Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKRO ÖĞRETİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, rol ve davranışları, yaparak yaşayarak öğrenme yoluyla kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanitimi ve Tanisma,İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir?,Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim,Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim,Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Yazma becerisi öğretimi -Mikro öğretim,Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Dönem Sonu Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler kısa süreler halinde ders planı hazırlar.6, 8F, H
Öğrenciler hazırladıkları ders planlarını sınıf ortamında sunar. 15, 5H
Ögretim yöntemleri ve tekniklerini tanımlar. 15, 5H
Geri dönüt alma ve yorumlama becerisi geliştirir.15, 5H
Ders materyali araştırır, geliştirir ve kullanır. 15, 8H
Öğretim Yöntemleri:15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanitimi ve TanismaDers tanıtımı için bir makale okunacak
2İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir?İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir? ders notları-makale
3Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretimDers notları Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim
4Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretimDinleme beceerisi üzerine bir makale tartışması
5Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretimDers notları Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim
6Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretimOkuma Becerisi kazanmada mikro öğretim ders notları
7Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretimÖrnek Okuma Becerisi Öğretimi öğretimi için plan hazırlama
8Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretimDilbilgisi öğretimi mikro öğretim ders notları
9Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretimkelime öğretimi - Mikro öğretim ders notları
10Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretimDers notları Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim
11Yazma becerisi öğretimi -Mikro öğretimDers notları Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim
12Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretimDers notları Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim
13Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretimDers notları Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim
14Dönem Sonu DeğerlendirmeMikro teaching konusunda literatute tarama
Kaynak
- Davis, B. (1993) Tools for teaching. Jossey-Bass. - Forsyth, D. (2004) The professor’s guide to teaching: Psychological principles and practice. American Psychological Association.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati14228
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme12224
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer248
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı10440
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKRO ÖĞRETİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, rol ve davranışları, yaparak yaşayarak öğrenme yoluyla kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanitimi ve Tanisma,İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir?,Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim,Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim,Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretim,Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Yazma becerisi öğretimi -Mikro öğretim,Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim,Dönem Sonu Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler kısa süreler halinde ders planı hazırlar.6, 8F, H
Öğrenciler hazırladıkları ders planlarını sınıf ortamında sunar. 15, 5H
Ögretim yöntemleri ve tekniklerini tanımlar. 15, 5H
Geri dönüt alma ve yorumlama becerisi geliştirir.15, 5H
Ders materyali araştırır, geliştirir ve kullanır. 15, 8H
Öğretim Yöntemleri:15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanitimi ve TanismaDers tanıtımı için bir makale okunacak
2İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir?İyi öğretim nedir? Mikro öğretim nedir? ders notları-makale
3Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretimDers notları Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim
4Dinleme Becerisi Öğretimi - Mikro öğretimDinleme beceerisi üzerine bir makale tartışması
5Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretimDers notları Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretim
6Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretimOkuma Becerisi kazanmada mikro öğretim ders notları
7Okuma Becerisi Öğretimi - Mikro öğretimÖrnek Okuma Becerisi Öğretimi öğretimi için plan hazırlama
8Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretimDilbilgisi öğretimi mikro öğretim ders notları
9Dilbilgisi ve kelime becerileri öğretimi - Mikro öğretimkelime öğretimi - Mikro öğretim ders notları
10Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretimDers notları Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim
11Yazma becerisi öğretimi -Mikro öğretimDers notları Yazma becerisi öğretimi - Mikro öğretim
12Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretimDers notları Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim
13Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretimDers notları Konuşma becerisi öğretimi - Mikro öğretim
14Dönem Sonu DeğerlendirmeMikro teaching konusunda literatute tarama
Kaynak
- Davis, B. (1993) Tools for teaching. Jossey-Bass. - Forsyth, D. (2004) The professor’s guide to teaching: Psychological principles and practice. American Psychological Association.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08