Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAmaç, öğrencileri kelime oluşturmanın temellerinden başlayarak kelimelerin nasıl anlam taşıdığına kadar getirmektir. Kurs boyunca öğrenciler, kelimelerin diğer kelimelerle nasıl ilişki kurduğuna, dilbilgisi ile nasıl etkileşimde bulunduklarına, birbirlerini nasıl çektiklerine ve gruplar halinde nasıl toplandıklarına, konuşma ve yazılı metinlerde nasıl işlediklerine, nasıl öğrendiğimize, nasıl öğrettiklerimize ve toplumda nasıl kullandığımıza, değiştirdiğimize ve tekrar oluşturduğumuza bakarlar. Kurs, her konuyla ilgili arka plan bilgisini ve teoriyi sağlar, kelime dağarcığıyla ilgili farklı yönlerde öğrencilerin karşılaşacağı sorunları belirler ve teoriyi öğretimde nasıl uygulayabileceğimiz ve zorlukları nasıl ele alabileceğimiz konusunda bir tartışma sunar.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Anlam ve organizasyon,Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Kelime formu ve gramer bilgisi,Eşdizimler,Çok Kelimeli Öğeler,Kelime İlişkileri. Bunun hakkında ne biliyoruz?,Kelime İlişkileri. Nasıl öğreteceğiz?,Metin ve söylemdeki kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz? ,Metin ve söylemdeki kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?,Zihindeki kelimeler ,Toplumdaki Kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz?,Toplumdaki Kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?,Kelime öğretmek ve öğrenmek ,Konu Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oğrenciler, sözcüksel öğeler ve yapısal formlar arasındaki ilişkiyi nasıl belirleyeceklerine dair bilgilerini sınıflandırabilecekler. 6, 9E, F
Öğrenciler, İngilizce kelime bilgisini değerlendirmek için test türlerini belirler ve uygular.12, 16, 9H
Öğrenciler, öğrenilen deyimleri, öbek fiilleri ve kelime dağarcığını öğretmek için öğretim tekniklerini etkili bir şekilde kullanir.16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişHafta 1. PPT sunum çalışması
2Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Anlam ve organizasyonN. Schmitt, (2000) 22-44
3Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Kelime formu ve gramer bilgisiN. Schmitt, (2000) 45-66
4EşdizimlerM. McCarthy, A. O'Keeffe, S. Walsh, (2010) 28-38
5Çok Kelimeli ÖğelerN. Schmitt, (2000) 96-102
6Kelime İlişkileri. Bunun hakkında ne biliyoruz?Hafta 6. PPT sunum çalışması
7Kelime İlişkileri. Nasıl öğreteceğiz?Hafta 7. PPT sunum çalışması
8Metin ve söylemdeki kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz? Hafta 8. PPT sunum çalışması
9Metin ve söylemdeki kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?N. Schmitt, (2000) 102-113
10Zihindeki kelimeler N. Schmitt, (2000) 116-132
11Toplumdaki Kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz?Hafta 11. PPT sunum çalışması
12Toplumdaki Kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?Hafta 12. PPT sunum çalışması
13Kelime öğretmek ve öğrenmek N. Schmitt, (2000) 142-162
14Konu TekrarıHafta 1.-14. PPT sunum çalışması
Kaynak
1. Stockwell, R. & D. Minkova (2003). English Words: History and Structure, CUP, Cambridge, UK 2. M. McCarthy, A. O'Keeffe, S. Walsh (2010). Vocabulary Matrix: Understanding, Learning, Teaching, Heinle, Cengage Learning, UK 3. N. Schmitt (2000), Vocabulary in Language Teaching, CUP, Cambridge, UK
Haftalık PPT kaynakları Weekly PPT study materials.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4624
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4416
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer2816
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Irina SHELENKOVA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAmaç, öğrencileri kelime oluşturmanın temellerinden başlayarak kelimelerin nasıl anlam taşıdığına kadar getirmektir. Kurs boyunca öğrenciler, kelimelerin diğer kelimelerle nasıl ilişki kurduğuna, dilbilgisi ile nasıl etkileşimde bulunduklarına, birbirlerini nasıl çektiklerine ve gruplar halinde nasıl toplandıklarına, konuşma ve yazılı metinlerde nasıl işlediklerine, nasıl öğrendiğimize, nasıl öğrettiklerimize ve toplumda nasıl kullandığımıza, değiştirdiğimize ve tekrar oluşturduğumuza bakarlar. Kurs, her konuyla ilgili arka plan bilgisini ve teoriyi sağlar, kelime dağarcığıyla ilgili farklı yönlerde öğrencilerin karşılaşacağı sorunları belirler ve teoriyi öğretimde nasıl uygulayabileceğimiz ve zorlukları nasıl ele alabileceğimiz konusunda bir tartışma sunar.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Anlam ve organizasyon,Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Kelime formu ve gramer bilgisi,Eşdizimler,Çok Kelimeli Öğeler,Kelime İlişkileri. Bunun hakkında ne biliyoruz?,Kelime İlişkileri. Nasıl öğreteceğiz?,Metin ve söylemdeki kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz? ,Metin ve söylemdeki kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?,Zihindeki kelimeler ,Toplumdaki Kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz?,Toplumdaki Kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?,Kelime öğretmek ve öğrenmek ,Konu Tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oğrenciler, sözcüksel öğeler ve yapısal formlar arasındaki ilişkiyi nasıl belirleyeceklerine dair bilgilerini sınıflandırabilecekler. 6, 9E, F
Öğrenciler, İngilizce kelime bilgisini değerlendirmek için test türlerini belirler ve uygular.12, 16, 9H
Öğrenciler, öğrenilen deyimleri, öbek fiilleri ve kelime dağarcığını öğretmek için öğretim tekniklerini etkili bir şekilde kullanir.16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişHafta 1. PPT sunum çalışması
2Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Anlam ve organizasyonN. Schmitt, (2000) 22-44
3Bir kelimeyi bilmenin yönleri: Kelime formu ve gramer bilgisiN. Schmitt, (2000) 45-66
4EşdizimlerM. McCarthy, A. O'Keeffe, S. Walsh, (2010) 28-38
5Çok Kelimeli ÖğelerN. Schmitt, (2000) 96-102
6Kelime İlişkileri. Bunun hakkında ne biliyoruz?Hafta 6. PPT sunum çalışması
7Kelime İlişkileri. Nasıl öğreteceğiz?Hafta 7. PPT sunum çalışması
8Metin ve söylemdeki kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz? Hafta 8. PPT sunum çalışması
9Metin ve söylemdeki kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?N. Schmitt, (2000) 102-113
10Zihindeki kelimeler N. Schmitt, (2000) 116-132
11Toplumdaki Kelimeler. Bunun hakkında ne biliyoruz?Hafta 11. PPT sunum çalışması
12Toplumdaki Kelimeler. Nasıl öğreteceğiz?Hafta 12. PPT sunum çalışması
13Kelime öğretmek ve öğrenmek N. Schmitt, (2000) 142-162
14Konu TekrarıHafta 1.-14. PPT sunum çalışması
Kaynak
1. Stockwell, R. & D. Minkova (2003). English Words: History and Structure, CUP, Cambridge, UK 2. M. McCarthy, A. O'Keeffe, S. Walsh (2010). Vocabulary Matrix: Understanding, Learning, Teaching, Heinle, Cengage Learning, UK 3. N. Schmitt (2000), Vocabulary in Language Teaching, CUP, Cambridge, UK
Haftalık PPT kaynakları Weekly PPT study materials.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08