Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİNLEME VE SESLETİM I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin YardımcılarıTactics for Listening (Developing) Tactics for Listening (Expanding)
Dersin AmacıBu dersin amacı hedef dilin seslerini doğru bir şekilde kullanmak ve dinleme becerilerine etkin şekilde geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersini tanıtımı ve giriş ,Tactics for listening developing (ünite 1-4)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler),Tactics for listening developing (ünite 5-8)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) ,Tactics for listening developing (ünite 9-12)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) ,Tactics for listening developing (ünite 13-16)
Fonotik Çalışmaları (ünlüler),Tactics for listening developing (ünite 17-20)
Fonotik Çalışmaları (ünlüler),Tactics for listening developing (ünite 21-24)
Fonotik Çalışmaları (Diphthongs),Tekrarlama ve ekstra dinleme aktiviteleri,Tactics for listening expanding (ünite 1-4)
Fonotik Çalışmaları,Tactics for listening expanding (ünite 5-8)
Ödev: Tactics for listening expanding (units 9-12)
,Tactics for listening expanding (ünite 13-16)
Fonotik Çalışmaları
,Tactics for listening expanding (ünite 17-20)
Fonotik alıştırmalar ,Tactics for listening expanding (ünite 21-24)
Fonotik alıştırmalar ,Ekstra dinleme aktiviteleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci hedef dilin seslerini etkin şekilde kullanabilecek, İngilizce'de kullanılan fonetik alfabeye öğrenerek kelimeleri doğru telaffuz etmeyi öğrenecektir, ve dinleme becerilerini geliştirerek, hedef dilde dinlediğini materyalleri daha iyi anlayacaktır.10, 6, 9D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersini tanıtımı ve giriş Farklı dinleme becerileri üzerine bir PowerPoint sunusu hazırlamak
2Tactics for listening developing (ünite 1-4)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler)
İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunusu hazırlamak
3Tactics for listening developing (ünite 5-8)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler)
-İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
4Tactics for listening developing (ünite 9-12)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler)
-İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
5Tactics for listening developing (ünite 13-16)
Fonotik Çalışmaları (ünlüler)
-İngilizce ünlülerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
6Tactics for listening developing (ünite 17-20)
Fonotik Çalışmaları (ünlüler)
-İngilizce ünlülerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
7Tactics for listening developing (ünite 21-24)
Fonotik Çalışmaları (Diphthongs)
-İngilizce diphthongların telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
8Tekrarlama ve ekstra dinleme aktiviteleri-Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
9Tactics for listening expanding (ünite 1-4)
Fonotik Çalışmaları
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama - Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
10Tactics for listening expanding (ünite 5-8)
Ödev: Tactics for listening expanding (units 9-12)
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
11Tactics for listening expanding (ünite 13-16)
Fonotik Çalışmaları
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
12Tactics for listening expanding (ünite 17-20)
Fonotik alıştırmalar
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
13Tactics for listening expanding (ünite 21-24)
Fonotik alıştırmalar
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
14Ekstra dinleme aktiviteleri-Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
Kaynak
Tactics for Listening (Developing) Tactics for Listening (Expanding) British Council Websitesi
Passages İngilizce ders kitabı I Farklı IELTS dinleme materyali

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi326
Okul Dışı Diğer Faaliyetler111
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİNLEME VE SESLETİM I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin YardımcılarıTactics for Listening (Developing) Tactics for Listening (Expanding)
Dersin AmacıBu dersin amacı hedef dilin seslerini doğru bir şekilde kullanmak ve dinleme becerilerine etkin şekilde geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersini tanıtımı ve giriş ,Tactics for listening developing (ünite 1-4)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler),Tactics for listening developing (ünite 5-8)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) ,Tactics for listening developing (ünite 9-12)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler) ,Tactics for listening developing (ünite 13-16)
Fonotik Çalışmaları (ünlüler),Tactics for listening developing (ünite 17-20)
Fonotik Çalışmaları (ünlüler),Tactics for listening developing (ünite 21-24)
Fonotik Çalışmaları (Diphthongs),Tekrarlama ve ekstra dinleme aktiviteleri,Tactics for listening expanding (ünite 1-4)
Fonotik Çalışmaları,Tactics for listening expanding (ünite 5-8)
Ödev: Tactics for listening expanding (units 9-12)
,Tactics for listening expanding (ünite 13-16)
Fonotik Çalışmaları
,Tactics for listening expanding (ünite 17-20)
Fonotik alıştırmalar ,Tactics for listening expanding (ünite 21-24)
Fonotik alıştırmalar ,Ekstra dinleme aktiviteleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci hedef dilin seslerini etkin şekilde kullanabilecek, İngilizce'de kullanılan fonetik alfabeye öğrenerek kelimeleri doğru telaffuz etmeyi öğrenecektir, ve dinleme becerilerini geliştirerek, hedef dilde dinlediğini materyalleri daha iyi anlayacaktır.10, 6, 9D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersini tanıtımı ve giriş Farklı dinleme becerileri üzerine bir PowerPoint sunusu hazırlamak
2Tactics for listening developing (ünite 1-4)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler)
İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunusu hazırlamak
3Tactics for listening developing (ünite 5-8)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler)
-İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
4Tactics for listening developing (ünite 9-12)
Fonotik Çalışmaları (ünsüzler)
-İngilizce ünsüzlerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
5Tactics for listening developing (ünite 13-16)
Fonotik Çalışmaları (ünlüler)
-İngilizce ünlülerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
6Tactics for listening developing (ünite 17-20)
Fonotik Çalışmaları (ünlüler)
-İngilizce ünlülerin telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
7Tactics for listening developing (ünite 21-24)
Fonotik Çalışmaları (Diphthongs)
-İngilizce diphthongların telaffuzu üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlamak -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
8Tekrarlama ve ekstra dinleme aktiviteleri-Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
9Tactics for listening expanding (ünite 1-4)
Fonotik Çalışmaları
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama - Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
10Tactics for listening expanding (ünite 5-8)
Ödev: Tactics for listening expanding (units 9-12)
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
11Tactics for listening expanding (ünite 13-16)
Fonotik Çalışmaları
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
12Tactics for listening expanding (ünite 17-20)
Fonotik alıştırmalar
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
13Tactics for listening expanding (ünite 21-24)
Fonotik alıştırmalar
- Telaffuz pratiği üzerine bir PowerPoint sunumu hazırlama -Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
14Ekstra dinleme aktiviteleri-Ön dinleme, dinleme ve dinleme sonrası etkinliklerin hazırlanması
Kaynak
Tactics for Listening (Developing) Tactics for Listening (Expanding) British Council Websitesi
Passages İngilizce ders kitabı I Farklı IELTS dinleme materyali

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08