Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, okuma ve yazma becerileri ile dil bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Okuma Öğretimi: Stratejik Okuma Öğretimi- Joy Janzen
Ödev,Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson
Okuma öğretimiyle ilgili video izleme
,Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson
Okuma öğretimiyle ilgili video izleme,Ödev kontrolü ve sunumlar,Yazma Öğretimi: Yazma Süreci ve Süreç Yazımı - Anthony Seow
Yazma pratiği üzerine bir video izlemek,Ödev kontrolü ve sunumlar,Yazma Öğretimi: İkinci Dil Yazmayı Öğretme Konusu - Sara Weigle
Yazılı ödeve üzerine ödev,Sunumlar,Yazma Öğretimi: Yazılı Düzeltici Geri Bildirim Türleri Tipolojisi - Rod Ellis
Yazılı geribildirim hakkında bir video ,Kelime Bilgisi Öğretimi: İkinci Dil Öğrenenleri İçin Kelime Öğrenimi ve Öğretimi - Cheryl Boyd Zimmerman
Video izleme,Ödev kontrolü ve sunumlar
Kelime öğretme hakkında bir video izlemek,Telaffuz Öğretimi: 'Dinle ve Tekrarla' Ötesi : Telaffuz Öğretim Materyalleri ve İkinci Dil Edinimi Kuramları
Telaffuz öğretimi hakkında bir video izlemek
,sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler yazma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlar.16, 9F
Öğrenciler okuma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlar.16, 9F
Öğrenciler dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirler.16, 9F
Öğrenciler farklı yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirir.5, 9F
Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlar.5, 9F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okuma Öğretimi: Stratejik Okuma Öğretimi- Joy Janzen
Ödev
Orientation to the course, syllabus
2Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson
Okuma öğretimiyle ilgili video izleme
Teaching Reading (Ch 7)
3Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson
Okuma öğretimiyle ilgili video izleme
Teaching Reading (Ch 7)
4Ödev kontrolü ve sunumlarIn class work
5Yazma Öğretimi: Yazma Süreci ve Süreç Yazımı - Anthony Seow
Yazma pratiği üzerine bir video izlemek
Teaching Writing (Ch 8)
6Ödev kontrolü ve sunumlarIn class work
7Yazma Öğretimi: İkinci Dil Yazmayı Öğretme Konusu - Sara Weigle
Yazılı ödeve üzerine ödev
Teaching Writing (Ch 8)
8SunumlarIn class work
9Yazma Öğretimi: Yazılı Düzeltici Geri Bildirim Türleri Tipolojisi - Rod Ellis
Yazılı geribildirim hakkında bir video
Teaching Writing (Ch 8)
10Kelime Bilgisi Öğretimi: İkinci Dil Öğrenenleri İçin Kelime Öğrenimi ve Öğretimi - Cheryl Boyd Zimmerman
Video izleme
Teaching the language system (Ch. 6)
11Ödev kontrolü ve sunumlar
Kelime öğretme hakkında bir video izlemek
In class work
12Telaffuz Öğretimi: 'Dinle ve Tekrarla' Ötesi : Telaffuz Öğretim Materyalleri ve İkinci Dil Edinimi Kuramları
Telaffuz öğretimi hakkında bir video izlemek
Teaching Speaking (Ch 9)
13sunumlarIn class work
14SunumlarIn class work
Kaynak
Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. 4th Edition. Oxford: Oxford University Press.
