Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Yeşim KEŞLİ DOLLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, genç öğrencilere İngilizce öğretmenin teorik ve pratik yönlerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması,Genç öğrencilerin özellikleri,Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı,5./6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görev/Etkinlikler,İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence Unsuru ,İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı,Sınıfta Drama Aktiviteleri ,Çocuklara İngilizce Öğretiminde Materyal Seçimi ,Etkili dinleme ve konuşma etkinlikleri. Dinleme ve konuşma dersi tasarımı. ,Kelime öğrenmek ve öğretmek. Çocukların kelime öğrenme stratejisi.,Kelime ders planını öğretmek. Kelime öğretmek için oyunlar ve şarkılar. ,Dilbilgisi öğrenmek ve öğretmek. Dilbilgisi öğrenimini desteklemek için öğretim teknikleri. ,Dilbilgisi ders planı öğretmek. Dilbilgisi öğretmek için oyunlar ve şarkılar. ,Hikaye anlatımı. Hikaye anlatımı ile bir ders tasarlamak. Etkili hikaye anlatımı faaliyetleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Küçük yaştaki öğrenciler için, uygun teknik ve yöntemlerle İngilizce öğretme becerilerini geliştirebilecektir | 12, 16, 37, 5 | E |
Genç öğrencilere yönelik kullanılan sınıf yönetimi tekniklerini uygulayabileceklerdir | 10, 15, 5 | E |
Öğrencilere kelime bilgisi, dil becerileri ve gramer stratejilerini öğretmek için etkinlikler tasarlayabilecektir | 10, 16, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Genç öğrencilerin özellikleri | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | 5./6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görev/Etkinlikler | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence Unsuru | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Sınıfta Drama Aktiviteleri | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Çocuklara İngilizce Öğretiminde Materyal Seçimi | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Etkili dinleme ve konuşma etkinlikleri. Dinleme ve konuşma dersi tasarımı. | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Kelime öğrenmek ve öğretmek. Çocukların kelime öğrenme stratejisi. | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Kelime ders planını öğretmek. Kelime öğretmek için oyunlar ve şarkılar. | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Dilbilgisi öğrenmek ve öğretmek. Dilbilgisi öğrenimini desteklemek için öğretim teknikleri. | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Dilbilgisi ders planı öğretmek. Dilbilgisi öğretmek için oyunlar ve şarkılar. | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Hikaye anlatımı. Hikaye anlatımı ile bir ders tasarlamak. Etkili hikaye anlatımı faaliyetleri. | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
1. Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II 2.Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP 3. Shin J., Crandall J. (2014). Teaching Young Learners English: From Theory to Practice. Australia; Boston: National Geographic Learning/Heinle, Cengage Learning |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 4 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 6 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Yeşim KEŞLİ DOLLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, genç öğrencilere İngilizce öğretmenin teorik ve pratik yönlerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması,Genç öğrencilerin özellikleri,Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı,5./6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görev/Etkinlikler,İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence Unsuru ,İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı,Sınıfta Drama Aktiviteleri ,Çocuklara İngilizce Öğretiminde Materyal Seçimi ,Etkili dinleme ve konuşma etkinlikleri. Dinleme ve konuşma dersi tasarımı. ,Kelime öğrenmek ve öğretmek. Çocukların kelime öğrenme stratejisi.,Kelime ders planını öğretmek. Kelime öğretmek için oyunlar ve şarkılar. ,Dilbilgisi öğrenmek ve öğretmek. Dilbilgisi öğrenimini desteklemek için öğretim teknikleri. ,Dilbilgisi ders planı öğretmek. Dilbilgisi öğretmek için oyunlar ve şarkılar. ,Hikaye anlatımı. Hikaye anlatımı ile bir ders tasarlamak. Etkili hikaye anlatımı faaliyetleri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Küçük yaştaki öğrenciler için, uygun teknik ve yöntemlerle İngilizce öğretme becerilerini geliştirebilecektir | 12, 16, 37, 5 | E |
Genç öğrencilere yönelik kullanılan sınıf yönetimi tekniklerini uygulayabileceklerdir | 10, 15, 5 | E |
Öğrencilere kelime bilgisi, dil becerileri ve gramer stratejilerini öğretmek için etkinlikler tasarlayabilecektir | 10, 16, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Genç öğrencilerin özellikleri | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | 5./6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görev/Etkinlikler | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence Unsuru | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Sınıfta Drama Aktiviteleri | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Çocuklara İngilizce Öğretiminde Materyal Seçimi | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Etkili dinleme ve konuşma etkinlikleri. Dinleme ve konuşma dersi tasarımı. | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Kelime öğrenmek ve öğretmek. Çocukların kelime öğrenme stratejisi. | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Kelime ders planını öğretmek. Kelime öğretmek için oyunlar ve şarkılar. | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Dilbilgisi öğrenmek ve öğretmek. Dilbilgisi öğrenimini desteklemek için öğretim teknikleri. | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Dilbilgisi ders planı öğretmek. Dilbilgisi öğretmek için oyunlar ve şarkılar. | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Hikaye anlatımı. Hikaye anlatımı ile bir ders tasarlamak. Etkili hikaye anlatımı faaliyetleri. | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
1. Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II 2.Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP 3. Shin J., Crandall J. (2014). Teaching Young Learners English: From Theory to Practice. Australia; Boston: National Geographic Learning/Heinle, Cengage Learning |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |