Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİLBİLİMİ II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDilbilim, öğretmenlik kültürünün önemli bir parçası olmasının yanı sıra, öğrencilerin bireysel, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkıda bulunan önemli bir alandır. Bu dersin amacı Dilbilim alanına giriş yaparak dilin bileşenlerini anlatmak ve Dilbilimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dilbilim II'ye giriş
ikinci dil edinimi,İkinci dil edinimi
,Yazı dili ,Yazı dili
çalışma soruları
,Dil tarihi ve değişim,Dil tarihi ve değişim
,Tekrar
Dilde bölgesel farklılıklar,Dilde bölgesel farklılıklar ,Sosyodilbilim
,Dilde sosyal çeşitlilik
,Dilde sosyal çeşitlilik
,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim
,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim
,Tekrar
Quiz; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; Dilbilimin konusu ve nesnesi olan dil sistemini kavrar16
Dilbilimde temel kavramları öğrenir16
Dilin temel işlevlerini anlayıp kullanır16
Dillerin yapısal özelliklerini tanır16
İngilizce'de bulunan ses kalıpları ve seslerin telaffuzlarıyle ilgili tüm detaylaı öğrenir16
Dilbilim'de Fonetik, Fonoloji, Morfoloji, Dizimbilim, Anlambilim ve bir çok alt alanlarla ilgili bilgi sahibi olur.16
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dilbilim II'ye giriş
ikinci dil edinimi
Yule (2015). s. 187-190 -Dersin amacı ve içeriği hakkında PowerPoint sunumu hazırlamak
2İkinci dil edinimi
Yule (2015). s. 190-196 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
3Yazı dili Yule (2015). s. 213-215 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
4Yazı dili
çalışma soruları
Yule (2015). s. 215-221 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
5Dil tarihi ve değişim Yule (2015). s. 227-230 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
6Dil tarihi ve değişim
Yule (2015). s. 230-237 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
7Tekrar
Dilde bölgesel farklılıklar
Yule (2015). s. 243-244 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak -Kahoot oyunu hazırlama
8Dilde bölgesel farklılıklar Yule (2015). s. 243-253 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
9Sosyodilbilim
Yule (2015). s. 257-259 -PowerPoint sunusu hazırlamak
10Dilde sosyal çeşitlilik
Yule (2015). s. 257-261 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
11Dilde sosyal çeşitlilik
Yule (2015). s. 261-266 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
12Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim
Holmes (2013). s. 274-300 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
13Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim
Holmes (2013). s. 274-300 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
14Tekrar
Quiz
- PowerPoint sunumu hazırlamak - Kahoot oyunu hazırlamak
Kaynak
Holmes, J. (2013). An Introduction to Sociolinguistics (4th edition). Routledge Yule, G. (2014). The study of language (fifth edition). Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı428
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİLBİLİMİ II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDilbilim, öğretmenlik kültürünün önemli bir parçası olmasının yanı sıra, öğrencilerin bireysel, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkıda bulunan önemli bir alandır. Bu dersin amacı Dilbilim alanına giriş yaparak dilin bileşenlerini anlatmak ve Dilbilimi ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dilbilim II'ye giriş
ikinci dil edinimi,İkinci dil edinimi
,Yazı dili ,Yazı dili
çalışma soruları
,Dil tarihi ve değişim,Dil tarihi ve değişim
,Tekrar
Dilde bölgesel farklılıklar,Dilde bölgesel farklılıklar ,Sosyodilbilim
,Dilde sosyal çeşitlilik
,Dilde sosyal çeşitlilik
,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim
,Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim
,Tekrar
Quiz; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; Dilbilimin konusu ve nesnesi olan dil sistemini kavrar16
Dilbilimde temel kavramları öğrenir16
Dilin temel işlevlerini anlayıp kullanır16
Dillerin yapısal özelliklerini tanır16
İngilizce'de bulunan ses kalıpları ve seslerin telaffuzlarıyle ilgili tüm detaylaı öğrenir16
Dilbilim'de Fonetik, Fonoloji, Morfoloji, Dizimbilim, Anlambilim ve bir çok alt alanlarla ilgili bilgi sahibi olur.16
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dilbilim II'ye giriş
ikinci dil edinimi
Yule (2015). s. 187-190 -Dersin amacı ve içeriği hakkında PowerPoint sunumu hazırlamak
2İkinci dil edinimi
Yule (2015). s. 190-196 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
3Yazı dili Yule (2015). s. 213-215 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
4Yazı dili
çalışma soruları
Yule (2015). s. 215-221 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
5Dil tarihi ve değişim Yule (2015). s. 227-230 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
6Dil tarihi ve değişim
Yule (2015). s. 230-237 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
7Tekrar
Dilde bölgesel farklılıklar
Yule (2015). s. 243-244 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak -Kahoot oyunu hazırlama
8Dilde bölgesel farklılıklar Yule (2015). s. 243-253 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
9Sosyodilbilim
Yule (2015). s. 257-259 -PowerPoint sunusu hazırlamak
10Dilde sosyal çeşitlilik
Yule (2015). s. 257-261 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
11Dilde sosyal çeşitlilik
Yule (2015). s. 261-266 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
12Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim
Holmes (2013). s. 274-300 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
13Konuşma işlevleri, nezaket ve kültürler arası iletişim
Holmes (2013). s. 274-300 -Bir PowerPoint sunusu hazırlamak
14Tekrar
Quiz
- PowerPoint sunumu hazırlamak - Kahoot oyunu hazırlamak
Kaynak
Holmes, J. (2013). An Introduction to Sociolinguistics (4th edition). Routledge Yule, G. (2014). The study of language (fifth edition). Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08