Thornbury, S. (1999) How to teach grammar. Pearson, Essex: Longman. Hudson, T. (2007). Teaching second language reading. Oxford: Oxford University Press. Nuttall, C. (2005). Teaching reading skills in a foreign language. Macmillan Education: Oxford. Harmer, J. (2004) How to teach writing. Pearson, Essex: Longman Stanley, G. (2013). Language learning with technology : Ideas for integrating technology in the language classroom. Cambridge: CUP. Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme4416
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler248
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aynur KESEN MUTLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İlknur EĞİNLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, okuma ve yazma becerileri ile dil bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Okuma Öğretimi: Stratejik Okuma Öğretimi- Joy Janzen
Ödev,Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson
Okuma öğretimiyle ilgili video izleme
,Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson
Okuma öğretimiyle ilgili video izleme,Ödev kontrolü ve sunumlar,Yazma Öğretimi: Yazma Süreci ve Süreç Yazımı - Anthony Seow
Yazma pratiği üzerine bir video izlemek,Ödev kontrolü ve sunumlar,Yazma Öğretimi: İkinci Dil Yazmayı Öğretme Konusu - Sara Weigle
Yazılı ödeve üzerine ödev,Sunumlar,Yazma Öğretimi: Yazılı Düzeltici Geri Bildirim Türleri Tipolojisi - Rod Ellis
Yazılı geribildirim hakkında bir video ,Kelime Bilgisi Öğretimi: İkinci Dil Öğrenenleri İçin Kelime Öğrenimi ve Öğretimi - Cheryl Boyd Zimmerman
Video izleme,Ödev kontrolü ve sunumlar
Kelime öğretme hakkında bir video izlemek,Telaffuz Öğretimi: 'Dinle ve Tekrarla' Ötesi : Telaffuz Öğretim Materyalleri ve İkinci Dil Edinimi Kuramları
Telaffuz öğretimi hakkında bir video izlemek
,sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler yazma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlar.16, 9F
Öğrenciler okuma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlar.16, 9F
Öğrenciler dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirler.16, 9F
Öğrenciler farklı yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirir.5, 9F
Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlar.5, 9F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okuma Öğretimi: Stratejik Okuma Öğretimi- Joy Janzen
Ödev
Orientation to the course, syllabus
2Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson
Okuma öğretimiyle ilgili video izleme
Teaching Reading (Ch 7)
3Okuma Öğretimi: Etkileşimde Bulunan İkinci Dil Okuyucuları-Neil J Anderson
Okuma öğretimiyle ilgili video izleme
Teaching Reading (Ch 7)
4Ödev kontrolü ve sunumlarIn class work
5Yazma Öğretimi: Yazma Süreci ve Süreç Yazımı - Anthony Seow
Yazma pratiği üzerine bir video izlemek
Teaching Writing (Ch 8)
6Ödev kontrolü ve sunumlarIn class work
7Yazma Öğretimi: İkinci Dil Yazmayı Öğretme Konusu - Sara Weigle
Yazılı ödeve üzerine ödev
Teaching Writing (Ch 8)
8SunumlarIn class work
9Yazma Öğretimi: Yazılı Düzeltici Geri Bildirim Türleri Tipolojisi - Rod Ellis
Yazılı geribildirim hakkında bir video
Teaching Writing (Ch 8)
10Kelime Bilgisi Öğretimi: İkinci Dil Öğrenenleri İçin Kelime Öğrenimi ve Öğretimi - Cheryl Boyd Zimmerman
Video izleme
Teaching the language system (Ch. 6)
11Ödev kontrolü ve sunumlar
Kelime öğretme hakkında bir video izlemek
In class work
12Telaffuz Öğretimi: 'Dinle ve Tekrarla' Ötesi : Telaffuz Öğretim Materyalleri ve İkinci Dil Edinimi Kuramları
Telaffuz öğretimi hakkında bir video izlemek
Teaching Speaking (Ch 9)
13sunumlarIn class work
14SunumlarIn class work
Kaynak
Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. 4th Edition. Oxford: Oxford University Press.
Thornbury, S. (1999) How to teach grammar. Pearson, Essex: Longman. Hudson, T. (2007). Teaching second language reading. Oxford: Oxford University Press. Nuttall, C. (2005). Teaching reading skills in a foreign language. Macmillan Education: Oxford. Harmer, J. (2004) How to teach writing. Pearson, Essex: Longman Stanley, G. (2013). Language learning with technology : Ideas for integrating technology in the language classroom. Cambridge: CUP. Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08