., Clabeaux D. (2014). Great Writing: From Great Paragraphs to Great Essays (New Edition) - Edition 3. Cengage Learning |
Internet |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 1 | 2 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAZMA BECERİLERİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Irina SHELENKOVA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Irina SHELENKOVA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrenciler: - akademik metinlerin daha iyi okuyucuları olabilecek - akademik yazım sürecini daha iyi anlayabilecek - çeşitli akademik yazı türlerinde daha yetkin hale gelebilecek - teknolojiyi yazma sürecine dahil edebilecek - yapıları, dilleri, varsayımları ve mantıkları için argümanları analiz edebilecek. - Bir kitlenin ihtiyaçlarını ve değerlerini analiz edebilecek - Bir argüman oluşturmada dili etkili kullanabilecek - bilgiyi değerlendirmek ve kullanabilecek - başkalarının argümanlarına etkili cevaplar inşa edebilecek- - yazılı çalışmaları hakkında geri bildirim alabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yazmaya giriş. Doğru cümleler yazmak. Akademik yazmanın özellikleri.,Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme,Fikir oluşturma, ön yazma ve düzenleme,Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılık,Paragraf Türleri: Açıklayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları,Paragraf Türleri: Sebep-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları,Paragraf esaslarını gözden geçirme.,İyi paragraflar oluşturma,Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuç,Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri.,Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu.,Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun taslağı. Orijinal öğrenci yazı çalışması.,Sebep-Sonuç kompozisyonu ve organizasyonu. Sebep-Sonuç kompozisyonu örneği.,Sebep-sonuç komposizyonları. Bir sebep-sonuç kompozisyonunun taslağı. Bir sebep-sonuç kompozisyonunda dil kullanımı. Orijinal öğrenci yazı çalışması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders ileri düzey yazma dersidir. Öğrenciler farklı türde uzun denemeler ve paragraflar yazacaklar. Ders ayrıca, özellikle öğrencilerin çeşitli yazılı ödevleri tamamlamak için bilgiye erişme, değerlendirme ve kullanma becerisi gibi bilgi okuryazarlığına da odaklanacaktır. Öğrenciler, izleyici analizinde, eleştirel okuma ve düşünmede ve profesyonel ve akademik amaçlarla yazarak ek pratikler kazanacaklardır. İleri dilbilgisi ve kelime hazinesi kullanarak dil kullanımını geliştireceklerdir. | 14, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazmaya giriş. Doğru cümleler yazmak. Akademik yazmanın özellikleri. | Elements of great writing. s.2-17 |
2 | Yazma süreci: Fikirleri oluşturma, not alma, düzenleme, taslak hazırlama, gözden geçirme | Brainstorming. s.18-31. |
3 | Fikir oluşturma, ön yazma ve düzenleme | Features of good writing. s.32-44. |
4 | Paragraf nedir? Konu cümlesi, destekleyici fikirler, tutarlılık | Features of good writing. s.44-57. |
5 | Paragraf Türleri: Açıklayıcı Paragraflar, Karşılaştırma Paragrafları | Types of Paragraphs. s.58-69. |
6 | Paragraf Türleri: Sebep-Sonuç Paragrafları, Sınıflandırma Paragrafları | Types of Paragraphs. s.69-81. |
7 | Paragraf esaslarını gözden geçirme. | Types of Paragraphs. s.58-81. |
8 | İyi paragraflar oluşturma | Building better sentences and paragraphs. s. 82-85. |
9 | Kompozisyona giriş. Ana fikir cümlesi, giriş, gelişim paragrafları, sonuç | Moving from Paragraph to Essay. s.85-88. |
10 | Açıklayıcı kompozisyon. Detayların ve örneklerin organizasyonu. Geçiş sözcükleri ve sözcük öbekleri. | Classification Essays. s.89-107. |
11 | Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun organizasyonu. Örnek karşılaştırma kompozisyonu. | Comparison Essays. s.132-144. |
12 | Karşılaştırma kompozisyonu. Bir karşılaştırma kompozisyonunun taslağı. Orijinal öğrenci yazı çalışması. | Comparison Essays. s.145-155. |
13 | Sebep-Sonuç kompozisyonu ve organizasyonu. Sebep-Sonuç kompozisyonu örneği. | Cause-Effect Essays. s.108-118. |
14 | Sebep-sonuç komposizyonları. Bir sebep-sonuç kompozisyonunun taslağı. Bir sebep-sonuç kompozisyonunda dil kullanımı. Orijinal öğrenci yazı çalışması | Cause-Effect Essays. s.119-131. |
Kaynak |
Folse, K. S., Solomon, E. V., Clabeaux D. (2014). Great Writing: From Great Paragraphs to Great Essays (New Edition) - Edition 3. Cengage Learning |
Internet |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |