Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına edebi türlerin analiz edilmesi ile ilgili bilgi vermenin yanı sıra edebi türlerin yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda hem teorik bilginin hem de çeşitli uygulamaların sınıf içinde yapılmasına olanak sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil farkındalığının gelişimi ve eğitimde dil becerileri ,Dil ve Edebiyat
Dile dayalı yaklaşım,Biçembilimsel Yaklaşım,Dil Öğretiminde Edebiyatın Kullanımı ,Dil Öğretiminde Kısa Öykünün Kullanımı , Dil öğretiminde kısa öykü kullanımı ile ilgili grup sunumları ,Dil Öğretiminde Roman kullanımı ,Dil Öğretiminde Roman Kullanımı ile ilgili grup sunumları ,Dil öğretiminde Şiir kullanımı ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili grup sunumları ,İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı ,İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı ,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama ,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler hedef dilin sosyo-kültürel yapısını analiz eder. 14, 5, 6, 9E, F
Öğrenciler edebi türlerin özelliklerini belirleyecek ve olay örgüsü, karakterler, temalar, zaman, ortam açısından bağlamı analiz eder.6, 9F
Öğrenciler edebi metinleri kullanarak ve edebi metinlerde kendi kültürlerini hedef kültürle karşılaştırır.16, 9F
Öğrenciler edebi eserler ekseninde sınıf etkinlikleri geliştirir. 6F
Dilbilgisi, kelime bilgisi, dil becerileri ve kültürel unsurların öğretiminden oluşan ders planlarını edebi etkinliklerin desteğiyle tasarlar.6F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil farkındalığının gelişimi ve eğitimde dil becerileri İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Using literature in the classroom: The issues. s.1-21.
2Dil ve Edebiyat
Dile dayalı yaklaşım
İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.22-30.
3Biçembilimsel Yaklaşımİlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.31-47.
4Dil Öğretiminde Edebiyatın Kullanımı İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Literature in Language Teaching. s.1-14.
5Dil Öğretiminde Kısa Öykünün Kullanımı İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Planinng a lesson for use with a short story. s.77-88.
6 Dil öğretiminde kısa öykü kullanımı ile ilgili grup sunumları İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Short Stories for Language Teaching Purposes. s.15-34.
7Dil Öğretiminde Roman kullanımı İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Using novels in the language classroom. s.89-93.
8Dil Öğretiminde Roman Kullanımı ile ilgili grup sunumları İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Novels in the Language Classroom. s.35-50.
9Dil öğretiminde Şiir kullanımı İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson planning: Poetry. s.94-132.
10Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili grup sunumları İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). Poetry and Language Teaching. s.67-78.
11İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson planning: Plays. s.133-166.
12İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). Using Plays and Drama Techniques in the English Language Classroom. s.51-66.
13Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Selecting and evaluating materials. s.48-61.
14Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlamaİlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Reflecting on the literature lesson. s.167-178.
Kaynak
Literature and language teaching: A course book. (2013). Editors Banu İnan & Doğan Yüksel. Ankara: Pegem Akademi. Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. (1993). Gillian Lazar. Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3927
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2612
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)82
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına edebi türlerin analiz edilmesi ile ilgili bilgi vermenin yanı sıra edebi türlerin yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği konusunda hem teorik bilginin hem de çeşitli uygulamaların sınıf içinde yapılmasına olanak sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dil farkındalığının gelişimi ve eğitimde dil becerileri ,Dil ve Edebiyat
Dile dayalı yaklaşım,Biçembilimsel Yaklaşım,Dil Öğretiminde Edebiyatın Kullanımı ,Dil Öğretiminde Kısa Öykünün Kullanımı , Dil öğretiminde kısa öykü kullanımı ile ilgili grup sunumları ,Dil Öğretiminde Roman kullanımı ,Dil Öğretiminde Roman Kullanımı ile ilgili grup sunumları ,Dil öğretiminde Şiir kullanımı ,Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili grup sunumları ,İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı ,İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı ,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama ,Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler hedef dilin sosyo-kültürel yapısını analiz eder. 14, 5, 6, 9E, F
Öğrenciler edebi türlerin özelliklerini belirleyecek ve olay örgüsü, karakterler, temalar, zaman, ortam açısından bağlamı analiz eder.6, 9F
Öğrenciler edebi metinleri kullanarak ve edebi metinlerde kendi kültürlerini hedef kültürle karşılaştırır.16, 9F
Öğrenciler edebi eserler ekseninde sınıf etkinlikleri geliştirir. 6F
Dilbilgisi, kelime bilgisi, dil becerileri ve kültürel unsurların öğretiminden oluşan ders planlarını edebi etkinliklerin desteğiyle tasarlar.6F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil farkındalığının gelişimi ve eğitimde dil becerileri İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Using literature in the classroom: The issues. s.1-21.
2Dil ve Edebiyat
Dile dayalı yaklaşım
İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.22-30.
3Biçembilimsel Yaklaşımİlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Approaches to using literature with the language learner. s.31-47.
4Dil Öğretiminde Edebiyatın Kullanımı İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Literature in Language Teaching. s.1-14.
5Dil Öğretiminde Kısa Öykünün Kullanımı İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Planinng a lesson for use with a short story. s.77-88.
6 Dil öğretiminde kısa öykü kullanımı ile ilgili grup sunumları İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Short Stories for Language Teaching Purposes. s.15-34.
7Dil Öğretiminde Roman kullanımı İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Using novels in the language classroom. s.89-93.
8Dil Öğretiminde Roman Kullanımı ile ilgili grup sunumları İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). The Use of Novels in the Language Classroom. s.35-50.
9Dil öğretiminde Şiir kullanımı İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson planning: Poetry. s.94-132.
10Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı ile ilgili grup sunumları İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). Poetry and Language Teaching. s.67-78.
11İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Materials design and lesson planning: Plays. s.133-166.
12İngilizce Dil Sınıflarında Drama Tekniklerinin Kullanımı İlgili kaynakların okunması. İnan-Karagül, Yüksel, Altay & İnan, (2013). Using Plays and Drama Techniques in the English Language Classroom. s.51-66.
13Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili ders planı hazırlama İlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Selecting and evaluating materials. s.48-61.
14Dil Öğretiminde Edebiyat Kullanımı ile ilgili Ders Planı Hazırlamaİlgili kaynakların okunması. Lazar (1993). Reflecting on the literature lesson. s.167-178.
Kaynak
Literature and language teaching: A course book. (2013). Editors Banu İnan & Doğan Yüksel. Ankara: Pegem Akademi. Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. (1993). Gillian Lazar. Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08