Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I-Güz Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU, Doç.Dr. Mehdi SOLHİ, Dr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN, Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri öğretmenlik mesleğine hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi,Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtma,Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme ,Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme,Öğretmenin bir dersi nasıl planladığını izlemek,Öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemleme ,Soru sorma tekniklerini gözlemleme,Öğretmenin farklı materyalleri nasıl kullandığını gözlemleme ,Derste farklı aktivitelerin nasıl kullanıldığını gözlemlemek,Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme ,Öğretmenin sınıf yönetimini gözlemlemek,Sınıfta ikili ve grup çalışmasının yönetimini gözlemlemek,Öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemleme,Öğretmenlerinin başarı değerlendirme yöntemlerini gözlemleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrenciler okul içinde öğrencinin ve öğretmenin faaliyetlerini açıklar.10, 8E
Öğrenciler okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları listeler.10, 8E
Öğrenciler sınıf ortamında gerçek uygulamaları gözlemler ve uygular.10, 8E
Öğrenciler ders materyallerini değerlendirir, uyarlar ve uygular.10, 8E
Öğrenciler sınıf yönetimi, güdüleme, dönüt verme yöntemlerini değerlendirir.10, 8E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemiİlgili kaynakların okunması. Brown (2014). Language teaching in the twentieth century. s.16-20.
2Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtmaİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Issues in langauge learning. s.41-52.
3Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Being learners. s.80-112.
4Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemlemeİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Being teachers. s.113-135.
5Öğretmenin bir dersi nasıl planladığını izlemekİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Planning. s.210-225.
6Öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemleme İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Teaching language construction. s.228-238.
7Soru sorma tekniklerini gözlemlemeİlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Key teacher interventions. s. 146-153.
8Öğretmenin farklı materyalleri nasıl kullandığını gözlemleme İlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Lessons. s. 251-274.
9Derste farklı aktivitelerin nasıl kullanıldığını gözlemlemekİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Teaching language skills. s. 297-313.
10Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme İlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Closing lessons, closing courses. s. 284- 297.
11Öğretmenin sınıf yönetimini gözlemlemekİlgili kaynakların okunması. Hardin (2012). Changing views of classroom management. s.1-15.
12Sınıfta ikili ve grup çalışmasının yönetimini gözlemlemekİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Seating and grouping students. s. 177-191.
13Öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemlemeİlgili kaynakların okunması. Brown (2014). Interlanguage. s.267-276; Harmer (2015). Feedback, mistakes and correction. s. 154- 167.
14Öğretmenlerinin başarı değerlendirme yöntemlerini gözlemlemeİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Testing and evaluation. s.408-422.
Kaynak
Brown, H. D. (2014). Principles of Language Learning and Teaching (6. basım). Pearson Education ESL. Hardin, C. J. (2012). Effective Classroom Management: Models and strategies for today's classroom (3. basım). Pearson. Scrivener, J. (2012). Classroom management techniques. Cambridge University Press. Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching. (5.basım). Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1212144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı21020
Toplam İş Yükü (Saat)298
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(298/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I-Güz Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU, Doç.Dr. Mehdi SOLHİ, Dr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN, Dr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri öğretmenlik mesleğine hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi,Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtma,Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme ,Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme,Öğretmenin bir dersi nasıl planladığını izlemek,Öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemleme ,Soru sorma tekniklerini gözlemleme,Öğretmenin farklı materyalleri nasıl kullandığını gözlemleme ,Derste farklı aktivitelerin nasıl kullanıldığını gözlemlemek,Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme ,Öğretmenin sınıf yönetimini gözlemlemek,Sınıfta ikili ve grup çalışmasının yönetimini gözlemlemek,Öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemleme,Öğretmenlerinin başarı değerlendirme yöntemlerini gözlemleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrenciler okul içinde öğrencinin ve öğretmenin faaliyetlerini açıklar.10, 8E
Öğrenciler okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları listeler.10, 8E
Öğrenciler sınıf ortamında gerçek uygulamaları gözlemler ve uygular.10, 8E
Öğrenciler ders materyallerini değerlendirir, uyarlar ve uygular.10, 8E
Öğrenciler sınıf yönetimi, güdüleme, dönüt verme yöntemlerini değerlendirir.10, 8E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemiİlgili kaynakların okunması. Brown (2014). Language teaching in the twentieth century. s.16-20.
2Dönem planı, etkinliklerin tanıtımı ve yansıtmaİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Issues in langauge learning. s.41-52.
3Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Being learners. s.80-112.
4Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemlemeİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Being teachers. s.113-135.
5Öğretmenin bir dersi nasıl planladığını izlemekİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Planning. s.210-225.
6Öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemleme İlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Teaching language construction. s.228-238.
7Soru sorma tekniklerini gözlemlemeİlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Key teacher interventions. s. 146-153.
8Öğretmenin farklı materyalleri nasıl kullandığını gözlemleme İlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Lessons. s. 251-274.
9Derste farklı aktivitelerin nasıl kullanıldığını gözlemlemekİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Teaching language skills. s. 297-313.
10Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme İlgili kaynakların okunması. Scrivener (2012). Closing lessons, closing courses. s. 284- 297.
11Öğretmenin sınıf yönetimini gözlemlemekİlgili kaynakların okunması. Hardin (2012). Changing views of classroom management. s.1-15.
12Sınıfta ikili ve grup çalışmasının yönetimini gözlemlemekİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Seating and grouping students. s. 177-191.
13Öğretmeninin hatalara nasıl müdahale ettiğini gözlemlemeİlgili kaynakların okunması. Brown (2014). Interlanguage. s.267-276; Harmer (2015). Feedback, mistakes and correction. s. 154- 167.
14Öğretmenlerinin başarı değerlendirme yöntemlerini gözlemlemeİlgili kaynakların okunması. Harmer (2015). Testing and evaluation. s.408-422.
Kaynak
Brown, H. D. (2014). Principles of Language Learning and Teaching (6. basım). Pearson Education ESL. Hardin, C. J. (2012). Effective Classroom Management: Models and strategies for today's classroom (3. basım). Pearson. Scrivener, J. (2012). Classroom management techniques. Cambridge University Press. Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching. (5.basım). Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08