Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, dil eğitiminde sinif ici değerlendirmenin rolünü keşfeder. Ayrıca, sinif ici değerlendirmelerinin gecmis ve güncel yaklasimlarini analiz eder.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Dil Öğrencileri & Değerlendirme,Teori ve Uygulama,Dil Kullanımının Sınıfta Değerlendirilmesi,Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi
-Ön / son değerlendirme,Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi
- Dil yeterlilik değerlendirmesi,Büyük Ölçekli Değerlendirmeler,Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlama,Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme Araçları,Okuma becerilerinin değerlendirilmesi,Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi,Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre Etme,Araştırma ve ESL Değerlendirmesi,ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrenciler, Eğitimde kullanılan temel ölçme ve değerlendirme kavram, ilke ve tasarımlarını tanımlayabileceklerdir. Farklı ölçme araçlarını geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir. Dil ve yaş düzeyine uygun alternatif değerlendirme protokolleri oluşturabileceklerdir. Başarı değerlendirmede dikkat edilecek hususlarla değerlendirmeye katılacak noktaları ayırt edebileceklerdir. Test kurgulama aşamalarını, öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme adımlarını tanımlayabileceklerdir.19, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişDers notu ve sınıfiçi değerlendrme konusunda açıklayıcı bir makale
2Dil Öğrencileri & DeğerlendirmeDers notu Dil Öğrencileri & Değerlendirme
3Teori ve UygulamaDers notu ve kou ile ilgili bir makale;
4Dil Kullanımının Sınıfta DeğerlendirilmesiDers notu Dil Kullanımının Sınıfta Değerlendirilmesi
5Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi
-Ön / son değerlendirme
Ders notu Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi
6Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi
- Dil yeterlilik değerlendirmesi
Ders notu Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi
7Büyük Ölçekli DeğerlendirmelerDers notu Büyük Ölçekli Değerlendirmeler
8Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlamaDers notu Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlama
9Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme AraçlarıDers notu Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme Araçları
10Okuma becerilerinin değerlendirilmesiDers notu Okuma becerilerinin değerlendirilmesi
11Yazma Becerilerinin DeğerlendirilmesiDers notu Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
12Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre EtmeDers notu Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre Etme
13Araştırma ve ESL DeğerlendirmesiDers notu Araştırma ve ESL Değerlendirmesi
14ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir?Ders notu ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir?
Kaynak
Heritage, M. (2010) Formative-Assessment: Making It Happen In the Classroom McKay, P. (2006). Assessing Young Language Learners. Cambridge: Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, dil eğitiminde sinif ici değerlendirmenin rolünü keşfeder. Ayrıca, sinif ici değerlendirmelerinin gecmis ve güncel yaklasimlarini analiz eder.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,Dil Öğrencileri & Değerlendirme,Teori ve Uygulama,Dil Kullanımının Sınıfta Değerlendirilmesi,Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi
-Ön / son değerlendirme,Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi
- Dil yeterlilik değerlendirmesi,Büyük Ölçekli Değerlendirmeler,Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlama,Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme Araçları,Okuma becerilerinin değerlendirilmesi,Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi,Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre Etme,Araştırma ve ESL Değerlendirmesi,ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrenciler, Eğitimde kullanılan temel ölçme ve değerlendirme kavram, ilke ve tasarımlarını tanımlayabileceklerdir. Farklı ölçme araçlarını geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir. Dil ve yaş düzeyine uygun alternatif değerlendirme protokolleri oluşturabileceklerdir. Başarı değerlendirmede dikkat edilecek hususlarla değerlendirmeye katılacak noktaları ayırt edebileceklerdir. Test kurgulama aşamalarını, öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme adımlarını tanımlayabileceklerdir.19, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse GirişDers notu ve sınıfiçi değerlendrme konusunda açıklayıcı bir makale
2Dil Öğrencileri & DeğerlendirmeDers notu Dil Öğrencileri & Değerlendirme
3Teori ve UygulamaDers notu ve kou ile ilgili bir makale;
4Dil Kullanımının Sınıfta DeğerlendirilmesiDers notu Dil Kullanımının Sınıfta Değerlendirilmesi
5Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi
-Ön / son değerlendirme
Ders notu Sözlü Dil Yeterliliğinin Değerlendirilmesi
6Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi
- Dil yeterlilik değerlendirmesi
Ders notu Standartlar ve İki Dilli ve ESL Değerlendirmesi
7Büyük Ölçekli DeğerlendirmelerDers notu Büyük Ölçekli Değerlendirmeler
8Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlamaDers notu Sınav sonuçlarını raporlama ve yorumlama
9Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme AraçlarıDers notu Konuşma Becerilerinde Biçimlendirici Değerlendirme Araçları
10Okuma becerilerinin değerlendirilmesiDers notu Okuma becerilerinin değerlendirilmesi
11Yazma Becerilerinin DeğerlendirilmesiDers notu Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
12Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre EtmeDers notu Birden Çok Ölçümü Değerlendirmeye Entegre Etme
13Araştırma ve ESL DeğerlendirmesiDers notu Araştırma ve ESL Değerlendirmesi
14ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir?Ders notu ESL öğrencilerinin ilerlemesi nasıl değerlendirilir?
Kaynak
Heritage, M. (2010) Formative-Assessment: Making It Happen In the Classroom McKay, P. (2006). Assessing Young Language Learners. Cambridge: Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08