Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim psikolojisi çalışması, hem teori hem de pratiği içerir. Psikoloji ve araştırma ilkelerini öğretme pratiğine uygulamaya odaklanarak nihai amaç, öğretimin anlaşılması ve geliştirilmesidir. Aday öğretmenlerle ve öğrencilerle etkileşime girecek eğitimdeki diğer profesyonellerin, öğrencilerin nasıl öğrendiğini ve öğrenmenin nasıl değiştiğini ve her öğrencinin bağlamından, kültüründen ve gelişiminden etkilendiğini anlamaları gerekir. Bu ders psikolojik kavram ve ilkelerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde etkin bir şekilde uygulanmasına odaklanır; öğretim yöntemleri, bilgi ve becerilerinin gelişimi; ve öğrenme ortamlarını geliştiren bakış açıları.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitim-Psikoloji ilişkisi,,Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,,Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,,Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,,Etkili öğrenme,,Etkili öğrenme,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Zihinsel yetersizlik ve gelişim dönemleri arasındaki ilişkiyi değerlendirir10, 13, 14, 16, 20, 23, 37, 6, 9A, E
2.Gelişim dönemlerini sağlıklı geçirmenin koşullarını değerlendirir13, 16, 19, 9A, E
3.Gelişimsel alanları açıklar13, 14, 16, 37, 9A, E
4.Gelişim dönemlerinin özelliklerini açıklar13, 16, 9A, E
5.Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını açıklar10, 14, 16, 19, 37, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitim-Psikoloji ilişkisi,Ders Notları
2Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,Ders Notları
3Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,Ders Notları
4Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),Ders Notları
5Öğrenmeyi etkileyen faktörler,Ders Notları
6Öğrenme kuramları,Ders Notları
7Öğrenme kuramları,Ders Notları
8Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,Ders Notları
9Etkili öğrenme,Ders Notları
10Etkili öğrenmeDers Notları
11Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),Ders Notları
12Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),Ders Notları
13Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisiDers Notları
14Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisiDers Notları
Kaynak
Ders sunum notları, (düzenli olarak ders sayfasında paylaşılacaktır)
Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. ISBN9789756802779

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3412
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer4416
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim psikolojisi çalışması, hem teori hem de pratiği içerir. Psikoloji ve araştırma ilkelerini öğretme pratiğine uygulamaya odaklanarak nihai amaç, öğretimin anlaşılması ve geliştirilmesidir. Aday öğretmenlerle ve öğrencilerle etkileşime girecek eğitimdeki diğer profesyonellerin, öğrencilerin nasıl öğrendiğini ve öğrenmenin nasıl değiştiğini ve her öğrencinin bağlamından, kültüründen ve gelişiminden etkilendiğini anlamaları gerekir. Bu ders psikolojik kavram ve ilkelerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde etkin bir şekilde uygulanmasına odaklanır; öğretim yöntemleri, bilgi ve becerilerinin gelişimi; ve öğrenme ortamlarını geliştiren bakış açıları.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitim-Psikoloji ilişkisi,,Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,,Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,,Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,,Etkili öğrenme,,Etkili öğrenme,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Zihinsel yetersizlik ve gelişim dönemleri arasındaki ilişkiyi değerlendirir10, 13, 14, 16, 20, 23, 37, 6, 9A, E
2.Gelişim dönemlerini sağlıklı geçirmenin koşullarını değerlendirir13, 16, 19, 9A, E
3.Gelişimsel alanları açıklar13, 14, 16, 37, 9A, E
4.Gelişim dönemlerinin özelliklerini açıklar13, 16, 9A, E
5.Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını açıklar10, 14, 16, 19, 37, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitim-Psikoloji ilişkisi,Ders Notları
2Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,Ders Notları
3Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,Ders Notları
4Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),Ders Notları
5Öğrenmeyi etkileyen faktörler,Ders Notları
6Öğrenme kuramları,Ders Notları
7Öğrenme kuramları,Ders Notları
8Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,Ders Notları
9Etkili öğrenme,Ders Notları
10Etkili öğrenmeDers Notları
11Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),Ders Notları
12Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),Ders Notları
13Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisiDers Notları
14Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisiDers Notları
Kaynak
Ders sunum notları, (düzenli olarak ders sayfasında paylaşılacaktır)
Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. ISBN9789756802779

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08