Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Yeşim KEŞLİ DOLLAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere, genç öğrencilere İngilizce öğretmenin teorik ve pratik yönlerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması,Genç öğrencilerin özellikleri,Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı,5./6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görev/Etkinlikler,İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence Unsuru ,İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı,Sınıfta Drama Aktiviteleri ,Çocuklara İngilizce Öğretiminde Materyal Seçimi
,Etkili dinleme ve konuşma etkinlikleri. Dinleme ve konuşma dersi tasarımı. ,Kelime öğrenmek ve öğretmek. Çocukların kelime öğrenme stratejisi.,Kelime ders planını öğretmek. Kelime öğretmek için oyunlar ve şarkılar. ,Dilbilgisi öğrenmek ve öğretmek. Dilbilgisi öğrenimini desteklemek için öğretim teknikleri. ,Dilbilgisi ders planı öğretmek. Dilbilgisi öğretmek için oyunlar ve şarkılar. ,Hikaye anlatımı. Hikaye anlatımı ile bir ders tasarlamak. Etkili hikaye anlatımı faaliyetleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Küçük yaştaki öğrenciler için, uygun teknik ve yöntemlerle İngilizce öğretme becerilerini geliştirebilecektir 12, 16, 37, 5E
Genç öğrencilere yönelik kullanılan sınıf yönetimi tekniklerini uygulayabileceklerdir10, 15, 5E
Öğrencilere kelime bilgisi, dil becerileri ve gramer stratejilerini öğretmek için etkinlikler tasarlayabilecektir10, 16, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve UygulamasıHafta 1. PPT sunum çalışması
2Genç öğrencilerin özellikleriHafta 2. PPT sunum çalışması
3Ortaokul İngilizce Dil MüfredatıHafta 3. PPT sunum çalışması
45./6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görev/EtkinliklerHafta 4. PPT sunum çalışması
5İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence Unsuru Hafta 5. PPT sunum çalışması
6İngilizce Öğretiminde Dramanın KullanımıHafta 6. PPT sunum çalışması
7Sınıfta Drama Aktiviteleri Hafta 7. PPT sunum çalışması
8Çocuklara İngilizce Öğretiminde Materyal Seçimi
Hafta 8. PPT sunum çalışması
9Etkili dinleme ve konuşma etkinlikleri. Dinleme ve konuşma dersi tasarımı. Hafta 9. PPT sunum çalışması
10Kelime öğrenmek ve öğretmek. Çocukların kelime öğrenme stratejisi.Hafta 10. PPT sunum çalışması
11Kelime ders planını öğretmek. Kelime öğretmek için oyunlar ve şarkılar. Hafta 11. PPT sunum çalışması
12Dilbilgisi öğrenmek ve öğretmek. Dilbilgisi öğrenimini desteklemek için öğretim teknikleri. Hafta 12. PPT sunum çalışması
13Dilbilgisi ders planı öğretmek. Dilbilgisi öğretmek için oyunlar ve şarkılar. Hafta 13. PPT sunum çalışması
14Hikaye anlatımı. Hikaye anlatımı ile bir ders tasarlamak. Etkili hikaye anlatımı faaliyetleri.Hafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
1. Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II 2.Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP 3. Shin J., Crandall J. (2014). Teaching Young Learners English: From Theory to Practice. Australia; Boston: National Geographic Learning/Heinle, Cengage Learning
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme144
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5630
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer2816
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Yeşim KEŞLİ DOLLAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere, genç öğrencilere İngilizce öğretmenin teorik ve pratik yönlerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve Uygulaması,Genç öğrencilerin özellikleri,Ortaokul İngilizce Dil Müfredatı,5./6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görev/Etkinlikler,İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence Unsuru ,İngilizce Öğretiminde Dramanın Kullanımı,Sınıfta Drama Aktiviteleri ,Çocuklara İngilizce Öğretiminde Materyal Seçimi
,Etkili dinleme ve konuşma etkinlikleri. Dinleme ve konuşma dersi tasarımı. ,Kelime öğrenmek ve öğretmek. Çocukların kelime öğrenme stratejisi.,Kelime ders planını öğretmek. Kelime öğretmek için oyunlar ve şarkılar. ,Dilbilgisi öğrenmek ve öğretmek. Dilbilgisi öğrenimini desteklemek için öğretim teknikleri. ,Dilbilgisi ders planı öğretmek. Dilbilgisi öğretmek için oyunlar ve şarkılar. ,Hikaye anlatımı. Hikaye anlatımı ile bir ders tasarlamak. Etkili hikaye anlatımı faaliyetleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Küçük yaştaki öğrenciler için, uygun teknik ve yöntemlerle İngilizce öğretme becerilerini geliştirebilecektir 12, 16, 37, 5E
Genç öğrencilere yönelik kullanılan sınıf yönetimi tekniklerini uygulayabileceklerdir10, 15, 5E
Öğrencilere kelime bilgisi, dil becerileri ve gramer stratejilerini öğretmek için etkinlikler tasarlayabilecektir10, 16, 5F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş. Genç Öğrencilere İngilizce Öğretiminin Teorisi ve UygulamasıHafta 1. PPT sunum çalışması
2Genç öğrencilerin özellikleriHafta 2. PPT sunum çalışması
3Ortaokul İngilizce Dil MüfredatıHafta 3. PPT sunum çalışması
45./6. Sınıf Müfredatındaki Temalar ve Görev/EtkinliklerHafta 4. PPT sunum çalışması
5İlköğretim İngilizce Derslerinde Eğlence Unsuru Hafta 5. PPT sunum çalışması
6İngilizce Öğretiminde Dramanın KullanımıHafta 6. PPT sunum çalışması
7Sınıfta Drama Aktiviteleri Hafta 7. PPT sunum çalışması
8Çocuklara İngilizce Öğretiminde Materyal Seçimi
Hafta 8. PPT sunum çalışması
9Etkili dinleme ve konuşma etkinlikleri. Dinleme ve konuşma dersi tasarımı. Hafta 9. PPT sunum çalışması
10Kelime öğrenmek ve öğretmek. Çocukların kelime öğrenme stratejisi.Hafta 10. PPT sunum çalışması
11Kelime ders planını öğretmek. Kelime öğretmek için oyunlar ve şarkılar. Hafta 11. PPT sunum çalışması
12Dilbilgisi öğrenmek ve öğretmek. Dilbilgisi öğrenimini desteklemek için öğretim teknikleri. Hafta 12. PPT sunum çalışması
13Dilbilgisi ders planı öğretmek. Dilbilgisi öğretmek için oyunlar ve şarkılar. Hafta 13. PPT sunum çalışması
14Hikaye anlatımı. Hikaye anlatımı ile bir ders tasarlamak. Etkili hikaye anlatımı faaliyetleri.Hafta 14. PPT sunum çalışması
Kaynak
1. Tutunis,B. & Saglam M.(2023). Theory and Practice of Teaching English to Young Learners I-II 2.Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP 3. Shin J., Crandall J. (2014). Teaching Young Learners English: From Theory to Practice. Australia; Boston: National Geographic Learning/Heinle, Cengage Learning
Haftalık PPT kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08