Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge DOĞUÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özge DOĞUÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavratabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve Dersin Tanımı,Donanım ve yazılım,İşletim sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Bilgisayar ve ağ güvenliği,MS Word - Dosya, temel yazım teknikleri, yazdırma, sayfa düzeni,MS Word - Sayfa numaraları, paragraf, alt ve üst yazı, tablolar,MS Word - İleri düzey düzenleme, kenar ve renklendirme,MS Powerpoint - Sunum oluşturma, slayt ekleme, slayt sıralayıcı,MS Powerpoint - Animasyon ve zamanlama,MS Excel - Hücreler, tablolar, yazı düzenleme, basit formüller,MS Excel - Durumsal düzenleme, sıralama, filtreleme, tarih ve saat formülleri,MS Excel - Duruma bağlı formüller, içiçe geçmiş formüller,MS Excel - Yüzde ve faiz formülleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemlerini uygulayabilme ve tanıyabilme 10, 16, 9F
Dosya yönetimi; yardımcı programları (üçüncü parti yazılımlar) tanıyabilme 10, 14, 16, 19, 9
İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemlerini anlayabilme19, 2, 6, 8, 9A
Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlarını anlayabilme14, 19, 8
Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemlerini anlayabilme19, 8, 9A
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme16, 19, 8A
İletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavrayabilme12, 16, 9G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve Dersin Tanımı1. Bölüm
2Donanım ve yazılım2. Bölüm
3İşletim sistemleri3. Bölüm
4Bilgisayar Ağları ve İnternet4. Bölüm
5Bilgisayar ve ağ güvenliği5. Bölüm
6MS Word - Dosya, temel yazım teknikleri, yazdırma, sayfa düzeni6. Bölüm
7MS Word - Sayfa numaraları, paragraf, alt ve üst yazı, tablolar7. Bölüm
8MS Word - İleri düzey düzenleme, kenar ve renklendirme8. Bölüm
9MS Powerpoint - Sunum oluşturma, slayt ekleme, slayt sıralayıcı9. Bölüm
10MS Powerpoint - Animasyon ve zamanlama10. Bölüm
11MS Excel - Hücreler, tablolar, yazı düzenleme, basit formüller11. Bölüm
12MS Excel - Durumsal düzenleme, sıralama, filtreleme, tarih ve saat formülleri12. Bölüm
13MS Excel - Duruma bağlı formüller, içiçe geçmiş formüller13. Bölüm
14MS Excel - Yüzde ve faiz formülleri14. Bölüm
Kaynak
https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1852017131004bili.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12222
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı13636
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge DOĞUÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özge DOĞUÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavratabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve Dersin Tanımı,Donanım ve yazılım,İşletim sistemleri,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Bilgisayar ve ağ güvenliği,MS Word - Dosya, temel yazım teknikleri, yazdırma, sayfa düzeni,MS Word - Sayfa numaraları, paragraf, alt ve üst yazı, tablolar,MS Word - İleri düzey düzenleme, kenar ve renklendirme,MS Powerpoint - Sunum oluşturma, slayt ekleme, slayt sıralayıcı,MS Powerpoint - Animasyon ve zamanlama,MS Excel - Hücreler, tablolar, yazı düzenleme, basit formüller,MS Excel - Durumsal düzenleme, sıralama, filtreleme, tarih ve saat formülleri,MS Excel - Duruma bağlı formüller, içiçe geçmiş formüller,MS Excel - Yüzde ve faiz formülleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemlerini uygulayabilme ve tanıyabilme 10, 16, 9F
Dosya yönetimi; yardımcı programları (üçüncü parti yazılımlar) tanıyabilme 10, 14, 16, 19, 9
İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemlerini anlayabilme19, 2, 6, 8, 9A
Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlarını anlayabilme14, 19, 8
Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemlerini anlayabilme19, 8, 9A
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme16, 19, 8A
İletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavrayabilme12, 16, 9G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve Dersin Tanımı1. Bölüm
2Donanım ve yazılım2. Bölüm
3İşletim sistemleri3. Bölüm
4Bilgisayar Ağları ve İnternet4. Bölüm
5Bilgisayar ve ağ güvenliği5. Bölüm
6MS Word - Dosya, temel yazım teknikleri, yazdırma, sayfa düzeni6. Bölüm
7MS Word - Sayfa numaraları, paragraf, alt ve üst yazı, tablolar7. Bölüm
8MS Word - İleri düzey düzenleme, kenar ve renklendirme8. Bölüm
9MS Powerpoint - Sunum oluşturma, slayt ekleme, slayt sıralayıcı9. Bölüm
10MS Powerpoint - Animasyon ve zamanlama10. Bölüm
11MS Excel - Hücreler, tablolar, yazı düzenleme, basit formüller11. Bölüm
12MS Excel - Durumsal düzenleme, sıralama, filtreleme, tarih ve saat formülleri12. Bölüm
13MS Excel - Duruma bağlı formüller, içiçe geçmiş formüller13. Bölüm
14MS Excel - Yüzde ve faiz formülleri14. Bölüm
Kaynak
https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1852017131004bili.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08