Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUMA BECERİLERİ II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenci şunları yapabilecek: 1.1 Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. 1.2 Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. 1.3 Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. 1.4 Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. 2.1 Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. 2.2 Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. 2.3 Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. 3.1 Yabancı kelimeleri tanımlama. 3.2 Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. 3.3 Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı, ders kuralları,Okuma Parçası 1: Metinde konu ve ana fikir,Okuma Parçası 2: Ana fikirlerin detaylarla desteklenmesi,Okuma Parçası 3: Metni Değerlendirme; Gerçek / Fikir-düşünce Ayrımı,Okuma Parçası 4: Metni değerlendirme. Gerçek, fikir, gerekçeli yargı ve bilgi ayrımı,Okuma Parçası 5: Metni Belirleme ve Değerlendirme: Yorum ve Çıkarım,Okuma Parçası 6: Metni Değerlendirme: Tümevarımlı ve Tümdengelimli Akıl Yürütme, Mantık Hataları,Yarıyıl Sınavı,Okuma Parçası 7: Önemli noktaları ve detayları belirlemek için metin özelliklerini analiz etme,Okuma Parçası 8: Metin Türlerini Tanıma,Okuma Parçası 9: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Okuma Parçası 10: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Okuma Parçası 11: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Konu/Kelime Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İleri Düzey Okuma 2 dersi öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır.10, 16, 6E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı, ders kurallarıHafta 1. PPT sunum çalışması
2Okuma Parçası 1: Metinde konu ve ana fikirJ. Slaght, (2012) Using waste, Swedish city cuts its fossil fuel use (1), pages 8 and 9 from the Source Book.
3Okuma Parçası 2: Ana fikirlerin detaylarla desteklenmesiJ. Slaght, (2012) "Using waste, Swedish city cuts its fossil fuel use (2), pp. 10-11 from the Source Book.
4Okuma Parçası 3: Metni Değerlendirme; Gerçek / Fikir-düşünce Ayrımı J. Slaght, (2012) "Is business bad for science?", pp. 14-16 from the Source Book.
5Okuma Parçası 4: Metni değerlendirme. Gerçek, fikir, gerekçeli yargı ve bilgi ayrımıJ. Slaght, (2012) "Growing Grey", pp. 17-20 from the Source Book.
6Okuma Parçası 5: Metni Belirleme ve Değerlendirme: Yorum ve ÇıkarımJ. Slaght, (2012) "Background and origins of people management", pp. 40-42 from the Source Book.
7Okuma Parçası 6: Metni Değerlendirme: Tümevarımlı ve Tümdengelimli Akıl Yürütme, Mantık HatalarıJ. Slaght, (2012) "Background and origins of people management", pp. 40-42 from the Source Book.
8Yarıyıl SınavıHafta 8. PPT sunum çalışması
9Okuma Parçası 7: Önemli noktaları ve detayları belirlemek için metin özelliklerini analiz etmeJ. Slaght, (2012) "Material Diversity", pp. 45-48 from the Source Book.
10Okuma Parçası 8: Metin Türlerini TanımaJ. Slaght, (2012) "The Future of Eco-Fashion", pp. 52-54 from the Source Book.
11Okuma Parçası 9: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / TartışmaJ. Slaght, (2012) "Mental Epidemic", pp. 57-59 from the Source Book.
