Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I-Güz Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin YardımcılarıKısa filmler
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözlü İletişime giriş,Mutlu şehir hakkında tartışma (öğrencilere daha önce verilmiş bir makale),Aile ve toplum hakkında tartışma,Rüya ve bilinç altı hakkında tartışma ,Arkadaşlık hakkında tartışma ,Gelenek hakkında tartışma ,Hayvanlar ve evcil hayvanlar hakkında tartışma ,Vize sınavı ,Yaşlanma ile ilgili tartışma ,Hayran oldukları insanlar hakkında tartışma ,Göç hakkında tartışma ,Türk öğrencilerin neden yabancı yabancı dil öğrenemiyor tartışması ,Evde eğitim ve eğitim hakkında tartışma ,Gelecek planları hakkında konuşmak ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci -dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder, -İngilizce sözlü iletişim özelliklerini daha ileri düzeyde kendi konuşmasında uygular, -İngilizce sözlü iletişimi doğal ve akıcı kılmak için daha çeşitli kalıplaşmış ifadeleri daha sık kullanır, -sözlü olarak daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurar, -İngilizce derslerinde daha fazla etkileşim içerisinde iletişim kurar, -sınıf dışında ortaya çıkabilecek ikili temaslarda bildirişimi sağlayacak derecede İngilizce konuşur, -ve tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama gibi iletişim ortamlarında daha etkili bir şekilde İngilizce sözlü iletişim kurar. D, E, G
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözlü İletişime giriş
2Mutlu şehir hakkında tartışma (öğrencilere daha önce verilmiş bir makale)
3Aile ve toplum hakkında tartışma
4Rüya ve bilinç altı hakkında tartışma
5Arkadaşlık hakkında tartışma
6Gelenek hakkında tartışma
7Hayvanlar ve evcil hayvanlar hakkında tartışma
8Vize sınavı
9Yaşlanma ile ilgili tartışma
10Hayran oldukları insanlar hakkında tartışma
11Göç hakkında tartışma
12Türk öğrencilerin neden yabancı yabancı dil öğrenemiyor tartışması
13Evde eğitim ve eğitim hakkında tartışma
14Gelecek planları hakkında konuşmak
Kaynak
Güncel kısa okuma parçaları, dinleme dosyaları, ve tartışma odaklı sorular

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme12525
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler22040
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı23570
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)297
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(297/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ I-Güz Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin YardımcılarıKısa filmler
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere etkili sözlü iletişim becelileri için gereken teknikleri ve doğru telaffuz becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözlü İletişime giriş,Mutlu şehir hakkında tartışma (öğrencilere daha önce verilmiş bir makale),Aile ve toplum hakkında tartışma,Rüya ve bilinç altı hakkında tartışma ,Arkadaşlık hakkında tartışma ,Gelenek hakkında tartışma ,Hayvanlar ve evcil hayvanlar hakkında tartışma ,Vize sınavı ,Yaşlanma ile ilgili tartışma ,Hayran oldukları insanlar hakkında tartışma ,Göç hakkında tartışma ,Türk öğrencilerin neden yabancı yabancı dil öğrenemiyor tartışması ,Evde eğitim ve eğitim hakkında tartışma ,Gelecek planları hakkında konuşmak ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci -dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder, -İngilizce sözlü iletişim özelliklerini daha ileri düzeyde kendi konuşmasında uygular, -İngilizce sözlü iletişimi doğal ve akıcı kılmak için daha çeşitli kalıplaşmış ifadeleri daha sık kullanır, -sözlü olarak daha akıcı ve doğal bir şekilde iletişim kurar, -İngilizce derslerinde daha fazla etkileşim içerisinde iletişim kurar, -sınıf dışında ortaya çıkabilecek ikili temaslarda bildirişimi sağlayacak derecede İngilizce konuşur, -ve tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama gibi iletişim ortamlarında daha etkili bir şekilde İngilizce sözlü iletişim kurar. D, E, G
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözlü İletişime giriş
2Mutlu şehir hakkında tartışma (öğrencilere daha önce verilmiş bir makale)
3Aile ve toplum hakkında tartışma
4Rüya ve bilinç altı hakkında tartışma
5Arkadaşlık hakkında tartışma
6Gelenek hakkında tartışma
7Hayvanlar ve evcil hayvanlar hakkında tartışma
8Vize sınavı
9Yaşlanma ile ilgili tartışma
10Hayran oldukları insanlar hakkında tartışma
11Göç hakkında tartışma
12Türk öğrencilerin neden yabancı yabancı dil öğrenemiyor tartışması
13Evde eğitim ve eğitim hakkında tartışma
14Gelecek planları hakkında konuşmak
Kaynak
Güncel kısa okuma parçaları, dinleme dosyaları, ve tartışma odaklı sorular

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08