Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL ÖĞRETİMİNDE YENİ AKIMLAR-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, İngilizce öğretmen adaylarının İngiliz dili eğitimi alanında teknoloji tabanlı öğrenme, ikinci dil eğitimi/öğrenimi pedagojisine en son yaklaşımlar, İngilizce'yi küresel bir dil olarak konumlandırma, yeni gelişmeler gibi güncel gelişmeler hakkındaki anlayışlarını ilerletmelerini sağlamak, öğrencilerin ilgili alanda yürütülen güncel araştırmalara ve araştırma örüntülerine ilişkin eleştirel farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmak, ve kaydedilen geçmiş ve günümüzdeki gelişmeleri değerlendirebilmelerini sağlamak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş / Dersin kapsamı ,İkinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde temel kavramlar ,Teknoloji tabanlı öğrenmede çağdaş gelişmeler: Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve ters-yüz eğitim ,İkinci/yabancı dil öğreniminde çağdaş gelişmeler: Postmodernizm ve yöntem-sonrası pedagoji ,Dünya Dilleri (World Englishes) : EMI, ELF, EIL ,Çokdillilik ve çokdilli eğitim ,Türkiye'deki ikinci/yabancı dil müfredatındaki güncel gelişmeler ,Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi ,Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi 2,İkinci/yabancı dil değerlendirmesinde güncel eğilimler ,İkinci/yabancı dil ediniminde güncel durum: Sosyokültürel kuram; Kaos/karmaşıklık teorisi, dinamik sistemler teorisi ,İkinci/yabancı dil ediniminde bireysel farklılık etkenlerine çağdaş yaklaşımlar ,İngiliz dili eğitiminde güncel eğilimlerin kısa tekrarı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş / Dersin kapsamı
2İkinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde temel kavramlar
3Teknoloji tabanlı öğrenmede çağdaş gelişmeler: Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve ters-yüz eğitim
4İkinci/yabancı dil öğreniminde çağdaş gelişmeler: Postmodernizm ve yöntem-sonrası pedagoji
5Dünya Dilleri (World Englishes) : EMI, ELF, EIL
6Çokdillilik ve çokdilli eğitim
7Türkiye'deki ikinci/yabancı dil müfredatındaki güncel gelişmeler
8Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi
9Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi 2
10İkinci/yabancı dil değerlendirmesinde güncel eğilimler
11İkinci/yabancı dil ediniminde güncel durum: Sosyokültürel kuram; Kaos/karmaşıklık teorisi, dinamik sistemler teorisi
12İkinci/yabancı dil ediniminde bireysel farklılık etkenlerine çağdaş yaklaşımlar
13İngiliz dili eğitiminde güncel eğilimlerin kısa tekrarı
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL ÖĞRETİMİNDE YENİ AKIMLAR-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, İngilizce öğretmen adaylarının İngiliz dili eğitimi alanında teknoloji tabanlı öğrenme, ikinci dil eğitimi/öğrenimi pedagojisine en son yaklaşımlar, İngilizce'yi küresel bir dil olarak konumlandırma, yeni gelişmeler gibi güncel gelişmeler hakkındaki anlayışlarını ilerletmelerini sağlamak, öğrencilerin ilgili alanda yürütülen güncel araştırmalara ve araştırma örüntülerine ilişkin eleştirel farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmak, ve kaydedilen geçmiş ve günümüzdeki gelişmeleri değerlendirebilmelerini sağlamak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş / Dersin kapsamı ,İkinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde temel kavramlar ,Teknoloji tabanlı öğrenmede çağdaş gelişmeler: Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve ters-yüz eğitim ,İkinci/yabancı dil öğreniminde çağdaş gelişmeler: Postmodernizm ve yöntem-sonrası pedagoji ,Dünya Dilleri (World Englishes) : EMI, ELF, EIL ,Çokdillilik ve çokdilli eğitim ,Türkiye'deki ikinci/yabancı dil müfredatındaki güncel gelişmeler ,Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi ,Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi 2,İkinci/yabancı dil değerlendirmesinde güncel eğilimler ,İkinci/yabancı dil ediniminde güncel durum: Sosyokültürel kuram; Kaos/karmaşıklık teorisi, dinamik sistemler teorisi ,İkinci/yabancı dil ediniminde bireysel farklılık etkenlerine çağdaş yaklaşımlar ,İngiliz dili eğitiminde güncel eğilimlerin kısa tekrarı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş / Dersin kapsamı
2İkinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde temel kavramlar
3Teknoloji tabanlı öğrenmede çağdaş gelişmeler: Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve ters-yüz eğitim
4İkinci/yabancı dil öğreniminde çağdaş gelişmeler: Postmodernizm ve yöntem-sonrası pedagoji
5Dünya Dilleri (World Englishes) : EMI, ELF, EIL
6Çokdillilik ve çokdilli eğitim
7Türkiye'deki ikinci/yabancı dil müfredatındaki güncel gelişmeler
8Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi
9Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi 2
10İkinci/yabancı dil değerlendirmesinde güncel eğilimler
11İkinci/yabancı dil ediniminde güncel durum: Sosyokültürel kuram; Kaos/karmaşıklık teorisi, dinamik sistemler teorisi
12İkinci/yabancı dil ediniminde bireysel farklılık etkenlerine çağdaş yaklaşımlar
13İngiliz dili eğitiminde güncel eğilimlerin kısa tekrarı
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08