12Okuma Parçası 10: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / TartışmaHafta 12. PPT sunum çalışması
13Okuma Parçası 11: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / TartışmaHafta 13. PPT sunum çalışması
14Konu/Kelime TekrarıHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
J. Slaght (2012), English for Academic Study: Reading, Garnet Education, UK
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı212
Toplam İş Yükü (Saat)52
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUMA BECERİLERİ II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenci şunları yapabilecek: 1.1 Ana fikirleri, destekleyici detayları ve mantıksal veya anlatı dizilerini tanımlayarak bir pasajın anlamını tespit etme. 1.2 Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri tanıma. 1.3 Bir metinde sunulan fikirleri, onların mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini belirleyerek değerlendirme. 1.4 Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları belirleyerek değerlendirme. Bir metindeki gerçekler ve görüşler arasındaki farkı ayırt etme. 2.1 Dilsel özelliklerinin ve edebi araçlarının analizi yoluyla edebi metnin tonunu, modunu ve sesini tanımlama. 2.2 Bir edebi metnin temasını ve biçimsel unsurlar tarafından somutlaşan biçimlerini tanımlama. 2.3 Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi genel anlamsal özellikleri tanımlama ve analiz etme. 3.1 Yabancı kelimeleri tanımlama. 3.2 Gerçekleri bulma ve bir metnin ayrıntılarını ayırt etme. 3.3 Bir metinden belirli bilgileri ve detayları saklama.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ders programı, ders kuralları,Okuma Parçası 1: Metinde konu ve ana fikir,Okuma Parçası 2: Ana fikirlerin detaylarla desteklenmesi,Okuma Parçası 3: Metni Değerlendirme; Gerçek / Fikir-düşünce Ayrımı,Okuma Parçası 4: Metni değerlendirme. Gerçek, fikir, gerekçeli yargı ve bilgi ayrımı,Okuma Parçası 5: Metni Belirleme ve Değerlendirme: Yorum ve Çıkarım,Okuma Parçası 6: Metni Değerlendirme: Tümevarımlı ve Tümdengelimli Akıl Yürütme, Mantık Hataları,Yarıyıl Sınavı,Okuma Parçası 7: Önemli noktaları ve detayları belirlemek için metin özelliklerini analiz etme,Okuma Parçası 8: Metin Türlerini Tanıma,Okuma Parçası 9: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Okuma Parçası 10: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Okuma Parçası 11: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / Tartışma,Konu/Kelime Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İleri Düzey Okuma 2 dersi öğrencilerin eleştirel okuma ve düşünme becerilerini iyileştirmek, analitik, çıkarımsal ve değerlendirmeci kavrayışlarını arttırmak, kelime becerilerini genişletmek ve akademik disiplinlerarası kullanmak üzere etkili çalışma stratejileri edinmeleri için tasarlanmıştır.10, 16, 6E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ders programı, ders kurallarıHafta 1. PPT sunum çalışması
2Okuma Parçası 1: Metinde konu ve ana fikirJ. Slaght, (2012) Using waste, Swedish city cuts its fossil fuel use (1), pages 8 and 9 from the Source Book.
3Okuma Parçası 2: Ana fikirlerin detaylarla desteklenmesiJ. Slaght, (2012) "Using waste, Swedish city cuts its fossil fuel use (2), pp. 10-11 from the Source Book.
4Okuma Parçası 3: Metni Değerlendirme; Gerçek / Fikir-düşünce Ayrımı J. Slaght, (2012) "Is business bad for science?", pp. 14-16 from the Source Book.
5Okuma Parçası 4: Metni değerlendirme. Gerçek, fikir, gerekçeli yargı ve bilgi ayrımıJ. Slaght, (2012) "Growing Grey", pp. 17-20 from the Source Book.
6Okuma Parçası 5: Metni Belirleme ve Değerlendirme: Yorum ve ÇıkarımJ. Slaght, (2012) "Background and origins of people management", pp. 40-42 from the Source Book.
7Okuma Parçası 6: Metni Değerlendirme: Tümevarımlı ve Tümdengelimli Akıl Yürütme, Mantık HatalarıJ. Slaght, (2012) "Background and origins of people management", pp. 40-42 from the Source Book.
8Yarıyıl SınavıHafta 8. PPT sunum çalışması
9Okuma Parçası 7: Önemli noktaları ve detayları belirlemek için metin özelliklerini analiz etmeJ. Slaght, (2012) "Material Diversity", pp. 45-48 from the Source Book.
10Okuma Parçası 8: Metin Türlerini TanımaJ. Slaght, (2012) "The Future of Eco-Fashion", pp. 52-54 from the Source Book.
11Okuma Parçası 9: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / TartışmaJ. Slaght, (2012) "Mental Epidemic", pp. 57-59 from the Source Book.
12Okuma Parçası 10: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / TartışmaHafta 12. PPT sunum çalışması
13Okuma Parçası 11: Metin Analizi; Anlama, Kelime Kontrolü, Eleştirel Düşünme / TartışmaHafta 13. PPT sunum çalışması
14Konu/Kelime TekrarıHafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
J. Slaght (2012), English for Academic Study: Reading, Garnet Education, UK
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08